Varför använder inte Sweclockers SSL/TLS?

Permalänk
Medlem

Varför använder inte Sweclockers SSL/TLS?

Hej red,

Hur kommer det sig att SSL/TLS inte används på Sweclockers?

Vänliga hälsningar
Voultner

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Voultner,

Först och främst handlar det om att även allt externt material måste kunna använda SSL/TLS för att det hela ska fungera smärtfritt och det går tyvärr inte att ordna i dagsläget.

Däremot går det bra att använda https://m.sweclockers.com/ om du exempelvis surfar från en osäker uppkoppling.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hej Andreas,

Tack för svaret!
Gör jag rätt i som tolkar att externt material det i här fallet annonser genom AdTech?
Om ja, är det i så fall inte lite konstigt att AdTech inte stödjer SSL/TLS på sin plattform?

Visste inte att den mobilanpassade sidan använder TLS - en positiv överraskning! Tack för det tipset.

En sista fråga, kommer ni se över möjligheten att i framtiden gå över till SSL/TLS? Känns nämligen som en naturlig utveckling för en av Sveriges största sidor att gå och jag kan tänka mig att flertalet av oss medlemmar hade gärna sett den här övergången.

Vänliga hälsningar,
Voultner

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Voultner:

Hej Andreas,

Tack för svaret!
Gör jag rätt i som tolkar att externt material det i här fallet annonser genom AdTech?
Om ja, är det i så fall inte lite konstigt att AdTech inte stödjer SSL/TLS på sin plattform?

Visste inte att den mobilanpassade sidan använder TLS - en positiv överraskning! Tack för det tipset.

En sista fråga, kommer ni se över möjligheten att i framtiden gå över till SSL/TLS? Känns nämligen som en naturlig utveckling för en av Sveriges största sidor att gå och jag kan tänka mig att flertalet av oss medlemmar hade gärna sett den här övergången.

Vänliga hälsningar,
Voultner

Gäller dels Adtech men även allt annat vi vill kunna länka in från externa källor, video och bilder i forumet exempelvis. Tyvärr är vi inte där ännu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)