GeForce Experience - grafikinställningar ändras automatiskt trots avinstallation

Permalänk
Avstängd

GeForce Experience - grafikinställningar ändras automatiskt trots avinstallation

Installerade GeForce Experience.
Mest för att kontrollera att jag har senaste drivrutinerna.

Testade också att optimera grafikinställningar för spelet Counter Strike: Global Offensive.
Ville sen gå tillbaka till mina egna grafikinställningar, så jag avinstallerade programmet.

Men nu ändrar sig en grafikinställning i spelet ändå automatiskt: "multisampling-kantutjämningsläge", trots att avinstallationen var lyckad.

Vad beror det på?

Permalänk
Medlem

Kanske ligger massa gamla filer som spökar. Testa att leta upp det där du brukade ha det installerat och ta bort de manuellt, eller kör driversweeper och ominstallera drivers.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Det verkar ha ordnat till sig efter några lir.
Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Det finns väl en reset knapp så du återställer dina inställningar?

Lite onödigt att avinstallera bara för att få tbx dina ordinarie settings.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd

Jag uppfattade det som att GeForce Experience började ändra inställningar automatiskt direkt efter man lagt till spelet.

Om du menar reset i GeForce Experience såg jag ingen sådan funktion.
Om du menar reset i spelet så går det att återställa till default, men man måste ju sen ändra till sina önskade inställningar manuellt.

Spelet rekommenderar andra grafikinställningar än GeForce Experience.
GeForce Experience försöker få det att se så snyggt ut som möjligt till 40 FPS och tar inte hänsyn till hur bra spelet ska flyta.