Raspbmc, Xbian eller Openelec

Permalänk

Raspbmc, Xbian eller Openelec

Har precis skaffat mig en paj och drog lite snabbt in raspbmc, och efter att installerat allt och lagt till en mapp från hemnätverket så funkar det ruskigt bra, tom 1080p flyter på som smöret. Men en sak jag undrar är ifall nån utav dom andra kan prestera bättre i menyer och liknande?

Sen undrar jag över usb-minne, nåt som jag behövde för att ens kunna installera raspbmc tydligen, kom inte förbi den skärmen annars. Vinner man något på att köra med en USB 3.0 eller duger 2.0 som jag kör med nu? Sen överklockning, vad kör ni med på cpu/gpu just nu testar jag 840/300 och de verkar ju rulla på utan problem.

Vill ha en massa tips, inte rädd för att prova men jag vill ha en flytande xbmc utan lagg på minst 1080p

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Även om Pi'n bara har USB 2.0 så påstås det att det ska vara bättre med en USB 3.0-sticka. Jag kör med USB 2.0 och det funkar så pass bra att jag inte brytt mig om att testa nåt annat. Pi'n är ju inget prestandamonster så man får hålla sig till lite enklare skal som Confluence, Amber mfl.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.