Permalänk
Medlem

Hjälp med stativ till MacBook!

Go' kväll kära sweclockers!

Nu är det så att det är dags att uppgradera min setup eftersom jag känner att den inte riktigt är så anpassad för mina användningsområde då jag behöver mer plats för att ha papper och annat krims krams på. Jag ska då köpa ett nytt skrivbord som är 150 cm istället för 110 som mitt nuvarande är. Jag ska också då köpa ett tangentbord och också köpa ett stativ för min dator (En MacBook Pro 13"). Och det är nu jag skulle behöva eran hjälp!

Det är så att jag är ute efter ett lagom dyrt stativ (ca. 500 kr) för att höja upp datorn på så den kommer i jämnhöjd med datorskärmen och helst inte riskerar att bli överhettad då jag känner att vid min nuvarande setup att den blir väldig varm. Jag har kikat runt lite och har hittat några på Apple Store men dem är dock för dyra för min budget. Så om någon känner att dem har lite tid över och vill googla runt och leta upp något eller också äger något laptop stativ som dem vill rekommendera.

Här är några bilder på min nuvarande setup!

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas flera inom din budget, varför duger inte någon av dessa? (länkar till apple store)
Griffin Elevator 449:-
Twelve south GhostStand 349:-
Twelve South HiRise 589:-

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Även fast det ligger utanför din budget så kan jag rekomendera
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745577&gclid=CJq_9ZTPgLo...

Mycket bra ställ, med en kant som håller datorn på plats.

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Det verkar finnas flera inom din budget, varför duger inte någon av dessa? (länkar till apple store)
Griffin Elevator 449:-
Twelve south GhostStand 349:-
Twelve South HiRise 589:-

Jo, jag vet att det finns många som är bra, är dock inte ett sånt stort fan av designen på de flesta där, Griffin stativet är väl okej med gillar inte riktigt plasten mellan benen, men jag undrar om man skulle kunna ta bort plasten och att den skulle kunna stå ändå?

Skrivet av Kreppe:

Även fast det ligger utanför din budget så kan jag rekomendera
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745577&gclid=CJq_9ZTPgLo...

Mycket bra ställ, med en kant som håller datorn på plats.

Jo, den är hur snygg som helst! Men sen är det priset... Känner inte riktigt för att lägga ut 750 kr på ett stativ aluminium.. men jag får väl ta och tänka efter lite, men som det ser ut nu tror jag, jag nästan kommer köpa Griffin standet.

Men det betyder inte att jag inte tar in några mer förslag! Rekommendera gärna om ni har något bra stativ som ni använder för att höja upp eran laptop!