RaspPi slutar fungera när jag bryter strömmen eller byter USB-enhet

Permalänk
Medlem

RaspPi slutar fungera när jag bryter strömmen eller byter USB-enhet

Får inte den trådlösa streamingen från datorn att fungera utan hack så tänkte köra film endast från USB-sticka. Men 1/5 gånger jag tar ut och sätter i USB-stickan så får jag ett felmeddelande och måste formatera om kortet och lägga in Raspbmc på nytt.

Så tänkte att jag testar att stänga av Pi'n först via menyn. Stänger av och väntar tills den gröna lampan blir röd. Sätter i USB-minnet och drar ut och sätter i sladden igen för att starta den men då lyser alla lampor rött. Enda jag kan göra då är att formatera och lägga in Raspbmc på nytt igen sen fungerar det igen.

Hur är tanken att man ska göra? Kan det vara fel på något i setupen?

Har testat 3 olika nätdelar, vad jag inte testat är annat minneskort. Använder detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538679

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem då och då med att data på minneskortet blir korrupt med formatering som enda utväg.
Ofta när jag labbade och ofta startade om. Ett tag gick jag över till att boota från USB-minne men har nu gått tillbaka till SD-kort.

Har du testat att skrivskydda minneskortet (med lilla switchen på kortet)?
Annars tror jag att du gör bäst i att testa ett annat minneskort.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?