Permalänk
Medlem

Seg dator

Sitter just nu och streamar sport och så har jag ett par fönster öppna i firefox. Det går väldigt segt och tittar man i aktivitetshanteraren så ligger cpu-användningen oftast mellan 80-100% varav flashplayer är ca 60-70% och firefox resten.
Min dator är ganska gammal, en bärbar acer med intel core duo P8400 processor.
Är problemet helt enkelt att datorn är för dålig eller kan det vara nåt annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjyven75:

Sitter just nu och streamar sport och så har jag ett par fönster öppna i firefox. Det går väldigt segt och tittar man i aktivitetshanteraren så ligger cpu-användningen oftast mellan 80-100% varav flashplayer är ca 60-70% och firefox resten.
Min dator är ganska gammal, en bärbar acer med intel core duo P8400 processor.
Är problemet helt enkelt att datorn är för dålig eller kan det vara nåt annat?

jag har en laptop som är några år, den segade till sig men vart bra mycket snabbare när jag fixade till kylningen. Är det så att den blir väldigt varm och att fläkten går på högvarv?

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det är reklamen på sidorna som tynger ner den. Då allt fler reklamer blir flash? rullandes (blinkades). Testa att köra med Chrome och installera tillägget Ad Block. Kan kanske ge dig en bra boost.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heeet:

Jag gissar på att det är reklamen på sidorna som tynger ner den. Då allt fler reklamer blir flash? rullandes (blinkades). Testa att köra med Chrome och installera tillägget Ad Block. Kan kanske ge dig en bra boost.

Rättare sagt installera Firefox och installear NoScript. Ad Block ger ingen som helst boost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Rättare sagt installera Firefox och installear NoScript. Ad Block ger ingen som helst boost.

noted

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes