64 bit system. Bf4 singleplayer körs i 32 bit?

Permalänk
Medlem

64 bit system. Bf4 singleplayer körs i 32 bit?

Hej. Har windows 8.

I7 4770k. Stock.

Gtx 780 Classified.

Senaste drivrutinerna osv.

Pga att Battlefield körs i 32 bit av okänd anledning så kan jag inte ändra någon grafikinställning i spelet.

Vill inte spela på low. Hjälp och lösningstips uppskattas stort.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet finns BF4 i både x32 och x64 dvs det är olika exe som man får starta, för mig det ska vara 2 genvägar en för varje sort.

Men lite osäker då jag inte testat på BF4 alls.

Sen om x32 versionen är begränsad i grafikegenskaper vet jag inte, men låter skumt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Vad jag vet finns BF4 i både x32 och x64 dvs det är olika exe som man får starta, för mig det ska vara 2 genvägar en för varje sort.

Men lite osäker då jag inte testat på BF4 alls.

Sen om x32 versionen är begränsad i grafikegenskaper vet jag inte, men låter skumt.

Vart kan jag hitta 64 varianten då, tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamse92:

Vart kan jag hitta 64 varianten då, tror du?

i installations mappen.

Permalänk
Medlem

Ta och kolla vad du har satt som standard i Origin

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Ta och kolla vad du har satt som standard i Origin

http://i.imgur.com/ToUQ5de.png

Tackar. Det löste sig nu. Ultra here i cum. Mvh.

Permalänk
Medlem

Dum fråga men vad ger mest fps?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tar den för version om man startar spelet från Origin utan att ha valt någon default? Ställde in den på x64 nu men innan så var det inget valt där.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vad tar den för version om man startar spelet från Origin utan att ha valt någon default? Ställde in den på x64 nu men innan så var det inget valt där.

32 för mig.

Hursomhelst, flyter som smör på ultra.

Det enda som ej är maxat är .... Va heter det ...

Aja, man kan ha 200% max, min är på 100. Supernöjd.

Kommer bara bli bättre online då cpun tas tillvara på lite mer.

Mvh.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cameltotem:

Dum fråga men vad ger mest fps?

Man kan hogga mer minne om man kör det i 64 bitars, så i teorin är det snabbare. Man skulle dessutom kunna göra vissa CPU intensiva saker snabbare (i alla fall med högre precision), men är tveksam på om de skrivt två uppsättningar av all kod

Permalänk
Medlem

Krävs ju förståss också att man har ett operativsystem som stöder 64bit

Permalänk
Medlem

Hade detta problemet i går med och ändrade till 64bit i origin precis som det beskrivs i några poster ovan. Hände inte speciellt mycket. Står fortfarande 32bit. Detta i multiplayer.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

Hade detta problemet i går med och ändrade till 64bit i origin precis som det beskrivs i några poster ovan. Hände inte speciellt mycket. Står fortfarande 32bit. Detta i multiplayer.

Weird. Men om du har som jag. Dvs. 2 st skrivbords genvägar, så ska det stå ungefär:Battlefield#68-.64bit på den ena, och endast:Battlefield#86. På den andra. Kör 64 bit varianten som administrör. Och du kommer till battlelog. Och, multiplayer har inte funkat överhuvudtaget för mig. Men i singleplayer så blir det iallafall 64 bit.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag märkte att ifall jag startade spelet i 32bit så förlorade jag en del prestanda och flöt inte på vilka bra, har Windows 8.1 64bit

Permalänk
Medlem

Tjäna Hittar inte ``startaltenativ´´ i origin? vill ändra från 64x till 32

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av manne96:

Tjäna Hittar inte ``startaltenativ´´ i origin? vill ändra från 64x till 32

Högerklicka på spelet -> Spelegenskaper -> När det här spelet startas -> x64