Permalänk

drivrutin grafikkort

tjena!

Har fått problem med drivrutinen,helt plötsligt under spelandets gång så avbryter det bara.
Och de står: "graphics driver has stopped working" men bara med vissa spel.
Har laddat hem drivrutin från nvidias sida! och även testat msi:s egna..men utan resultat..eller är de bara vissa spel som har problem med att funka ihop med vissa kort?

Har även testat lite i msi afterburner! då bröt det ocså när jag ställde fläktarna på max " och de stod typ error code 3"

blir inte klok på detta! kör ju 2st msi gtx 580 frozr i sli.. samt en i7 3770 med 16gb ramminne,850w psu..
Fattar inte varför de ballar ur! kan man felska korten på något sätt eller hur ska jag gå till väga?

Permalänk
Medlem

felska ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

tjena!

Har fått problem med drivrutinen,helt plötsligt under spelandets gång så avbryter det bara.
Och de står: "graphics driver has stopped working" men bara med vissa spel.
Har laddat hem drivrutin från nvidias sida! och även testat msi:s egna..men utan resultat..eller är de bara vissa spel som har problem med att funka ihop med vissa kort?

Har även testat lite i msi afterburner! då bröt det ocså när jag ställde fläktarna på max " och de stod typ error code 3"

blir inte klok på detta! kör ju 2st msi gtx 580 frozr i sli.. samt en i7 3770 med 16gb ramminne,850w psu..
Fattar inte varför de ballar ur! kan man felska korten på något sätt eller hur ska jag gå till väga?

Vad har du för drivrutinsversion? Har själv haft problem med kraschande drivisar till mitt 560 ett tag. GW2 hänger sig ibland med en felruta 0x9 - Bad graphics driver. Prova uppgradera om du inte har senaste, undvik betan.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk

fermia: kanske inte felsöka men vet ej hur jag går till väga!!

Det jag kan få fram genom afterburner,är att de är olika bios nummer på korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

tjena!

Har fått problem med drivrutinen,helt plötsligt under spelandets gång så avbryter det bara.
Och de står: "graphics driver has stopped working" men bara med vissa spel.
Har laddat hem drivrutin från nvidias sida! och även testat msi:s egna..men utan resultat..eller är de bara vissa spel som har problem med att funka ihop med vissa kort?

Har även testat lite i msi afterburner! då bröt det ocså när jag ställde fläktarna på max " och de stod typ error code 3"

blir inte klok på detta! kör ju 2st msi gtx 580 frozr i sli.. samt en i7 3770 med 16gb ramminne,850w psu..
Fattar inte varför de ballar ur! kan man felska korten på något sätt eller hur ska jag gå till väga?

Ladda ner senaste rutinen igen från nvidias sida, sen när du installerar den så välj avancerat (tror jag det är) och ta bort den gamla helt innan den nya installeras.
Alternativt tar du bort den gamla rutinen helt med drive sweeper före du installerar den nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

fermia: kanske inte felsöka men vet ej hur jag går till väga!!

Det jag kan få fram genom afterburner,är att de är olika bios nummer på korten.

kontrollera max temperaturen på korten, kör driversweeper och ta bort alla Nvidia rutiner, hämta ner senaste 331 rutinen och testa.

Att det är olika bios gör inget.

Permalänk
Medlem

Har du kollat i datorn så att fläktarna verkligen snurrar? Hur varmt är kortet?
Det känns som ett värmeproblem.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

ZainT :alla fläktar funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

ZainT :alla fläktar funkar!

Och det är inte igendammat?
Som sagt, hur är temperaturerna? Det kan du se i Afterburner.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

ZainT:kör jag kombustor i afterburner så är de inte över 70 grader.. men ser inte mkt damma på utsidan,får väl ta isär korten och köra luft på burk eller något ändå..

Permalänk

Macallan: har nyinstallerat drivrutin på deras sida! samt plockat bort gamla...men av någon anledning bröt den igen,och helt plötsligt blev de extrem smalbild (horizontelt)??? blir grining på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

Macallan: har nyinstallerat drivrutin på deras sida! samt plockat bort gamla...men av någon anledning bröt den igen,och helt plötsligt blev de extrem smalbild (horizontelt)??? blir grining på detta

Inte omöjligt att ditt grafikkort börjar lägga av, ofta börjar det med lite olika grafikfel och just driverfel.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Inte omöjligt att ditt grafikkort börjar lägga av, ofta börjar det med lite olika grafikfel och just driverfel.

Kan testa 1 kort i taget då kanske är olika temp på korten, kanske kan se skillnad på det ? (Skillnad under drift ?) Får kolla upp det ...mvh

Måste ta o kolla upp bios på korten med, så de inte är något strul där...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

Kan testa 1 kort i taget då kanske är olika temp på korten, kanske kan se skillnad på det ? (Skillnad under drift ?) Får kolla upp det ...mvh

Måste ta o kolla upp bios på korten med, så de inte är något strul där...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja iom du kör SLI låter det som en bra ide att testa vart kort för sig, har du tur så kan du utesluta det ena kortet och gå vidare med att felsöka det som isf strular.

Permalänk

Har testat korten separat och dom funkar till 100%

Gjorde en service på dom vart rätt mkt damm i ena tex...:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av supra_jonny:

Har testat korten separat och dom funkar till 100%

Gjorde en service på dom vart rätt mkt damm i ena tex...:-)

Kan mycket väl vara dammet som är boven i dramat, i SLI blir kylningen inte lika bra som singel vilket gör att det kortet överhettat i SLI.