Gaming från säng/soffa med stationär dator - bygga nånting?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Maj 2011

Gaming från säng/soffa med stationär dator - bygga nånting?

Tja Sweclockare!

Jag och tjejen brukar lira Battlefield ihop och hade taggat till som fan till Battlefield 4 - releasen.
Men sen så bröt hon fotleden i måndags och kan nu bara ligga ner i säng och soffa med vänsterbenet i högläge (gips nästan upp till knät).
För att göra hennes liv lite gladare just nu så hade jag tänkt om man skulle kunna bygga nån slags skiva till soffan där man kan ställa skärm, mus och tangentbord på, samtidigt som hon kan ha vänsterbenet i högläge.

Jag är inte superhändig, men en del grejer skulle jag kunna göra. Om gaming är möjlig så blir det från soffan och det är en sån här:

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/fy11/produktguider/vardagsru...

Tanken är att ställa en skiva på något av armstöden, och att den andra sidan har några slags kortare bordsben som står i soffan.

Jag kanske borde tänkt mer på det här innan jag skapade en tråd om det, men det skulle vara kul att höra om någon av er har någon tanke om hur det skulle se ut eller om det skulle bli konstigt eller inte gå alls.

Tack för svar och må väl!

MVH perautomatik/perautomatikSWE

En sån där data har jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

En tanke som slog mig är om du skulle kunna ta typ en plywood skiva och fästa i hörnan på något sätt och sen ha skärmen på den och datorn under typ för då skulle hon nog kunna sitta där ganska bra och spela:/

Gigabyte G1.Sniper M5 - EVGA GeFoce GTX 780Ti - Intel Core I7 4770K - Corsair RM 850W - Corsair CL9 1600Mhz Vengance LP - A-DATA 120GB SSD - Seagate Baracuda 1TB HDD- Corsair obsidian 350d