SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

7850 i BF4

Tja ,

Ska köpa ny dator för runt 7-7,5K och har tänkt mig en komplett gamer antingen med i5 4670K eller en FX-8350. Grafikkortet som kommer med i dom två är radeon 7850 , så jag undrar om det klarar BF4 på 1080p Low/Medium med 50-60 FPS?

Permalänk
Inaktiv

Om du vill köra över low preset i 1080p så behöver du ha mer än 1GB v-ram. Om dina 7850 är 2GB modeler i crossfire så bör du kunna köra high med bra fps.

Permalänk

Det bör klara midium.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar. Det är ett 7850 med 2 GB i minne.

Permalänk
Inaktiv

Med ett 7850 2GB kort kombinerat med en utav processorerna du länkade. Så kommer du att få köra med medium preset för bästa upplevelsen i 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Med ett 7850 2GB kort kombinerat med en utav processorerna du länkade. Så kommer du att få köra med medium preset för bästa upplevelsen i 1080p.

Är inte så bra på sånt här med hårdvara , så vad är preset? Alltså med det mesta inställt på medium? Tänkte att det måste vara mer värt att köpa en komplett gamer som går att uppgradera med 7850 istället för en liknande ASUS dator med GTX 660 3 GB. Ska lägga till så jag får ett Fractal R4 chassi och då går det väl att uppgradera och köra med två kort eller ett helt nytt senare va?

Permalänk

Jag har ett HD7850 2GB och en i7 3820, och jag kan köra BF4 multiplayer på ultra med mellan 20-40 fps, nåt jag tycker är rätt dugligt.

Detta i 1200x1920

på medium tror jag det inte borde vara nåt problem således.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dippenzz:

Är inte så bra på sånt här med hårdvara , så vad är preset? Alltså med det mesta inställt på medium? Tänkte att det måste vara mer värt att köpa en komplett gamer som går att uppgradera med 7850 istället för en liknande ASUS dator med GTX 660 3 GB. Ska lägga till så jag får ett Fractal R4 chassi och då går det väl att uppgradera och köra med två kort eller ett helt nytt senare va?

I datorspel så kan du ställa in en hel del inställningar. Då de flesta inte är så insatta så har utvecklare lagt in färdiga profiler. Vardera profil innehåller en sammling inställningar. Har du en skärm med upplösningen 1920x1080, så tycker jag att du kan köra med profilen "medium" i Battlefield 4. Jag estimerar runt 70fps i average med medium profilen utan msaa på. Vilket jag anser är en bra nivå för att njuta av ett skjutspel.

En förinställd profil brukar kallas för preset i ett engelskt spel. Du kan alltid pilla och ändra inställningarna själv för att få det som passar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

I datorspel så kan du ställa in en hel del inställningar. Då de flesta inte är så insatta så har utvecklare lagt in färdiga profiler. Vardera profil innehåller en sammling inställningar. Har du en skärm med upplösningen 1920x1080, så tycker jag att du kan köra med profilen "medium" i Battlefield 4. Jag estimerar runt 70fps i average med medium profilen utan msaa på. Vilket jag anser är en bra nivå för att njuta av ett skjutspel.

En förinställd profil brukar kallas för preset i ett engelskt spel. Du kan alltid pilla och ändra inställningarna själv för att få det som passar dig.

Tack så mycket för hjälpen! Blir väl ett 7850 nu då

Permalänk

Tänk på att Mantle kommer i december. Lär bli bättre prestanda i BF4 mef det kortet då

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Det kommer funka perfekt i medium/high 7850 är ett bra kort

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Tänk på att Mantle kommer i december. Lär bli bättre prestanda i BF4 mef det kortet då

Och efter det kommer ett annat Mantle osv osv........

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av 100mbit:

Och efter det kommer ett annat Mantle osv osv........

Mantle är inget grafikkort, formulerade mig fel.

Mantle är ett API som ungefär DirectX, Med skillnaden att man kan få ut mycket mer prestanda ur ett kort(troligtvis).
Det kommer att fungera med alla Radeon-kort nyare än 6000-serien. Jag var faktiskt positiv i det jag skrev, ett 7850 är ett utmärkt val!

Visa signatur

Insert funny joke here