Köpa Qpad QH-90 och lägga Logitech G930 på hyllan?

Permalänk
Avstängd

Köpa Qpad QH-90 och lägga Logitech G930 på hyllan?

Hej!
I och med att Dustin Home säljer Qpad QH-90 på weekend sale så är jag sjukt sugen på att köpa dem men...

1. Är dem så bra som man hört?

2. Har just nu Logitech G930 vilket jag är rätt missnöjd med i ljudkvalité, Qpad QH-90 bättre/sämre?

3. Är det ett måste att ha ljudkort till Qpad QH-90? isåfall tips på ljudkort helst under tusenlappen!

Snabba svar vore fantastiskt!

Trevlig helg allesammans!

Permalänk
Medlem

Jag använde också Logitech innan fast ett Logitech G35 som var helt värdelösa. Fick byta mitt headset 2 gånger pga. det pep i ena örat. Tillslut fick jag byta till ett Qpad QH-90 och jag är mycket nöjd! Bra ljudkvalité, bra brusreducerande mikrofon och riktigt sköna dessutom! Så ja, Go for it

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär, jag saknar mitt Logitech G35 (samma som G930) när jag sitter på skype för störningarna från närliggande elektronik är inte och leka med men om du använder en laptop kanske det kommer funka fint för dig att byta eller om du aldrig använder din mikrofon ljudet är iaf mycket bättre och jag kör med xonar DX ljudkort!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak faktiskt.. Tröttnat på ljudet i mitt G930.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Om ni vill uppgradera till bättre ljud så är det mycket bättre att skaffa riktiga hörlurar istället för gaming skräp.

Förslag:
Beyerdynamic DT-770 pro
Audio Technica ATH-M50
AKG K550
Sennheiser HD598 (högre frekvensomfång än PC-360, så de är ej samma som många säger)

Nu kommer säkert någon och pekar ut att dem som jag har listat kostar dubbelt så mycket än QH-90. Mitt svar på det är att det är bättre att strunta i ljudkortet och lägga allt på lurarna istället.

Från personlig erfarenhet har jag kommit fram till att man får mer ljud per krona om du lägger allt på lurarna istället för ljudkort + lurar om du inte behöver en hörlursförstärkare för att driva lurarna det vill säga.

Det är klart att ljudkort gör skillnad, men lurarna gör mer skillnad. Köper du någon av dem som är listade ovan så kan du klara dig utan ljudkort eftersom de är inte tillräckligt tungdrivna för att behöva hörlursförstärkare

Slå till på dessa lurar istället för QH-90: http://www.dustinhome.se/product/5010655432/audio-technica-at...

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Om vi säger såhär, jag saknar mitt Logitech G35 (samma som G930) när jag sitter på skype för störningarna från närliggande elektronik är inte och leka med men om du använder en laptop kanske det kommer funka fint för dig att byta eller om du aldrig använder din mikrofon ljudet är iaf mycket bättre och jag kör med xonar DX ljudkort!

ljudet du hör är inte pga av mic i headset utan det är från ljudkortet eller rättare sagt det tar in störningar från grafikkortet vilket är ett ganska känt problem med Xonar korten. Rekommenderar Xonar Uni drivers http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/ för att lösa det. Löste mitt problem med xonar essence stx. Kan även hjälpa att slå av frontpanelporten i drivrutinerna.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TranceSwede:

ljudet du hör är inte pga av mic i headset utan det är från ljudkortet eller rättare sagt det tar in störningar från grafikkortet vilket är ett ganska känt problem med Xonar korten. Rekommenderar Xonar Uni drivers http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/ för att lösa det. Löste mitt problem med xonar essence stx. Kan även hjälpa att slå av frontpanelporten i drivrutinerna.

Oh, detta ska jag testa! Har grova störningar som jag trodde skulle bli bättre med ett ljudkort men det blev samma eller sämre tyvärr. Har ett Xonar-kort idag och ett par QH-90. Misstänker dock att det är dåligt skärmade kablar någonstans i chassit snarare än att det är ljudkortet eftersom problemet fanns redan innan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Cm storm sirus 5.1. Svinbra ljud i bf4. kan rekommendera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Gurawn:

Hej!
I och med att Dustin Home säljer Qpad QH-90 på weekend sale så är jag sjukt sugen på att köpa dem men...

2. Har just nu Logitech G930 vilket jag är rätt missnöjd med i ljudkvalité, Qpad QH-90 bättre/sämre?

3. Är det ett måste att ha ljudkort till Qpad QH-90? isåfall tips på ljudkort helst under tusenlappen!

Snabba svar vore fantastiskt!

Trevlig helg allesammans!

Skrivet av Ninotramp:

Undrar samma sak faktiskt.. Tröttnat på ljudet i mitt G930.

Jag har QH-90 och tycker headsetet är riktigt bra, finns säkert bättre hörlurar för liknande prislapp men eftersom det ingår mikrofon i hörlurarna så valde jag QH-90. Mikrofonen är okej och man hör klart och tydligt dock så är ljudet på mikrofonen lite åt det högre frekvensernas håll. Det ända jag gjorde var när jag köpte headsetet var att ladda ner en Equlizer och höja det låga frekvenserna med 2 db eftersom jag gillar ha mycket bass men ändå balanserat ljud på de andra frekvenserna. Hörlurarna sitter också väldigt skönt på huvudet. Jag rekommenderar QH-90!

Läs gärna Sweclockers recension.
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TranceSwede:

kör redan front panelen avstängd och med unified drivers :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TranceSwede:

Testade, men det där fick mitt ljudkort att sluta fungera helt istället.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Gurawn:

Ja.
Har inte haft den modellen, men de är bäst headset jag haft.
Det förbättrade ljudet ordentligt när jag införskaffade ett ASUS Xonar DGX.