PS4 + Dustinhome = Skämt

Permalänk
Medlem

PS4 + Dustinhome = Skämt

Bakgrund:
Förbokade min den 10e juni på Dustinhome och fick nedanstående meddelande. Hade så klart inte bokat där om jag vetat detta.

Jaha då fick man detta mail med följande text från dustinhome:
"Priset på Playstation 4 för den här leveransen kommer att vara 4499 kr inkl. moms på grund av att vi fått betala ett högre pris för att kunna få tag på så många som möjligt. "

Varför ska jag betala för deras oförmåga att få in konsoler till ett bra pris?

Ja där rök nog en trogen kund herr Dustin. Jag vill inte betala för att ni ska göra en större vinst.

Inte kan ni garantera leverans till releasedag, borde valt Webhallen istället.

EDIT:
Raderade mitt kundkonto, föreslår att ni gör samma sak med tanke på att dustin sparar ert lösenord i klartext för de anställda att läsa.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FrezoreR:

Jaha då fick man detta mail med följande text från dustinhome:
"Priset på Playstation 4 för den här leveransen kommer att vara 4499 kr inkl. moms på grund av att vi fått betala ett högre pris för att kunna få tag på så många som möjligt. "

Varför ska jag betala för deras oförmåga att få in konsoler till ett bra pris?

Ja där rök nog en trogen kund herr Dustin. Jag vill inte betala för att ni ska göra en större vinst.

Inte kan ni garantera leverans till releasedag, borde valt Webhallen istället.

Huh?
Var inte det utannonserade priset 4499??

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Huh?
Var inte det utannonserade priset 4499??

Nej det låg på 39xx tidigare. 4500 ligger bra över konkurrenterna vilket jag inte tycker är godkänt från en butik som inte ens har egna butiker.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FrezoreR:

Nej det låg på 39xx tidigare. 4500 ligger bra över konkurrenterna vilket jag inte tycker är godkänt från en butik som inte ens har egna butiker.

Tråkigt. När bokade du?
Gissar på att de har fått importera en del då den svenska tilldelningen är slut?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Prismatchar inte dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tråkigt. När bokade du?
Gissar på att de har fått importera en del då den svenska tilldelningen är slut?

Jag bokade den 10e juni har jag för mig. Så jag hade ju kunnat göra det på t.ex webhallen istället och nog varit rätt säker, trodde de skulle prismatcha lite bättre än såhär.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Prismatchar inte dustin?

Jag trodde de gjorde det men tydligen inte när det gäller konsoler.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrezoreR:

Jaha då fick man detta mail med följande text från dustinhome:
"Priset på Playstation 4 för den här leveransen kommer att vara 4499 kr inkl. moms på grund av att vi fått betala ett högre pris för att kunna få tag på så många som möjligt. "

Varför ska jag betala för deras oförmåga att få in konsoler till ett bra pris?

Ja där rök nog en trogen kund herr Dustin. Jag vill inte betala för att ni ska göra en större vinst.

Inte kan ni garantera leverans till releasedag, borde valt Webhallen istället.

Avboka om du inte är nöjd, det står ju klart och tydligt att dom har valt en större leverans för ett dyrare pris (inte vinst). Man har också skrivit att priset är preliminärt. Alternativet hade kanske varit den mindre leveransen, men då hade väll en trogen kund rykt pg av utebliven leverans i tid.

webhallen har förövrigt en kölista och har sagt att dom inte kommer att hinna med att leverera alla enheter enl utlovat, så antar att dom hade förlorat dig som kund där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Avboka om du inte är nöjd, det står ju klart och tydligt att dom har valt en större leverans för ett dyrare pris (inte vinst). Alternativet hade kanske varit den mindre leveransen, men då hade väll en trogen kund rykt pg av utebliven leverans i tid.

webhallen har förövrigt en kölista och har sagt att dom inte kommer att hinna med att leverera alla enheter enl utlovat

Är nog bara skeptisk (eller?)
Men jag tror inte en sekund på att inköpet per konsol kostar 500kr extra, dom köpte dyrare konsoler sure. Men varför inte passa på att ta ut lite extra vinst på dessa konsoler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Avboka om du inte är nöjd, det står ju klart och tydligt att dom har valt en större leverans för ett dyrare pris (inte vinst). Alternativet hade kanske varit den mindre leveransen, men då hade väll en trogen kund rykt pg av utebliven leverans i tid.

webhallen har förövrigt en kölista och har sagt att dom inte kommer att hinna med att leverera alla enheter enl utlovat

Du läser nog fel då.. De säger uttrycklingen att de betalt ett högre pris för att få tag på så många konsoler som möjligt.
Nu ryker en kund för att de inte möter konkurrenternas priser.

Det har dem, men de har definitivt fler bokningar och konsoler inkommande.

Och ja jag kommer nog avboka och beställa från webbhallen istället. Jag måste inte ha den day 1.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Det låter snarare som om Dustin inte fått några enheter i huvud taget, speciellt med tanken på att de inte kommer skicka fören början på december, även till de som bokat i Juni.

Så för att lösa detta låter det som de köpt in från någon annan butik/leverantör.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

intressant

Visa signatur

PC: X58: Intel 990X/160GB SSD/12GB 1600MHz/460 SOC/XL2, Intel NUC i5 MAC: Macbook Pro 15" v3.1 +Retina 15"/256GB SSD/16GB, ATV3 BÄRBART: iPod Mini, Touch g1 +g5, Nano g4, iPad 2/Air, Samsung Tab2, iPhone X/6/4S/3GS RETRO: SGI O2 233mhz FOTO: Lumix TZ-20, Canon EOS 60D 18-200 IS, Ixus 70 KONSOLL: PS3, N3DS +N3DS-XL

Permalänk
Medlem

Jag ska avboka min på dustin home. Ska man skriva det på kontaktcenter eller ringa personal helst?

Permalänk
Medlem

Jag vill iaf inte betala 600 för att de inte kan köpa in konsoler till ett vettigt pris. Inte ens i tid var dem.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Låt bara din avbokning vara så kommer den time:a ut. Så slipper du ju ge dustin fördelen att veta vilka som kommer säga ja eller nej till sin förbokning iaf.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Jag ska avboka min på dustin home. Ska man skriva det på kontaktcenter eller ringa personal helst?

Ringa låter som det snabbaste och enklaste alternativet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

De var ju ganska tydliga på dustin att om man bokade så kunde priset ändras. Bokade man från exempelvis komplett så kunde man betala direkt och få konsollen för priset de hade då. Däremot hade man kunnat bli ledsen om priset blev billigare än utsatt. Vill minnas att de låg uppe fär 4449 eller något första dagen.

Permalänk
Medlem

PS4 SSHD Upgrade Kit 1TB - Seagate / 4GB USB. Värt att köpa det eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

De var ju ganska tydliga på dustin att om man bokade så kunde priset ändras. Bokade man från exempelvis komplett så kunde man betala direkt och få konsollen för priset de hade då. Däremot hade man kunnat bli ledsen om priset blev billigare än utsatt. Vill minnas att de låg uppe fär 4449 eller något första dagen.

Samtidigt förväntar man sig inte att de ligger 600 kr över konkurrenter.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FrezoreR:

Samtidigt förväntar man sig inte att de ligger 600 kr över konkurrenter.

Nej, det är mycket tråkigt, jag gillar Dustin och handlar ofta av dem. Förhoppningsvis har de lyckats få ett mycket större antal konsoller till de extra priset så fler som förbokat faktist får en!

Permalänk
Medlem

Dustinhome har ju gråimport på allt de kan. Skulle inte förvåna mig om de ändå köpt in dem för normalt pris, kanske till och med lägre pris och sen låtsas de skylla på nått för att kunna sälja till ockerpris.

Permalänk
Medlem

Brukar man inte få det billigare när man köper ett större parti?

Permalänk

Tillgång och efterfrågan!

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

Det är inte bara Dustin som höjt priset. Kolla på Prisjakt så kostar den 4490 på de flesta ställen. Det går skit kass för alla elektronikkedjor, förstår att dem försöker dra in lite extra pengar.

Om du avbokar, lär du inte få tag på en förrän nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrezoreR:

Jaha då fick man detta mail med följande text från dustinhome:
"Priset på Playstation 4 för den här leveransen kommer att vara 4499 kr inkl. moms på grund av att vi fått betala ett högre pris för att kunna få tag på så många som möjligt. "

Varför ska jag betala för deras oförmåga att få in konsoler till ett bra pris?

Ja där rök nog en trogen kund herr Dustin. Jag vill inte betala för att ni ska göra en större vinst.

Inte kan ni garantera leverans till releasedag, borde valt Webhallen istället.

Fick inte denna meddelande. Vad bör man göra?

Permalänk
Medlem

jag har bokat hos komplett, de satte ut "Rabbaterat pris om du förhandsbokar NU!" typ i Aug eller vad de var. Hoppas dem inte begär mer betalt som Dustin om det är svårt å få tag på dem till rätt pris.

Trodde priserna var någorlunda satta när man börjar ta emot förhandsbokningar! :S
Snacka om säljhype hos alla när de gäller PS4 och XBOne.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrezoreR:

Låt bara din avbokning vara så kommer den time:a ut. Så slipper du ju ge dustin fördelen att veta vilka som kommer säga ja eller nej till sin förbokning iaf.

Din mentalitet är... helt otrolig. Pinsamt att du ens skriver så!

Ontopic: Finns inte Dustin representerade här på forumet? I sådana fall tycker jag att du tar och förmedlar vad du känner där så kanske du även får en bra diskussion och mer svar. Hur känns det?

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk

Hej!
Vi beklagar att vi inte kunde få fram tillräckligt många konsoller i tid. Som det stod i mailet så räknar vi med att få in ett antal maskiner i början av December. Ni som fått tilldelning behöver logga in och slutföra beställningen. Vi har uppdaterat er kundvagn.
Om ni ej gjort det innan den 27 November så kommer maskin gå vidare till nästa person på listan.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Om det inte står nått i det finstilta har du rätt att häva köpet då förutsättningarna har ändrats. Men som sagt, de kan ha en friskrivnings klausul som säger att du är tvingad.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Vi beklagar att vi inte kunde få fram tillräckligt många konsoller i tid. Som det stod i mailet så räknar vi med att få in ett antal maskiner i början av December. Ni som fått tilldelning behöver logga in och slutföra beställningen. Vi har uppdaterat er kundvagn.
Om ni ej gjort det innan den 27 November så kommer maskin gå vidare till nästa person på listan.

Har ert personal läst min mail? skickade en nyss för 2 minuter sen!