Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2008

Uppdrag - redigera en bild

Har en fråga, eller uppdrag beroende på hur kunnig man är...

Jag letar efter någon som kan skapa följande:

Jag har bilder på ett hus. Detta hus skall byggas ut. Jag har ritningar och bilder på hur det ser ut idag ur olika vinklar. Det jag är ute efter är att "måla in" utbyggnade av huset på befintliga bilder för att på så vis se hur det kommer se ut när det nya huset är färdigt. För ett bra utfört jobb är jag villig att betala en slant.

Är det någon här på forumet som besitter denna kompetens, eller är det någon som vet vart jag kan vända mig?

//Tesa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Om du har ritningar...

http://floorplanner.com/

Hemma hos mig är det numera en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4GHz - 32GB 2133MHz - 512GB SSD - AMD 395X 4GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 13" 2017 / 256GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av DaBone:

Tack för svaret, dock är jag mer ute efter någon som kan "visualisera" utbyggnaden genom att "måla in" den på befintliga foton, så jag kan stå på plats och hålla upp den redigerade bilden för att se hur skillnaden blir.

På mina foton har jag markerat de nya måtten på huset genom att placera markörer när jag tagit kort, plus att jag har ritningarna på hur det skall se ut.

Om jag är otydlig beskriver jag gärna ytterligare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Tesa:

Tack för svaret, dock är jag mer ute efter någon som kan "visualisera" utbyggnaden genom att "måla in" den på befintliga foton, så jag kan stå på plats och hålla upp den redigerade bilden för att se hur skillnaden blir.

På mina foton har jag markerat de nya måtten på huset genom att placera markörer när jag tagit kort, plus att jag har ritningarna på hur det skall se ut.

Om jag är otydlig beskriver jag gärna ytterligare.

Precis som DaBone skriver så är det du vill fullt möjligt med floorplanner. Faktum är att du kan "gå in i huset" och se allt i 3D vy. Och du hade lätt klarat att rita upp ditt hus + utbyggnaden på några få timmar.

Och jag lovar, floorplanner lär du dig på basicnivå på typ 3-8h. Och så får du det exakt som du föreställt dig.
Sen är det faktiskt rätt kul att hålla på med floorplanner.

Hur som helst, vill du ha det så som du skriver, måla in" den på befintliga foton så måste du bifoga fotot här på forumet så alla kan ta del av det.

Och utbyggnaden. Hur skall man "måla in" den när man inte vet hur utbyggnaden skall se ut? En ritning/en snabb tanke på papper hade suttit fint/Typ rita och sen fota/eller att göra det det i paint.

Bara några funderingar och tankar från mig.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2008

Tack för svaren. Har inte tillgång till min burk och därmed inte heller bilderna just nu, utan får kommunicera från min mobil... Jag skall dock se om jag kan ta en bild och sedan skissa för hand hur jag tänkt mig att "fixa" bilden.

Det jag har är flera foton och ritning på den nya utbyggnaden. Målet är att använda panelen/färgerna/takpannorna från orginalbilden och tillsammans med de utplacerade markörerna samt ritningen få fram ett nytt "foto" där jag kan se hur det nya huset skulle se ut på riktigt, innan det byggs. Men som sagt, skall försöka skissa och lägga upp en bild på hur jag menar.

/Tesa