iPhone 4S långsam laddning, tar år.. Behöver en kunnigs hjälp

Permalänk
Medlem

iPhone 4S långsam laddning, tar år.. Behöver en kunnigs hjälp

Hej där

Det är så att min iPhone 4S har börjat tagit laddningen otroligt segt, igår så var det normalt nu kan det ta ca 2 timmar att gå från 0% till 10%.. Har provat återställa telefonen utan framgång.. Behöver er hjälp om det är något så enkelt som att batteriet har blivit defekt/konstigt och vägrar ta laddning så kan jag bara köpa ett nytt istället för en ny lur. Tack på förhand.

Edit: Den verkar inte vilja ansluta till itunes heller den dyker ej upp..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cosby:

Hej där

Det är så att min iPhone 4S har börjat tagit laddningen otroligt segt, igår så var det normalt nu kan det ta ca 2 timmar att gå från 0% till 10%.. Har provat återställa telefonen utan framgång.. Behöver er hjälp om det är något så enkelt som att batteriet har blivit defekt/konstigt och vägrar ta laddning så kan jag bara köpa ett nytt istället för en ny lur. Tack på förhand.

Edit: Den verkar inte vilja ansluta till itunes heller den dyker ej upp..

Testa en annan kabel då det kan vara problemet. Om det inte löser sig då är det med 99% säkerhet batteriet.

Permalänk
Avstängd

Det som InvisibleBow sa! Samt testa ändra adapter, kabel, väguttag (ev. förlängningssladd).

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk

Jag hade samma problem tills jag bytte skälva kontakten i telefonen på min iphone 3gs. Inte samma telefon, men samma problem.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Jag hade samma problem tills jag bytte skälva kontakten i telefonen på min iphone 3gs. Inte samma telefon, men samma problem.

Samma problem? Laddade din inte alls eller segt? För om laddkontakten är sönder borde den inte ladda alls? Tråkigt om jag byter batteri så är det fel på laddkontakten.

Permalänk

Pröva ny/annan kabel bara?

Hade en kabel som helt plötsligt inte ville fungera i datorn..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Pröva ny/annan kabel bara?

Hade en kabel som helt plötsligt inte ville fungera i datorn..

Men då borde den inte ladda alls om kabeln är trasig? Ska göra det ändå men är tveksam till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Men då borde den inte ladda alls om kabeln är trasig? Ska göra det ändå men är tveksam till det.

Ofta är det lite glapp i sladden så att den bara laddar delvis. Att telefonen inte syns i iTunes och liknande är ett ganska så säkert tecken på fel i överledning. Sen om det beror på att sladden är sliten eller om det är porten på telefonen går bara att testa sig fram till. Låna någon kompis/släktings sladd och testa.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ofta är det lite glapp i sladden så att den bara laddar delvis. Att telefonen inte syns i iTunes och liknande är ett ganska så säkert tecken på fel i överledning. Sen om det beror på att sladden är sliten eller om det är porten på telefonen går bara att testa sig fram till. Låna någon kompis/släktings sladd och testa.

Ok, så det lutar mer åt att sladden är glapp eller att laddkontakten är trasig? Har också märkt att det den "laddar" upp tar slut väldigt fort alltså det kan stå 30% om man laddar över natten men tar ca 30 min så är hela 30%en borta och så dåligt har inte batteriet varit tidigare.

Permalänk
Skrivet av Cosby:

Ok, så det lutar mer åt att sladden är glapp eller att laddkontakten är trasig? Har också märkt att det den "laddar" upp tar slut väldigt fort alltså det kan stå 30% om man laddar över natten men tar ca 30 min så är hela 30%en borta och så dåligt har inte batteriet varit tidigare.

köp nytt batteri från ebay.co.uk välj nån där dom skickar från UK då tar det några dagar,
jämfört kina så kan det ta en månad..
det tar max 2 minuter att byta 4 skruvar, det som är svårast är att få bort original batteriet.
det finns guider på nätet hur man gör.. annars PM
var bor du ? vilken del av landet ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Uppdatering, den laddar nu dock bara när den är avslagen.. Vet inte vad problemet är är det ett känt problem som går att lösas och vad är troligast hårdvaru eller mjukvarufel?

Permalänk
Medlem

Sätter pengar på att det är batteriet..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Varför inte bara pröva något så lätt som att byta/köpa eller bara låna någons laddare att pröva?
Jag hade fel på själva laddkabeln (inte adaptern på samsung s3) och böt så funkade den igen, även en jag vet hade en väldigt sliten kabel då man såg kablarna på iPhone 4/4s att själva ytterhöljet hade slitits bort och då laddade den fruktansvärt segt..

Men gör som du vill, men jag skulle iallafall prövat det lättaste och billigaste först istället för att byta batteri och dona..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Sätter pengar på att det är batteriet..

Okej, hur säker är du? Är det vanligt att den vägrar ladda när den är påslagen om batteriet är kasst? Vore ju nice att veta för att byta ut ett batteri går bara på någon hundring och kan göra det själv via nån guide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Varför inte bara pröva något så lätt som att byta/köpa eller bara låna någons laddare att pröva?
Jag hade fel på själva laddkabeln (inte adaptern på samsung s3) och böt så funkade den igen, även en jag vet hade en väldigt sliten kabel då man såg kablarna på iPhone 4/4s att själva ytterhöljet hade slitits bort och då laddade den fruktansvärt segt..

Men gör som du vill, men jag skulle iallafall prövat det lättaste och billigaste först istället för att byta batteri och dona..

Jag har redan bytt kabel utan resultat, märkte nyss när ja råka slå av den och ha den på laddning att den laddade fullt när den var avstängd vill dock inte ladda när den är påslagen.

Permalänk
Skrivet av Cosby:

Okej, hur säker är du? Är det vanligt att den vägrar ladda när den är påslagen om batteriet är kasst? Vore ju nice att veta för att byta ut ett batteri går bara på någon hundring och kan göra det själv via nån guide.

Det händer rätt ofta på iphone 4 då den varit med ett bra tag. ja är nästan säker på att det är batteriet. då den har dött lite i taget.
beroende på vart du bor så skulle man ju kunna testa med ett nytt batteri så får du se skillnaden IRL

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Innan min iPhone 4s batteri dog totalt så började den ladda sjukt segt och tog slut på en kvart typ. Därför antar jag att det är det, eftersom det är samma symptom. Lika bra å byta det och kontakten om du ändå ska byta. Finns driver av guider på nätet (: Funderar på att göra det själv, bra att ha en bra backup lur (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Det händer rätt ofta på iphone 4 då den varit med ett bra tag. ja är nästan säker på att det är batteriet. då den har dött lite i taget.
beroende på vart du bor så skulle man ju kunna testa med ett nytt batteri så får du se skillnaden IRL

Bor dessvärre i Norge förtillfället men ska skicka efter ett batteri och laddkontakt kostar bara en hundring för båda med bra recensioner på Amazon.

Permalänk
Medlem

Jag sätter en peng på laddkontakten och inte batteri. Ska du ändå riva isär den så byt batteri men det är troligast laddkontakten.
Finns en viss risk för att den blivit fuktig dock och att du har fått korrosion på moderkortet, det blir ofta de symptomen om det är fukt och det lär dessutom bli värre.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se