Jailbreak för Apple Ios 7 kantas av kontroverser

Permalänk
Melding Plague

Jailbreak för Apple Ios 7 kantas av kontroverser

Efter många om och men släpper hackergruppen Evad3rs ett jailbreak för samtliga versioner av Apple Ios 7. Samtidigt cirkulerar uppgifter om att programmet innehåller skadlig mjukvara.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ingen nyhet att dessa hack kan vara skadlig kod. men det finns ju ett intresse för tex apple att folk inte använder det.

Permalänk

Tack för den infon!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Inaktiv

Intressanta skribenter på twitter att kolla upp:
@pimskeks @planetbeing @pod2g @MuscleNerd (evad3rs)
@saurik (ansvarig för cydia)
@p0sixninja (ios hacker)
@i0n1c (ios hacker som hatar allt och alla)

Skrivet av eXim:

ingen nyhet att dessa hack kan vara skadlig kod. men det finns ju ett intresse för tex apple att folk inte använder det.

Jo det är det. Just medlemmarna i evad3rs är veteraner inom ios-hacking mycket respekterade av communitin. Kanske blev frestelsen för stor när kineserna viftade dollarsedlar framför näsorna på dom.

typo
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Brev från Evad3rs själva --> http://evasi0n.com/l.html

Permalänk
Medlem

Inte klokt... tur man inte har sånna där bekymmer.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Har fullt förtroende för evad3rs teamet (Musclenerd, pod2g m.m.). Någon jag däremot inte litar på är i0n1c, vilket är den som ryktas ha försökt sälja säkerhetshålen. Blir till att avvakta med att jailbreaka plattan, mest för att få en riktig version av Cydia.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ligger på 5.0.1 fortfarande, väntar lite till och ser vad som händer

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem

Undrar hur man kan se att det inte är den officiella versionen av Cydia? Jag tycker att det ser ut som den officiella versionen, så som det såg ut i iOS 6 o lägre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Har fullt förtroende för evad3rs teamet (Musclenerd, pod2g m.m.). Någon jag däremot inte litar på är i0n1c, vilket är den som ryktas ha försökt sälja säkerhetshålen. Blir till att avvakta med att jailbreaka plattan, mest för att få en riktig version av Cydia.

Hur kan du ha fullt förtroende för någon som smyger in oönskad och suspekt mjukvara på din telefon?
Till råga på allt verkar det inte ens att gå att få Cydia att fungera om man har Taig installerat.

Permalänk
Medlem

Att folk orkar hålla på.. iOS7 är perfekt som det är.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Att folk orkar hålla på.. iOS7 är perfekt som det är.

Objektiviteten sprudlar med sin frånvaro.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Att folk orkar hålla på.. iOS7 är perfekt som det är.

Förutom lagget, problemen med antenn/Wifi, laddkabel-problemet etc. Jo, förutom alla problemen så verkar det ju helt perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Undrar hur man kan se att det inte är den officiella versionen av Cydia? Jag tycker att det ser ut som den officiella versionen, så som det såg ut i iOS 6 o lägre

Saurik (skaparen av Cydia) har bekräftat det.

Permalänk
Skäggig legend

Jag vet fortfarande inte om jag behöver jaila eller inte. SBsettings behövs ju inte längre. Multiflow är nu snott och är inbyggt, etc...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Man bör inte installera den nuvarande jailbreak-versionen med tanke på att den suspekta kinesiska appen som kan innehålla spyware.

Permalänk

android <3

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

Coolt ^^ Gillar iOS7 just nu med dock!

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk

Längtar tills det löser sig så jag äntligen kan jailbreaka iOS7

Permalänk
Medlem

AAWww jag som redan installerat den

Permalänk
Medlem

Känner lite att liksom....

Varför köpa en iphone och jailbreaka för att få en upplåst telefon när telefonerna redan finns där? aka android

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Känner lite att liksom....

Varför köpa en iphone och jailbreaka för att få en upplåst telefon när telefonerna redan finns där? aka android

Man kanske inte vill ha en plastleksak som kör java?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Känner lite att liksom....

Varför köpa en iphone och jailbreaka för att få en upplåst telefon när telefonerna redan finns där? aka android

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa gillar iOS vissa gillar Android, så är det bara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av orka_krull:

Man kanske inte vill ha en plastleksak som kör java?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Yooriitzz:

Känner lite att liksom....

Varför köpa en iphone och jailbreaka för att få en upplåst telefon när telefonerna redan finns där? aka android

Skickades från m.sweclockers.com

Here we go again..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Känner lite att liksom....

Varför köpa en iphone och jailbreaka för att få en upplåst telefon när telefonerna redan finns där? aka android

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är ju iofs de flesta android telefonerna inte helt öppna heller. Visst är de bättre än ios, men det krävs fortfarande att du rootar den för att du ska få en telefon du kan göra vad du vill med.

Permalänk
Medlem

Att slänga käft om vem som har "rent mjöl i påsen" känns lagom idiotiskt om man själv tänker kringgå standarden med en Jailbreak.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk

5 icon here i come blir ju tokig på att inte kunna ha mer än 4 start genvägar när man har blivit van vid 5st genom cydia alla dessa år.

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk

Och den som försökte sälja säkerhetshålet var personen som kom upp med det första jailbreaket, alltså GeoHot. Antar att han blev avis för att han själv inte kunde snickra ihop ett eget jailbreak och därför av girighet försökte sälja...

Den kinesiska appen installeras bara på idevices som har kinesiska som språk. Vilket betyder att vi andra går säkra, nothing to worry about

Permalänk
Medlem

Tror jag återställer min iPad senare idag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig