Permalänk
Medlem

AVG eller Avira?

Tjänare på er!

Nu en tid har jag gått runt rätt så mycket under dagarna och funderat över att skaffa ett virus skydd till min MacBook Pro. När jag skaffade den kollade vi först med min farbror som är en van macanvändare. Han tyckte att man inte skulle behöva ett virusskydd till Mac då ingen på hans arbetsplats hade virusskydd till deras macar. Och om jag nu skulle ha virusskydd så rekommenderande han då McAffe.

Nu ett år senare har jag funderat på det allt mer om att det inte skulle vara så dumt med ett antivirus program då jag ofta laddar ner mycket från internet. Men då jag inte känner och har pengarna för att köpa en licens för något dyrt program så har jag själv letat upp lite gratis program som jag tycker verkar okej. Dem två programmen det står mellan är som jag har skrivit i titeln, AVG och Avira. Båda finns till mac och är gratis. Jag har hört att AVG gör många saker som man inte "vill" att den ska göra medans Avira uppdaterar 24/7 vilket såklart är bra.

Det är nu frågan kommer till er kära Sweclockare. Vilket virusskydd skulle nu rekommendera till en Mac? Vilket kör ni på eran hemdator/laptop?

Jag är såklart alltid tacksam för svar och om ni undrar något mer så är det bara att fråga så ska jag svara så fort och bra på det som möjligt! Förlåt för att det är lite slarvigt skrivet, jag hade inte orken att läsa igenom hela.

Mvh,
Jakob

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeF:

Tjänare på er!

*TEXT*
Jag har hört att AVG gör många saker som man inte "vill" att den ska göra medans Avira uppdaterar 24/7 vilket såklart är bra.

*TEXT*

Mvh,
Jakob

Har du inte redan argumenterat för Avira? Ifall du redan vet att det är bättre, välj det!

Kan annars säga att både Avira och AVG fungerar bra.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Kan annars rekommendera Avast

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Har du inte redan argumenterat för Avira? Ifall du redan vet att det är bättre, välj det!

Kan annars säga att både Avira och AVG fungerar bra.

Jo, jag vet men då jag inte riktigt känner någon som har Avira medans nästan hela min släkt kör AVG så känns den som ett tryggare val.

Skrivet av jnsson:

Kan annars rekommendera Avast

Jag ska kolla in det!

Tack så mycket för de mycket snabba svaren!

Permalänk
Inaktiv

Slår ett slag för Avast. Den vinner inte tester/tävlingar jämt och ständigt för ingenting.