Hej
Jag återställde nyligen min dator, som är en "Lenovo Thinkpad T510", eftersom att det var vissa problem och massa skitprogram som skulle tagit för lång tid att rensa bort. Jag trodde att detta skulle göra datorn snabbare och bättre än innan, men till min förvåning, så har de flesta spel bara glitchat och laggat ännu mer.
Vanligtvis när jag körde bl a League of Legends innan ominstallationen, så låg min FPS i ca 70-75 hela tiden och jag upplevde sällan problem med något och då körde jag även med de högsta grafikinställningarna. Nu efter ominstallationen så måste jag köra med dom lägsta inställningarna och kommer inte över 25 FPS med fryslagg ca var 5:e sekund, så det går verkligen inte att spela.
Jag har laddat ner alla drivrutiner för hela datorn, men ingen skillnad efter det och det kan väl inte ha skadat hårdvaran genom en ominstallation. Så problemet måste väl ligga i någon mjukvara.
Alla komponenter i T510:an är ganska bra och duger för många spel, i början när jag hade den så kunde jag spela utan några lagg alls.
Om någon har något förslag på vad detta kan bero på så hör gärna av er!
/Lowe
Missat någon drivrutin? Chipset, grafikkort? Prova med en äldre version av grafikkortsdrivrutinen?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.