BF4 stannar/kraschar efter nån minut!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om detta hjälper dig, men jag lägger in min tråd om AI 3 +BF4 = Krasch...

Du kanske har något annat program som även de "stör" Bf4, mitt tips är att stänga ner allt utom det absolut viktigaste.

Hoppas det hjälper, annars kan du förbi se infon!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z87-A ATX CPU:Intel Core i7 4770K 4.4 GHz GPU:ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP Ram: Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz HyperX SSD:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: DEFINE R4 Black Pearl PSU:be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av dicklane:

Jag har ingen aning om detta hjälper dig, men jag lägger in min tråd om AI 3 +BF4 = Krasch...

Du kanske har något annat program som även de "stör" Bf4, mitt tips är att stänga ner allt utom det absolut viktigaste.

Hoppas det hjälper, annars kan du förbi se infon!

Okej intressant, men han verkade köra nåt Asus programvara vilket jag inte har.

Är det Appar eller bakgrundsprocesser som sådana program ligger i?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag stängde av allt som jag våga det i taskmanger, men började nog med programmen.
Hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z87-A ATX CPU:Intel Core i7 4770K 4.4 GHz GPU:ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP Ram: Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz HyperX SSD:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: DEFINE R4 Black Pearl PSU:be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Några misstankar får jag nu.

Jag kör med ett Creative SB Titanium HD ljudkort men med Windows 7 drivrutin och inte 8.1 för den har inte släppts ännu fören i slutet av februari.

För jag hade förut ett problem med ett annat ljudkort och kom inte in fören jag tog bort ljudkortet inifrån datorn samt så är Killer Ethernet det enda som är vid på.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nu krashar skiten när jag klickar på join, då kommer spelbilden upp och är svart sen dyker den.

Visa signatur

MODERKORT:MSI Z97 Gaming 5, MINNE:Corsair Vengeance Pro 16GB, PROCESSOR:Intel Core i5-4690K + Noctua NH-U12S, GRAFIKKORT:Msi GTX 970 4GB, Samsung 840EVO 250GB + 2,5 TB, NÄTAGGREGAT:XFX ProSeries Core Edition 750W PSU, CHASSI: Fractal Design Arc Midi Tower Svart. OP Windows 10

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Okej det har gått ett otroligt bra tag nu och det fortsätter på samma väg än.

Jag har gjort allt det här

Testat med 1 grafikkort.
Ominstallera/Reparera spelet
köra som administratör/kompatibilitets körning
testat en hel del drivrutiner/senaste
klockat ner GPU frekvenserna
uppdaterat punkubuster
ominstallerat DirectX för BF4.

Och fortfarande kraschar spelet och det kommer opp "DirectX Error"

Är det bara i BF4 eller händer det i andra spel? Testa att ta ut kortet eller kör ljud via den inbygda ljudkortet(Realtek)

Har liknande system som du , men har inte haft några dx crash. Kan iof vara windows 8. Jag använder fortfarande Windows 7.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Är det bara i BF4 eller händer det i andra spel? Testa att ta ut kortet eller kör ljud via den inbygda ljudkortet(Realtek)

Har liknande system som du , men har inte haft några dx crash. Kan iof vara windows 8. Jag använder fortfarande Windows 7.

Händer bara BF4.

Visa signatur

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Gjorde en ominstallation av win 7, nu funkar spelet tom i ultraläget. Tack alla som viljat hjälpa till med input mm

Visa signatur

MODERKORT:MSI Z97 Gaming 5, MINNE:Corsair Vengeance Pro 16GB, PROCESSOR:Intel Core i5-4690K + Noctua NH-U12S, GRAFIKKORT:Msi GTX 970 4GB, Samsung 840EVO 250GB + 2,5 TB, NÄTAGGREGAT:XFX ProSeries Core Edition 750W PSU, CHASSI: Fractal Design Arc Midi Tower Svart. OP Windows 10