Hjälp!!! ny datorkomponent uppgradering!

Permalänk
Medlem

Hjälp!!! ny datorkomponent uppgradering!

Hej

Jag ska göra en upgradering på min dator och undrar vilket som är värt och inte. Mitt moderkort stödjer endast PCI 2.0 och inte 3.0, gör det ngn skillnad om jag skaffar ett kort som använder sig av PCI 3.0

Så jag undrar vad som vad som är värdast att bara skaffa bara ett 780ti eller att lägga pengarna på allt typ som CPUn, moderkort och ett litet billigare grafikkort

Detta är vad jag har atm
CPU: Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz
Moderkort: ASUSTeK Computer INC. P8P67 LE (LGA1155)
Grafikkort: 1279MB NVIDIA GeForce GTX 570 (ASUStek Computer Inc)

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunkeeN:

Hej

Jag ska göra en upgradering på min dator och undrar vilket som är värt och inte. Mitt moderkort stödjer endast PCI 2.0 och inte 3.0, gör det ngn skillnad om jag skaffar ett kort som använder sig av PCI 3.0

Så jag undrar vad som vad som är värdast att bara skaffa bara ett 780ti eller att lägga pengarna på allt typ som CPUn, moderkort och ett litet billigare grafikkort

Detta är vad jag har atm
CPU: Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz
Moderkort: ASUSTeK Computer INC. P8P67 LE (LGA1155)
Grafikkort: 1279MB NVIDIA GeForce GTX 570 (ASUStek Computer Inc)

Mvh

Nytt grafikkort utan tvekan. Din cpu är bra och du kan ju klocka den. Sedan är en ssd aldrig fy skam, vilket nätagg har du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet mer föregående talare.
Önskas mer kraft för att driva runt spel så är onekligen ett nytt grafikkort en bra investering. (nästan) Alla nya grafikkort med PCI-E 3.0 är bakåtkompatibla med PCI-E 2.0 .

En SSD kommer som sagt göra hela datorn rappare och mer responsiv. Dessutom med en sjuk uppstartstid

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nytt grafikkort utan tvekan. Din cpu är bra och du kan ju klocka den. Sedan är en ssd aldrig fy skam, vilket nätagg har du?

Skrivet av Obolla:

Håller helt och hållet mer föregående talare.
Önskas mer kraft för att driva runt spel så är onekligen ett nytt grafikkort en bra investering. (nästan) Alla nya grafikkort med PCI-E 3.0 är bakåtkompatibla med PCI-E 2.0 .

En SSD kommer som sagt göra hela datorn rappare och mer responsiv. Dessutom med en sjuk uppstartstid

Corsair 700W. Jag har SSD så lugna er!
Men tappar jag mycket prestanda pågrund att mitt moderkort endast stödjer pci 2.0 och inte pci 3.0?.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunkeeN:

Corsair 700W. Jag har SSD så lugna er!
Men tappar jag mycket prestanda pågrund att mitt moderkort endast stödjer pci 2.0 och inte pci 3.0?.

Nej, du kommer inte märka av det.

GTX Titan SLI PCIE 2.0 vs 3.0 (hittade ingenting med 780TI)

Detta är som sagt med SLI, med ett kort kommer en evt. skillnad vara mindre.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...