Permalänk
Medlem

Game Capture SW.

När jag installerade TeamSpeak3 här om dagen fick man frågan om man ville pröva mjukvaran Overwolf, så jag blev nyfiken å lät det installeras.
Prövade inspelningsfunktionen (fraps liknande) i Overwolf nu när jag körde en LFR i WoW på min alt toon.

Resultatet var spännande, efter 4-5 minuter började bara WoW lagga satan, men Serien jag hade rullande på vänster bildskärm flöt på med både ljud och bild. men Wow gick ned sig ända till 1-7 FPS, sen ville den inte stream:a min serie efter att jag hade vart och pillat på GOM Player fönstret.

fick upp Task Manager å till min förvåning ser jag att enbart WoW drar mer än 12GB i RAM, men Overwolf som borde vara boven i dramat vara det som snor RAM.

här är en printscreen. nu hann jag inte med att starta MSI Afterburner, hade velat ha Loggning på min GPU Load iom att jag kör CF.

När jag väl fick till en print så var LFRaid:en över å jag tillbaka där jag var när jag fick Invite:en och kunnat stänga av inspelningen. Men trotts att jag stängt av inspelningen i Overwolf så är det WoW som suger RAM.

Nu till er alla som säger att 8GB RAM räcker, tydligen räcker inte mina 16GB ens för att spela in WoW *ironi & humor OFF*

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.