Permalänk
Medlem

BF4 om du gillar ett trött och trasigt spel som kommer pensioneras inom kort.

CS:Go om du gillar skjutkänsla, strategiskt byggda banor och bra support.

Permalänk
Avstängd

Det beror helt på vilket spel du letar efter.

Om du vill ha ett spel att bara latja runt i som ser bra ut så köp BF4. Vill du ha ett spel som du verkligen kan visa din skill, och du gillar en competetive miljö så köp CS. Battlefield 4 har en så sjukt dålig tickrate på sina servrar så allt du kommer få ut av det spelet är hat efter ett tag.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

När det kommer till att släppa ofärdiga saker är det även en fråga om att det är enorm skillnad på ett spel från säg 1996 vs t.ex. BF4 i mängden kod, mängden olika system de måste funka på, skillnad på drivers etc. Ja många har problem, men sedan ska man vara medveten om att de som låter högst behöver inte vara majoriteten.

http://www.reactiongifs.us/wp-content/uploads/2013/08/dozens_...

Och skillnaden i budget för spelen har även den mångdubblats sen -96 vilket medför att Ea(Dice) borde ha råd att ha nog anställda att ta hand om mängden kod som spelet har,eller hur?. Killen i videon har ju faktiskt rätt i det mesta.Bf har ett väldigt trasigt gun-play,netcoden,tickraten och hitboxes är under all kritik.

Varför tror du det inte har slagit igenom inom E-sport trots att det har massor med spelare?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Känns inte som att det går att jämföra dem två. Nog lättare att jämföra CoD med GS:GO isf.

Grafikmässigt är det som natt och dag mellan BF4 och GS:GO av förklarliga skäl, gameplaymässigt också. Har CS:GO men inte ens installerat det, verkar inte kul i jämförelse med BF4 som jag spelar hyfsat regelbundet.

HUR vågar du jämföra cod och cs? Har du ens spelat Cs?

Angående fuskare, ja visst stöter man på dom ibland men inget att gråta över. Kör nästan bara premade allt från 2-5 och är man 3-5 är fuskare ni problem om dom försöker dölja det lite iaf. Solklara wh/aimbots bannas inom ett dygn om man visar hur dom fuskar och reportar.

Permalänk
Medlem

Har du redan BF3 så skit i BF4. Oavsett om du har CSS eller ej så kör på CS:GO då CSS är rätt dött.

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Angående fuskare, ja visst stöter man på dom ibland men inget att gråta över. Kör nästan bara premade allt från 2-5 och är man 3-5 är fuskare ni problem om dom försöker dölja det lite iaf. Solklara wh/aimbots bannas inom ett dygn om man visar hur dom fuskar och reportar.

Små banor där matcherna är över på 10-15 min?
Körde CS i min ungdom (15 år sen) och tittat lite på CS:GO men inte mer än så så jag är ingen expert.
Förklara gärna om jag sagt något fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Körde CS i min ungdom (15 år sen) och tittat lite på CS:GO men inte mer än så så jag är ingen expert.

Nja CS-matcherna tar ändå 25 till 40 minuter skulle jag säga.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
SpelClockers

Ja som många sagt är det inte enkelt att jämför CS:GO med BF4. Har själv spelat båda spelen rätt så mycket men efter att jag blev biten av BF4 så har CS:GO stått och dammat. Allt beror på vad du själv tycker är roligt, storskaligt krigsspel eller småskaligt gruppspel. Båda är riktigt bra, men beroende av egen smak och eget tycke, kommer du tycka om det ena mer än det andra.

Sen ska sägas att jag spelar mesta tiden på Sweclockers 64 server i BF4 samtidigt som jag sitter på mumble och snackar med dem jag spelar, vilket gör att spelupplevelsen blir mycket roligare. Vilket jag nog skulle säga om alla spel, spelar du med vänner blir det mycket roligare. Så som någon annan sa tidigare, har du vänner som spel CS:GO så köp CS:GO, har du vänner som spelar BF4 köp BF4. Har du inga vänner som spelar nått av spelen, köp BF4 och joina sweclockers server och mumble.

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Skrivet av RX1:

CSGO är ett "casual spel" med massa gnälliga 12 åringar som senaste 7-8 CoD spelen.

BF4 är mycket bättre från min erfarenhet allafall.

Skulle vilja påstå att BF4 är ett mer casual spel fokuserat på publicliret. CS:GO har en mycket större comptetive scen än BF4 på alla sätt du kan tänka dig.

Permalänk
Skrivet av Maskarone:

Jag skulle välja CS GO. Har spelat BF3 och BF4 ganska mycket men jag har mycket roligare i CS GO. Sen jag köpte CS GO har jag bara spelat BF4 ett fåtal gånger men jag blir bara ledsen och stänger av. Dock har jag aldrig kört CS GO ensam utan oftast med ett fult lag vilket gör det mycket roligare.

Edit: Vad gäller fuskar tror jag att det är väldigt överdrivet. Man kan vara helt säker på att någon fuskar och så kollar man på replay och ser att dom bara är väldigt bra. Dock har jag aldrig mött folk högre än dubbel AK:s

Kan lova dig att snacket om fuskare inte är överdrivet, på de tre högsta rankerna möter man fuskare i mer än 50% av alla matcher.
Men på de lägre är det nog bara någon enstaka fuskare som är på genomfärd.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Jag har spelat CS 1.6, CSS, MW1, MW3, BF2, BF3 och BF4.
Jag tycker att CS påminner mer om CoD än BF.
* Små kartor
- Att springa från ena änden av kartan till andra går snabbt.
* Få spelare mot varandra
- spelen är designande för lag med få deltagare. 5v5 passar bättre än 20v20
* Korta rundor
- oftast mellan 3-10 minuter per match
* Enbart infanteri, inga fordorn eller commander
* Snabbt spelsätt, snabba reaktioner och kunna kartorna är mycket viktigt

Visst finns det skillnader, de har olika gamemodes det går inte att komma ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Nja CS-matcherna tar ändå 25 till 40 minuter skulle jag säga.

Kanske ska testa det då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Som sagt så har du väldigt fel där.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag har spelat CS 1.6, CSS, MW1, MW3, BF2, BF3 och BF4.
Jag tycker att CS påminner mer om CoD än BF.
* Små kartor
- Att springa från ena änden av kartan till andra går snabbt.
* Få spelare mot varandra
- spelen är designande för lag med få deltagare. 5v5 passar bättre än 20v20
* Korta rundor
- oftast mellan 3-10 minuter per match
* Enbart infanteri, inga fordorn eller commander
* Snabbt spelsätt, snabba reaktioner och kunna kartorna är mycket viktigt

Visst finns det skillnader, de har olika gamemodes det går inte att komma ifrån.

Okej det var sant det du skriver men banan är ju liten och du kan springa över hela mappen just för att du ska kunna lura och rotera snabbt osv.
Bf är ju ett krigsspel också så svårt att jämföra.

Cod=crosshair över halva skrämen, spreja från 10M träffffff kill.
cs=spreja från 3 m kan du inte spreja så missar du 29/30 skott.
Cod är för noobas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Vilka fuskare?? Om du kör competetive ser du inga fuskare. Att någon är bra betyder inte att de fuskar. Jag har inte stött på en enda fuskare i CS GO. Det var skillnad i Source, och 1.6.

I ranksen Silver -> Dubbel AK finns inte mycket fuskare kan jag förstå, om du kommer upp till DMG (polisbricka) och uppåt så märker man direkt att det är minst en fuskare var 5:e game (allvarligt.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av nojdh:

I ranksen Silver -> Dubbel AK finns inte mycket fuskare kan jag förstå, om du kommer upp till DMG (polisbricka) och uppåt så märker man direkt att det är minst en fuskare var 5:e game (allvarligt.

Ok. Jag och mina vänner ligger allt från guld till dubbel ak nivå. Stöter inte på många fuskare. Aldrig mött nån DMG. Därför i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Känns inte som att det går att jämföra dem två. Nog lättare att jämföra CoD med GS:GO isf.

Håller med om att det inte går att jämföra.

Och det fetstilta stämmer inte heller.
CoD, CS:GO och BF3/4 har inte många likheter, förutom att de innehåller vapen och krigföring.

CoD är enligt mig pay 'n spray.
BF3/4 är delvis pay 'n spray, men det krävs ändå lite mer av spelaren.
CS:GO är långt ifrån de övriga, testa spraya eller run 'n gun med AKn i CS:GO, jag lovar dig att du kommer träffa allt, utom just den spelare som du siktade på och får du ett HS trots allt, så är det 100% luck.

Ljud och rekylkontroll är A & O i CS, liksom map awareness.

Jag är vare sig CoD, BF eller CS-fanboy, utan jag kan ha mycket roligt i alla tre. Just för att de är så olika.

Ska man få max glädje ur CS så är det competitive 5v5 som gäller, med minst 1-2 polare över Skype.

Permalänk
Avstängd

CS Go definitivt! Bästa fpset som spelas competetive idag (1.6 <3). Har massa polare som blivit bitna och de är inget vidare bra. Smidigt med matchmaking. Spela gärna med några polare dock, lätt att man blir arg på alla idioter annars, speciellt på lägre ranker. GLHF

Permalänk
Medlem

Kollade på matcher på CSTV och de är ju korta (5 minuter) så vet inte hur någon kunde tycka att de var 20min Dock var det ju många rounds (30 i det fallet).

Testade lite mot bots och ja, det var väl intressant. Rätt stela animationer men känner igen CS feelingen från CS 1.0

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Kollade på matcher på CSTV och de är ju korta (5 minuter) så vet inte hur någon kunde tycka att de var 20min Dock var det ju många rounds (30 i det fallet).

Testade lite mot bots och ja, det var väl intressant. Rätt stela animationer men känner igen CS feelingen från CS 1.0

Varje runda är 2min och man kör först till 16 Alltså hela matchen varar ju i 30min+

Permalänk
Medlem

ELLER så köper du båda? Då spelen är väldigt olika, men båda är bra på sitt sätt. Spelen är häller inte dyra

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Varje runda är 2min och man kör först till 16 Alltså hela matchen varar ju i 30min+

Nåja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har litar CS sen beta 1, självklart ligger CS närmast hjärtat.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late