Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Köpråd mikrofon till skype

Tjena!

Bytte för ett tag sedan ut mitt siberia headset mot ett par Audio Technica ATH-M50 och en bordsmic från netonnet för 150kr.
Det visade sig att bordsmicen var helt värdelös, så nu är jag ute efter en bättre.

Har kollat lite på antlion modmic, men det verkar inte som att man kan beställa inom sverige.
Är det någon som har erfarenhet av att beställa från USA?

Skulle uppskatta tips på olika mikrofoner som jag kan använda till skype. Kan tänka mig att lägga ca 300-350kr men inte mycket mer än så.

Tack på förhand!/ ENGELIN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Okt 2013

Om du vill ha ett tips som faktiskt kommer innebära ökan ljudkvalitet.
Ladde ner mumble>ta bort skype>börja använda mubmle>använd aldrig mer skype.

Ärligt talat, man kan inte ge ett headset skulden för den rent ut sagt värdelösa kvaliten skype erbjuder.

Main-burk: i5 4670K | 780 SLI | RM850 | ASUS Z97-A | Corsair 1600MHz | NH-U14S | 840 evo 250gb | WD Green 1TB | Define R4
LAN-burk: G3258 Anniversary ed | Gigabyte 760 | AX760 | MSI Z87I | HyperX 1866 | Kraken X31 | 840 evo 250gb | Corsair 380T
Tillbehör: 2x Quickfire TK (blåa/bruna) | 2x G500 | 2x Syncmaster S22B370 | HyperX Cloud 2 | Siberia V2

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av ENGELIN:

Tjena!

Bytte för ett tag sedan ut mitt siberia headset mot ett par Audio Technica ATH-M50 och en bordsmic från netonnet för 150kr.
Det visade sig att bordsmicen var helt värdelös, så nu är jag ute efter en bättre.

Har kollat lite på antlion modmic, men det verkar inte som att man kan beställa inom sverige.
Är det någon som har erfarenhet av att beställa från USA?

Skulle uppskatta tips på olika mikrofoner som jag kan använda till skype. Kan tänka mig att lägga ca 300-350kr men inte mycket mer än så.

Tack på förhand!/ ENGELIN

Går bra att beställa från USA. Som ett dyrare alternativ (hamnar tyvärr över din budget) finns det även denna på rea just nu hos Amazon.uk. Fri frakt dessutom: http://www.amazon.co.uk/Blue-Microphone-Snowball-iCE-Adjustab...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av zoer:

Ärligt talat, man kan inte ge ett headset skulden för den rent ut sagt värdelösa kvaliten skype erbjuder.

Det känns lite överdrivet att byta program eftersom alla jag pratar med använder skype, dessutom låter det mycket bra med mikrofonen från tex siberia lurarna eller g35or. Ska ta en titt på mumble ändå för att se om det är en värdig ersättare!

Skrivet av screamin-daemon:

Går bra att beställa från USA. Som ett dyrare alternativ (hamnar tyvärr över din budget) finns det även denna på rea just nu hos Amazon.uk. Fri frakt dessutom: http://www.amazon.co.uk/Blue-Microphone-Snowball-iCE-Adjustab...

Har tittat en del på snowball och hört att det ska vara superb ljudkvalitet. Jag gillar inte att det är en stor boll som måste stå på skrivbordet, då skärmen i princip går från kant till kant och bollen kommer då täcka en bit av skärmen. Det allra bästa skulle vara någon smidig mikrofon som går att gömma lätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av zoer:

En dålig mic är dålig överallt. Att du även skriver "headset" får mig att tro att du inte läste speciellt noggrant.

TS: denna har jag kollat på http://www.maxfps.se/mikrofoner/hama/mikrofon-mono-mygga
men jag vet ej hur bra den är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012

Vill du testa mumble kan du använda swecs mumble eller joina på mumblelänken i min signatur.
100 slots öppen för alla som vill!

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av ENGELIN:

Det känns lite överdrivet att byta program eftersom alla jag pratar med använder skype, dessutom låter det mycket bra med mikrofonen från tex siberia lurarna eller g35or. Ska ta en titt på mumble ändå för att se om det är en värdig ersättare!

Helt sjukt om du lyckats hitta en sämre mic än den som sitter på siberia lurar.
Att köra skype med någon som har siberia är ju som att gå in i en vindtunnel.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.