Spelet, bf4, hänger sig ingame i 2-3 sekunder sedan fortsätter

Permalänk
Medlem

Spelet, bf4, hänger sig ingame i 2-3 sekunder sedan fortsätter

Spelet hänger sig ingame när som och ofta.. Ljudet fastnar inte utan tonas långsamt ner tills det släpper.
Detta gäller även min webbläsare chrome som är påverkat, hänger sig.
Datorn i sig hänger sig inte utan enbart webbläsaren (Google Chrome) och spelet, jag antar därför att det är gpu relaterat.
Det händer efter att datorn varit påslagen och i viloläge.

MSI G45 z87
i5 @ OC genie
ASUS gtx 780
8 gb ram
Samsung 840 pro 250gb

Permalänk
Medlem

Vilka drivrutiner använder du? Jag har detta problemet med senaste betan i andra spel och även webläsaren FF och Chrome förrutom bf4 men det låter som felet jag hade. Har du testat nya drivrutiner?
Med andra ord funkar betan perfekt i battlefield 4 men andra spel gillar den icket.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har den senate officiella. Vart finns den sneaste betan?

Har haft samma problem förut, men det försvann när jag tog bort ASUS GPU tweak har jag för mig.. Installerade det igen i och med en bios flash, sedan dess har det funkat felfritt, det var förra veckan problemet återkom utan någon egentlig anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willez:

Jag har den senate officiella. Vart finns den sneaste betan?

Har haft samma problem förut, men det försvann när jag tog bort ASUS GPU tweak har jag för mig.. Installerade det igen i och med en bios flash, sedan dess har det funkat felfritt, det var förra veckan problemet återkom utan någon egentlig anledning.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/72572/en-us här är betan. Ge den ett försök i alla fall

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag avinstallerade ASUS GPU TWEAK och sedan dess har det inte hängt sig..
Väldigt konstigt? Någon som har en förklaring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willez:

Jag avinstallerade ASUS GPU TWEAK och sedan dess har det inte hängt sig..
Väldigt konstigt? Någon som har en förklaring?

Bra att veta!
Jag kör själv GPU Tweak på min andra skärm, mest för att se hur mitt grafikkort mår.
Men jag har märkt att efter ett par timmars spelande verkar något gå snett i GPU Tweak, vad det visar kan omöjligt stämma, typ GPU-frekvensen går ner till noll etc.
Jag har slutat använda det och använder mig istället av TechPowerUps GPU-Z istället. Trevligt liten binär som inte behöver installeras.

Efter att läst ditt inlägg kommer jag omedelbart att avinstallera GPU Tweako och det med Revos Unistaller!
Tack!

Permalänk
Medlem

Prövade att installera ASUS GPU TWEAK och problemet återkom lika snabbt.. Ingen som har en anning varför?

Va finns det för andra OC program som liknar GPU tweaks händiga design?

Permalänk
Skrivet av Willez:

Prövade att installera ASUS GPU TWEAK och problemet återkom lika snabbt.. Ingen som har en anning varför?

Va finns det för andra OC program som liknar GPU tweaks händiga design?

MSI afterburner är bra

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz