Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Julklapp från BBB

Hej!

Min far fick ett brev från bredbandsbolaget...det stod följande:

ho, ho....

jag måste erkänna att jag slarvade lite i julas. jag glömde tyvärr
att dela ut en jättefin julklapp från bredbandsbolaget - ett hårt
paket värt nästan 2000kr. Och som dessutom hade passat perfekt ihop
med äkta bredband. Jag lovar att du får din försenade julklapp
inom några dagar. Och vill duvara riktigt säker på att jag inte
ska glömma dig. så kan du trycka ut strumpan pch hänga den på dörrhantaget.
Du får gärna ställa ut en tallrik med gröt när du endå är i farten.

Hälsningar
Tomten

PS. Tips från tomten, vänta på paketet innan du köper digital kamera
eller DVD-spelare...

-------------------------------------------------------------------------

vad tror ni om detta??? kan dom verkligen dela ut en sån här julklapp???, kanske är ngt man får som ny kund, men det står ju faktiskt att man ska få en julklapp....det är jag som har abbonemang hos dom så farsan kan ju inte teckna ngt då, det borde dom ju se.

Permalänk

asså är det en legitim email dom skickat ifrån, inte typ "bredbandsbolaget@liar.com" ?
vem fan skriver under med Tomten, trodde ja bara föräldrar gjorde

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk

nej det är ett vanligt brev typ....eller vad man ska kalla det....så trycker man ut en julstrumpa ur pappret å hänger på dörren.

Mottroz: nej hoppas vi får ngt!

Edit: jag skriver om jag får ngt, gör du likadant Mottroz???

Permalänk

hehe jo jag har hängt upp den...har sett en annan snubbe med strumpa på dörren här i området....måste vara slump utskick för i det här ghettot som jag bor i skulle så skulle det hänga strumpor på varenda dörr annars.

Permalänk
Medlem

Är det där en exakt kopia av brevet? Tänker bara på stavfelet "endå" ok för att man kan fela men jag tycker det är ett typiskt fel bland dagens ungdomar att växla mellan ä och e i tid och otid....

Permalänk

amen....kan mycket väl vara jag som skrivit fel, men det orkar jag inte kolla nu för texten står på baksidan av strumpen som hänger på min ytterdörr

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att Bredbandsbolaget gick med ganska kraftig förlust, men alla dumma riskkapitalister kanske inte försvann våren 2001?

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

De kommer bara sno din strumpa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjakossan
asså är det en legitim email dom skickat ifrån, inte typ "bredbandsbolaget@liar.com" ?
vem fan skriver under med Tomten, trodde ja bara föräldrar gjorde

Vem säger att de inte har barn?

Permalänk
Medlem

Jag undrar det också, var stavningen likadan? Och DVD-spelare har väl inte mycket med bredband att göra...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Dom som surfat för mycket pr0n får en digital kamera.
För att på så sätt få ner pr0n surfandet och samtidigt stödja svensk pr0n industri. Du får helt enkelt göra egen pr0n.
Och dom som tankat för mycket pr0n filmer får dvd spelaren.
För att kunna titta på billig importerad japanska hård pr0n.
Detta för att minska antalet anmälningar mot BBB's kunder som ofta tankar hård pr0n filmer.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Ni fattar ju ingenting. Tomten finns på riktigt! sådeså!

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

Det skickas ut till alla myndiga personer som bor i BBB-utrustade lägenheter som inte redan har abbonemang hos BBB, även om till exempel en förälder har abbonemang redan alltså. Man får en DVD-spelare eller digitalkamera [u]om[/u] man ansluter sig i minst 6 månader och betalar en anslutningsavgift. Det är med andra ord inte alls någon "julklapp" som bredbandsbolaget utger det för att vara. Falsk marknadsföring och lurendrejeri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mottroz
USH. nu är jag sur. hata b*b nu.
kan ju inte skriva upp sig på ett till när man redan har skiten.
f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n
hata b*b

Ja BBB är verkligen dåligt jag menar 10 Mbit för ca 200-300kr i månaden, jag menar då är ju verkligen Comhem, Chello eller Telia ADSL mycket mer prisvärt tur att jag inte har BBB

Permalänk
Medlem

heh, bredband o minst 10 mbit för 400 spånk i månaden +en dvd gratis hade jag slagit till på en gång.
Jag tycker det är en schysst deal

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chewie
Ni fattar ju ingenting. Tomten finns på riktigt! sådeså!

Ja just det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
heh, bredband o minst 10 mbit för 400 spånk i månaden +en dvd gratis hade jag slagit till på en gång.
Jag tycker det är en schysst deal

För det första levererar BBB max 10Mbit, inte minst.

Bredbandsbolaget utlovar i utskicksbladet en "julklapp" i form av en DVD-spelare eller en digitalkamera. Sedan när man kontaktar BBB i fråga så säger deras support att det är frågan om en "present" om man tecknar ett nytt abbonemang. Alltså är det frågan om falsk marknadsföring och knappast en "schysst deal"...

Permalänk

jo om det är som du säger Ivanhoe så är det ju jävligt falsk marknadsföring...hm nu vart jag sur.....borde ju nästan vara olagligt....väntar på att sverker tar upp det i plus

Permalänk
Medlem

Men skickar någon in det till + då? hade ju varit kul om de kom under blåslampan! Fan va jobbigt med sådana kampanjer. Samma som Telias ADSL reklam i radio. Nu kan ALLA få bredband, nej, jag kan inte! Jävla K*K Telia! Fan va jag hatar sådant....

(Sorry, men det väcker sådana känslor i mig...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackCola
jo om det är som du säger Ivanhoe så är det ju jävligt falsk marknadsföring...hm nu vart jag sur.....borde ju nästan vara olagligt....väntar på att sverker tar upp det i plus

Hehe ja. Vi vill se Sverker slänga ner BBB i soptunnan!

Permalänk
Medlem

Ärligt talat: vem fan bryr sig?
Det verkade vara för bra för att vara sant, och sedan fick ni veta att det var det. Utan att ni förlorat nånting.
Känns som att det pågår värre lurendrejerier av större företag än det där, t om sådana när folk faktiskt förlorar PENGAR på falsk marknadsföring. Och dealen var fortfarande väldigt bra

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Är ni seriöst galna eller är det bara jag som tycker det?
Ni får alltså MAX 10mbit samt en dvd/digital kamera.
Och ni vill se DOM under + blåslampa?
Jag hade velat se telia och deras jävla adsl under denna blåslampa.
Vi som har ADSL betalar i princip 700kr/mbit medans dom med BBB betalar ca30-40kr/mbit.
Vart är logiken i det?
Sen att telia nu har ändrat till 12månaders abbonemang kan jag diskutera länge. Men det tänker jag inte göra.
Ni som fått julstrumpa och inte vill använda den...skicka åt mig =P

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Jag betalar 50 € för 256k, Finland... =(

Men egentligen räcker det bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Point0.4
Jag betalar 50 € för 256k, Finland... =(

Men egentligen räcker det bra!

Du har också sonera förstås ?
Det suger så hårt att man skäms för att ha det.

Mitt 56k modem skall leva i evighet....

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Nä DNA, när jag hadde 56k modem hade jag sonera.

DNA är enda ADSL som är tillgängligt här nu.

Permalänk
Medlem

Fick också julstrumpan förra veckan.
Fick även brevet igår. Där de förklarade att man ska tecka på nytt.
Men man tjänar ju jävligt mycket på det. två försa månaderna gratis. en digitial kamera.
Kan man inte avsluta det befintliga och teckna ett nytt?

Permalänk

Hmm har inte fått något sånt brev men skrev upp mej för BBB för nån vecka sen, får man nått då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN

Hehe ja. Vi vill se Sverker slänga ner BBB i soptunnan!

Men en fiberlina hade vrit kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon
Ärligt talat: vem fan bryr sig?
Det verkade vara för bra för att vara sant, och sedan fick ni veta att det var det. Utan att ni förlorat nånting.
Känns som att det pågår värre lurendrejerier av större företag än det där, t om sådana när folk faktiskt förlorar PENGAR på falsk marknadsföring. Och dealen var fortfarande väldigt bra

Men asså, man kan inte små lurendrejerier passera förbi! Då blir de bara större o tillsist så förlorar någon pengar på det!

the_wiz21: Jag skulle vilja se telia granskas oxå! De håller ju inte hastighets utlovningen!!

Fast sen kör ju jag på modem själv Men driver gärna kampen för er andra

Permalänk

Ni ska vara jävligt glad att ni har möjlighet att teckna ett avtal med BBB!