Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Verkligen inte, Ett GTX 780 räcker knappt till en bra spelupplevelse i 1440p i nyare spel

Det var det värsta. Har i och för sig inte använt en skärm med högre upplösning än 1680x1050 till min PC, så man är väl lite optimistisk att allt bara ska flyta på :).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

En sån här blir det till sommaren när skatteåterbäringen landat på kontot, så kan jag pensionera Eyefinity riggen till annat kul...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Ja, har man sådana krav så blir det ju lite värre. Även jag blev helt kär i denna skärmen efter Linus video, men med det priset kommer den nog förbli en dröm...

Samma här tyvärr, nio tusen för en skärm var lite i överkant. Hoppas den går ned till 5k någon gång

Skrivet av KniFF:

Du får tänka på att kravet på att köra med 'riktig' AA minskar rätt kraftigt när du höjer upplösningen såpass mycket, det är t om rätt stor skillnad när du kliver upp till 2560x1440. Finns ju ofta post-processing AA som man kan köra med för att jämna ut litegrann dessutom. Jag har 780 OC SLI och är väl beredd på att inte kunna köra alla spel i max, men är övertygad om att 21:9-formatet med dess inlevelse slår det ändock

Det är iofs sant ja. Borde hjälpa en hel del att inte behöva använda 4xAA eller kanske bara gå ner till 2xAA som du sa.

Skrivet av dysenteri:

Ett 780 borde väl klara av att snurra runt de flesta spel på stabila 60 FPS, eller?

Är iofs inte den som ställer in allt på max heller, så jag känner mig ändå rätt säker om det blir ett köp i framtiden.

780 klarar en del men inte alla tyvärr :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Conrad har den i lager nu.

http://www.conrad.se/LED-sk%26auml;rm-34-%27%27-LG-Electronic...

Beställde en så återkommer med lite intryck i nästa vecka, har i dagsläget en Hazro hz27WC så blir intressant att se om denna håller måttet!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Conrad har den i lager nu.

Beställde en så återkommer med lite intryck i nästa vecka, har i dagsläget en Hazro hz27WC så blir intressant att se om denna håller måttet!

Väntar med spänning på vad du tycker om den =).
För min del så faller just denna modell bort då den bara har HDMI och Thunderblot 2 portar och inga DVI eller DP portar.
LG marknadsför den som ett lyft för MAC Pro med denna skärm så det förklarar ju portvalen på denna modell och kanske även priset tyvärr.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Väntar med spänning på vad du tycker om den =).
För min del så faller just denna modell bort då den bara har HDMI och Thunderblot 2 portar och inga DVI eller DP portar.
LG marknadsför den som ett lyft för MAC Pro med denna skärm så det förklarar ju portvalen på denna modell och kanske även priset tyvärr.

Den har dock DisplayPort, det man måste köra för att få 3440x1440 i 60Hz, iaf för jag som har PC

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av LazySoft:

Tyvärr lär nog inte priset droppa på denna modell då den har två st Thunderbolt 2 portar vilket drar upp priset pga licenskostnader =(.

Hoppas att den dyker upp utan dessa till mer humant pris

Den har gått ner från 1.500 dollar till 999dollar.
Så det är inte OMÖJLIGT att den droppar lite. Snackar vi 7.000 kommer jag nog slå till direkt. Över det får bli en lååång funderare.

Skrivet av KniFF:

Conrad har den i lager nu.

http://www.conrad.se/LED-sk%26auml;rm-34-%27%27-LG-Electronic...

Beställde en så återkommer med lite intryck i nästa vecka, har i dagsläget en Hazro hz27WC så blir intressant att se om denna håller måttet!

Gah! Så avis Ge oss lite härlig info sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Den har dock DisplayPort, det man måste köra för att få 3440x1440 i 60Hz, iaf för jag som har PC

Har du fått något kollinr eller dyl att dom har skickat iväg den än?
Efter jag gjorde min beställning igår har jag än sålänge bara fått en bekräftelse

Permalänk
Medlem

Hade en 500 kr rabattkod liggandes så jag slog till på denna skärm.
Säger bara det här, Linus Sebastian vet hur man säljer skärmar

Permalänk

Hur bra är en AH-IPS skärm för bildbehandling?
Sitter på en Eizo 22" S-PVA för närvarande som jag är väldigt nöjd med, men lite mer yta skulle aldrig skada

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_Beluga:

Hur bra är en AH-IPS skärm för bildbehandling?
Sitter på en Eizo 22" S-PVA för närvarande som jag är väldigt nöjd med, men lite mer yta skulle aldrig skada

Du får räkna med lite IPS-glow faktiskt, men av min erfarenhet är det mest synligt vid helt kolsvara eller helt gråa bakgrunder, färgmässigt är IPS schysst men kan kräva lite inställningar. Kan Dock flika in att min fd. 24" LG P-MVA hade sämre svärta än min nyare Hazro med S-IPS så det är svårt att säga generellt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Har du fått något kollinr eller dyl att dom har skickat iväg den än?
Efter jag gjorde min beställning igår har jag än sålänge bara fått en bekräftelse

Nope, aldrig beställt ifrån Conrad så jag vet inte hur deras rutiner ser ut - går inte se orderstatus på sidan heller så jag gissar på att dom bara mailar när den lämnat dom vilket bör bli nästa vecka, kan ju vara så att dom kör med centraliserat lager dessutom... Vi får hoppas på nästa vecka iaf

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

GÅr att hitta för 940 EUR nu på prisjakt om man tittar på internationella butiker. Riktigt sugen! Om man säljer sin dual monitor setup som man sitter på nu (se signatur) tillsammans med en dual arm och sen lägger lite pengar emellan så är ju detta ett givet köp!

Har även gått in på Massdrop där dem nu har en omrösning om denna skärm, så får se om de får ner priset på den: https://www.massdrop.com/vote/ultrawide-monitors

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Hade en 500 kr rabattkod liggandes så jag slog till på denna skärm.
Säger bara det här, Linus Sebastian vet hur man säljer skärmar

Grattis!

Dock lite nyfiken vad du har för dator som skall driva denna best

Är galet sugen men får nog skippa det denna gången. Måste ha SLI eller Tri-SLI först vilket även betyder bättre prolle och fetare nätagg. Blir en dyr historia.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Grattis!

Dock lite nyfiken vad du har för dator som skall driva denna best

Är galet sugen men får nog skippa det denna gången. Måste ha SLI eller Tri-SLI först vilket även betyder bättre prolle och fetare nätagg. Blir en dyr historia.

Du behöver inte SLI för denna skärm. 770-780ti klarar av att driva den enligt folk på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Du behöver inte SLI för denna skärm. 770-780ti klarar av att driva den enligt folk på internet.

Plox, jag har extrema krav Konstant 60fps i maxinställningar annars blir jag ledsen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Conrad har den i lager nu.

http://www.conrad.se/LED-sk%26auml;rm-34-%27%27-LG-Electronic...

Beställde en så återkommer med lite intryck i nästa vecka, har i dagsläget en Hazro hz27WC så blir intressant att se om denna håller måttet!

Du har inte fått den ännu? Sugen på att höra dina intryck!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du har inte fått den ännu? Sugen på att höra dina intryck!

Nope, sorterad i Luleå under kvällen så bör anlända under morgondagen med lite tur
Var för övrigt som jag trodde, Conrad har sitt lager i Tyskland..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Plox, jag har extrema krav Konstant 60fps i maxinställningar annars blir jag ledsen

Sant, men om din dator klarar 2560x1440 kommer inte denna vara något problem.
Men jag kan som sagt inte lova någonting, vet bara att jag själv kommer vara nöjd med mitt 780. I värsta fall får jag köpa ett till senare, men tror inte jag kommer att behöva göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Nope, sorterad i Luleå under kvällen så bör anlända under morgondagen med lite tur
Var för övrigt som jag trodde, Conrad har sitt lager i Tyskland..

Jag och många andra hade blivit väldigt glada om du orkat göra en minirecension med bilder och hela kittet

Skrivet av diddedraker:

Sant, men om din dator klarar 2560x1440 kommer inte denna vara något problem.
Men jag kan som sagt inte lova någonting, vet bara att jag själv kommer vara nöjd med mitt 780. I värsta fall får jag köpa ett till senare, men tror inte jag kommer att behöva göra det

Datorn fixar säkert 1440p i vissa spel men inte alla och det är där vi har hållhaken

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag och många andra hade blivit väldigt glada om du orkat göra en minirecension med bilder och hela kittet

Datorn fixar säkert 1440p i vissa spel men inte alla och det är där vi har hållhaken

Ja tack! En minirecention vore rolig!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Jag beställde skärmen ifrån computeruniverse och är helnöjd med den. kör 780 dcii i sli och maxxar allt i bf 4 med utterst lite dippar i fps. 60 fps stumt alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klubban100:

Jag beställde skärmen ifrån computeruniverse och är helnöjd med den. kör 780 dcii i sli och maxxar allt i bf 4 med utterst lite dippar i fps. 60 fps stumt alltså.

Bilder!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av klubban100:

Jag beställde skärmen ifrån computeruniverse och är helnöjd med den. kör 780 dcii i sli och maxxar allt i bf 4 med utterst lite dippar i fps. 60 fps stumt alltså.

Känner du av något input lag? Är riktigt sugen på denna bildskärm. Posta gärna någon bild!

Mvh Swing3r

Permalänk
Medlem

Jag fick skärmen igår och har inte hunnit prova testa extremt mycket. Snabba fakta som verkar stämma in rätt bra när jag läser omdömen på Hardforum med :

*Högre inputlag än min Hazro HZ27WC (inte så konstigt då Hazron saknar scaler t ex) vilket jag t om märker i Windows, cursorn släpar efter lite.
*Rätt mycket IPS-glow i nedre vänster hörn, får byta bakgrundsbild så kommer jag kanske inte tänka på det mer.
*Bra färger out-of-the box men sämre svärta än Hazro HZ27WC.
*Jävligt fet skärm, testat BF4 samt Diablo 3 utan problem och det är riktigt fräsigt, kommer krävas lite omvänjning.

Det jag är lite besviken på är just inputlag men när jag spelade så märktes det inte alls av på samma sätt utan kändes bra så det kanske bara är en fråga om vana. Jag ska dock vara ärlig och säga att det inte känns som en skärm jag betalat 10.000 kr för, snarare 5-6000 kr, sånt man får leva med som early adopter i presume

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Fick min med igår som jag köpt från LionTech.

Dock lägre FPS än med min 2560x1400 skärm men högre upplösning så förståeligt.

Vad kan skärmen vara värd? 1 dag gammal. Inte 10000 men vilket pris?
Datorn pallar inte av den, så går på en förlust.

Annars en väldigt bra skärm.

Permalänk

Lite input lag märks i bf 4. Hade en samsung 27" 120hz innan så inte så konstigt astt man känner av lite skillnad men storlek och känsla överväger tycker jag.

hur lägger jag till bilder ifrån datorn ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikita91:

Fick min med igår som jag köpt från LionTech.

Dock lägre FPS än med min 2560x1400 skärm men högre upplösning så förståeligt.

Vad kan skärmen vara värd? 1 dag gammal. Inte 10000 men vilket pris?
Datorn pallar inte av den, så går på en förlust.

Annars en väldigt bra skärm.

Ge mig ett bud så kanske jag befriar dig från LG:n...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

drägel? ja rätt så mycket!
dock är priset på 10 000 alldeles för mycket för min plånbok, droppar den ner till ~5 så kanske jag provar den - och förhoppningsvis inte gillar den!

Permalänk
Medlem

Monitorn har en input lag på ungefär 17ms hade nån mätt på hardocp forumet ifall nån vill jämnföra. Detta i Cinema läget, de andra lägena hade inte gjort någon skillnad annat än med färgerna.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|