Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Inte så värst mycket. En del för VRMerna men det är vid överklockning och så. Mest utseende!

Tur jag skaffade ett fönster iaf, för annars hade det varit sak samma hur det såg ut om det inte gick att se in

När jag byggt klart denna så får jag se om det blir att kyla mobo i framtiden, inget jag prio nu.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Kan börja med att beklaga att du valde ett cosmos 2 till vattenkylning. Har själv ett äckel cosmos2, ångrar varenda gång jag tittar på det att jag inte köpte ett 900D. Men det såg väl inte lika coolt ut som ett cosmos 2.. Jävla dum man är.. Hur som helst så gick det precis in med en 360 radiator i topp och två st 240 nere i botten. Detta med ett rampage extreme iv moderkort som var kylt över cpu samt hela mobo. Det moderkortet gick preciiis med kopplingar till den övre radiatorn.. Köpte nu i veckan ett black edition eftersom mitt rampage extreme iv gick sönder.

Tyvär så får man inte plats med en koppling nu pga av den stora kylflänsen som går upp över IO panelen(alternativ är att du skruvar loss kylflänsen och sågar av 2-3 cm) Så jag har beställt ett nytt cpu/mobo block från EK

http://www.techpowerup.com/img/14-05-08/EK-FB-ASUS-R4BE-Monob...

en fråga till bara, har inte köpa mina 240 rad som jag ska ha i botten. MEn går det att ha fullstora 2st rads i botten? dvs skulle XSPC RX240 få plats? hur kopplade du ihop dessa två?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

Tur jag skaffade ett fönster iaf, för annars hade det varit sak samma hur det såg ut om det inte gick att se in

När jag byggt klart denna så får jag se om det blir att kyla mobo i framtiden, inget jag prio nu.

Förståeligt! Ser framemot bygget!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Förståeligt! Ser framemot bygget!

kul att du följer det. som sagt tack för tipsen du får gärna i framtiden komma med synpunkter, tips osv

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

kul att du följer det. som sagt tack för tipsen du får gärna i framtiden komma med synpunkter, tips osv

Absolut! Härligt att det fortfarande finns personer som bara vill lära sig mer istället för att bara kritisera när man försöker hjälpa!

Keep up the good work!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Absolut! Härligt att det fortfarande finns personer som bara vill lära sig mer istället för att bara kritisera när man försöker hjälpa!

Keep up the good work!

Tyvärr finns det alltid en massa haters där ute. Har själv hållt på innan en jevla massa då man var i tonåren att bygga med vattenkylning, vappochill osv så helt grön är man inte. Men sen lade man av i ca 10 år. tillbaka och nu ser det HELT annorlunda ut

Så alltid trevligt med kunnigt folk och som kan och inte bara pratar en massa of refererar till trådar, google osv

Ha en fortsatt trevlig midsommar/dag, sjäälv har man Jour och är på jobbet

ps. VÄLDIGT lugnt på jobbet änslänge

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

Tyvärr finns det alltid en massa haters där ute. Har själv hållt på innan en jevla massa då man var i tonåren att bygga med vattenkylning, vappochill osv så helt grön är man inte. Men sen lade man av i ca 10 år. tillbaka och nu ser det HELT annorlunda ut

Så alltid trevligt med kunnigt folk och som kan och inte bara pratar en massa of refererar till trådar, google osv

Ha en fortsatt trevlig midsommar/dag, sjäälv har man Jour och är på jobbet

ps. VÄLDIGT lugnt på jobbet änslänge

Vad trevligt! Vapochill var ett tag sen alltså! Saknar sånt. Som tur är så är de nya generationenernas vattenkylning ganska straight forward. Stort utbud och ganska lätt att få ett enhetligt bygge!

Kämpa på! Hur ser tidsplaneringen ut för bygget?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Vad trevligt! Vapochill var ett tag sen alltså! Saknar sånt. Som tur är så är de nya generationenernas vattenkylning ganska straight forward. Stort utbud och ganska lätt att få ett enhetligt bygge!

Kämpa på! Hur ser tidsplaneringen ut för bygget?

hahaha aaaaa det var tider det! lite offtopic men minns då för att öppna upp AMD så skulle man rita med blyerts på LC1 till LC3 eller ngt sånt för att låsa upp dem, AMD thunderbird +2800 eller fan de hette

Som det ser ut nu så kommer jag vara utomlands hela nästan hela juli månad samt början av aug. Så till slutet av aug eller september så kommer hela riggen vara up n running

Enda som fattas är 2st 240 rad samt grafikkorten, allt annat som jag hade på listan är hemma. Dock inte monterat allt än. Ska få loss tid till det bara =). Köpte även en ny bil precis så blir mindre dator tid. men allt kommer jag lovar

ska se om jag hinner börja klippa till slangarna till vattenloopen imorgon. Skönt att ta bygget i lugn och ro så man får massa tips och trix på vägen.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

en fråga till bara, har inte köpa mina 240 rad som jag ska ha i botten. MEn går det att ha fullstora 2st rads i botten? dvs skulle XSPC RX240 få plats? hur kopplade du ihop dessa två?

Kan skicka dig lite bilder senare!

Permalänk

Med dina xspc vet jag inte. Jag har Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 240mm x2. Finns på coolerkit

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Kan skicka dig lite bilder senare!

kollade och de ska passa från xspc oxo. JA skicka gärna några bilder, vore tacksamt.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

kollade och de ska passa från xspc oxo. JA skicka gärna några bilder, vore tacksamt.

Här kommer en bild på radiatorerna i botten. Sitter två fläktar så klart på vardera som blåser luft innåt mot dom sen så sitter det en fläkt i mitten av radiatorerna i främredelen av chassit som drar ut luft. Vet inte varför jag gjorde en parrarellkoppling, men har iallafall väldigt bra temperaturer oavsett. Radiatorerna är fästa med dubbelhäftande tejp som jag köpt på ÖB och dom sitter som berg kan jag lova (Har böjt egna rör då jag använt acrylic, och för att svara på din tidigare fråga så rekommenderar jag färgade slangar för du ser nu hur skitigt det ser ut, och då har jag bara haft jätte ljusblå)

http://postimg.org/image/ixmw09onz/

Skriv ifall du vill ha mer bilder.. Mer eller mindre tomt i datorn just nu ändå

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jokkan1338:

Här kommer en bild på radiatorerna i botten. Sitter två fläktar så klart på vardera som blåser luft innåt mot dom sen så sitter det en fläkt i mitten av radiatorerna i främredelen av chassit som drar ut luft. Vet inte varför jag gjorde en parrarellkoppling, men har iallafall väldigt bra temperaturer oavsett. Radiatorerna är fästa med dubbelhäftande tejp som jag köpt på ÖB och dom sitter som berg kan jag lova (Har böjt egna rör då jag använt acrylic, och för att svara på din tidigare fråga så rekommenderar jag färgade slangar för du ser nu hur skitigt det ser ut, och då har jag bara haft jätte ljusblå)

http://postimg.org/image/ixmw09onz/

Skriv ifall du vill ha mer bilder.. Mer eller mindre tomt i datorn just nu ändå

Uhm. Om det ska vara en parallellkoppling så är det felkopplat, om jag inte missat något enormt! De bör kopplas i anslutningar tvärs över och inte bredvid. Sen bör du inte köra parallellkopplade rads ändå då det tydligen ska ge lite sämre prestanda. Så du kan ju ta bort den anslutingen som går mellan där slangarna sitter så är den seriekopplad istället.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Här kommer en bild på radiatorerna i botten. Sitter två fläktar så klart på vardera som blåser luft innåt mot dom sen så sitter det en fläkt i mitten av radiatorerna i främredelen av chassit som drar ut luft. Vet inte varför jag gjorde en parrarellkoppling, men har iallafall väldigt bra temperaturer oavsett. Radiatorerna är fästa med dubbelhäftande tejp som jag köpt på ÖB och dom sitter som berg kan jag lova (Har böjt egna rör då jag använt acrylic, och för att svara på din tidigare fråga så rekommenderar jag färgade slangar för du ser nu hur skitigt det ser ut, och då har jag bara haft jätte ljusblå)

http://postimg.org/image/ixmw09onz/

Skriv ifall du vill ha mer bilder.. Mer eller mindre tomt i datorn just nu ändå

yes, köpte själv dubbelhäftande på biltema. Det blev röda slangar för min del och klar vätska. Kändes bättre iomed många som skrev att det var bättre, mindre skit i systemet.

Ska provmontera radiatorerna i botten och koppla ihop dem, men har oco hört som Flamso säger att de ska vara seriekopplade för bättre flöde?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Här kommer en bild på radiatorerna i botten. Sitter två fläktar så klart på vardera som blåser luft innåt mot dom sen så sitter det en fläkt i mitten av radiatorerna i främredelen av chassit som drar ut luft. Vet inte varför jag gjorde en parrarellkoppling, men har iallafall väldigt bra temperaturer oavsett. Radiatorerna är fästa med dubbelhäftande tejp som jag köpt på ÖB och dom sitter som berg kan jag lova (Har böjt egna rör då jag använt acrylic, och för att svara på din tidigare fråga så rekommenderar jag färgade slangar för du ser nu hur skitigt det ser ut, och då har jag bara haft jätte ljusblå)

http://postimg.org/image/ixmw09onz/

Skriv ifall du vill ha mer bilder.. Mer eller mindre tomt i datorn just nu ändå

Byggde du även in ngn typ av tappningsventil ? tex när du ska tömma systemet? Beställde själv grejer just för detta. VErkar smidigt att bara vrida på en kulventil och tömma

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Uhm. Om det ska vara en parallellkoppling så är det felkopplat, om jag inte missat något enormt! De bör kopplas i anslutningar tvärs över och inte bredvid. Sen bör du inte köra parallellkopplade rads ändå då det tydligen ska ge lite sämre prestanda. Så du kan ju ta bort den anslutingen som går mellan där slangarna sitter så är den seriekopplad istället.

Mycket möjligt att det är felkopplat vilket jag insett i efterhand. Men har legat på ca 23-26 grader idle på mina två gpuer samt aldrig över 44 grader då jag kört firestrike mm, flashat bios med maxvolt och klockat osv. Kanske får ännu bättre prestanda om jag gör som du säger. Systemet är ju tomt på vätska nu. Man lär medans man lever eller vad man säger

Skrivet av kim_82:

Byggde du även in ngn typ av tappningsventil ? tex när du ska tömma systemet? Beställde själv grejer just för detta. VErkar smidigt att bara vrida på en kulventil och tömma

Japp jag har en sådan på ena radiatorn nere. Väldigt smidigt att tömma. Hade inte det förut och då var det mindre smidigt

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jokkan1338:

Mycket möjligt att det är felkopplat vilket jag insett i efterhand. Men har legat på ca 23-26 grader idle på mina två gpuer samt aldrig över 44 grader då jag kört firestrike mm, flashat bios med maxvolt och klockat osv. Kanske får ännu bättre prestanda om jag gör som du säger. Systemet är ju tomt på vätska nu. Man lär medans man lever eller vad man säger

Japp jag har en sådan på ena radiatorn nere. Väldigt smidigt att tömma. Hade inte det förut och då var det mindre smidigt

Jadå! Det kan alltid bli bättre ju! Bara att koppla om det när du nu har tid!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Mycket möjligt att det är felkopplat vilket jag insett i efterhand. Men har legat på ca 23-26 grader idle på mina två gpuer samt aldrig över 44 grader då jag kört firestrike mm, flashat bios med maxvolt och klockat osv. Kanske får ännu bättre prestanda om jag gör som du säger. Systemet är ju tomt på vätska nu. Man lär medans man lever eller vad man säger

Japp jag har en sådan på ena radiatorn nere. Väldigt smidigt att tömma. Hade inte det förut och då var det mindre smidigt

man kan inte besvära dig med att ta en bild på det? har nämligen inte bestämt mig än hur jag ska ha den kul och se hur andra har löst detta.

tack på förhand.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

man kan inte besvära dig med att ta en bild på det? har nämligen inte bestämt mig än hur jag ska ha den kul och se hur andra har löst detta.

tack på förhand.

Kan fixa det sen. Brorsan har lånat lite kopplingar av mig och prövar lite då han håller på att bygga med. Köpte en på coolerkit för 59:- Men man lär även köpa en koppling med gäng på bägge sidorna så man kan fästa i både radiator och i ventilen.. Hittade ingen ventil med gänga. Vet att bitspower har fina också, men 212:- var lite väl. Jag räknar med att ha mitt vattenblock på tisdag så på onsdag kan jag bistå med bilder då allt är igång igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Kan fixa det sen. Brorsan har lånat lite kopplingar av mig och prövar lite då han håller på att bygga med. Köpte en på coolerkit för 59:- Men man lär även köpa en koppling med gäng på bägge sidorna så man kan fästa i både radiator och i ventilen.. Hittade ingen ventil med gänga. Vet att bitspower har fina också, men 212:- var lite väl. Jag räknar med att ha mitt vattenblock på tisdag så på onsdag kan jag bistå med bilder då allt är igång igen!

perfekt Yes jag köpte bitspowers. jag funderade på att ha en T koppling eller alphacools Y koppling och sätta "kranen" precis innan min cylinderformade res. kopplade du din med andra ord direkt till radiatorn?

Finns miljoner olika lösningar på detta känner jag Aja skickar upp lite bilder sen när jag även har klippt till slangarna och provdragit se hur det blir.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

perfekt Yes jag köpte bitspowers. jag funderade på att ha en T koppling eller alphacools Y koppling och sätta "kranen" precis innan min cylinderformade res. kopplade du din med andra ord direkt till radiatorn?

Finns miljoner olika lösningar på detta känner jag Aja skickar upp lite bilder sen när jag även har klippt till slangarna och provdragit se hur det blir.

Här är min osmidiga, dyra och allmänt krångliga lösning. Fick bli så tills jag har möjlighet att sätta fast det i chassit med pass-through till utsidan! Saker ser fan galet dammiga och smutsiga ut med mobilkameran.... Stackars radiator som skadas så lätt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Här är min osmidiga, dyra och allmänt krångliga lösning. Fick bli så tills jag har möjlighet att sätta fast det i chassit med pass-through till utsidan! Saker ser fan galet dammiga och smutsiga ut med mobilkameran.... Stackars radiator som skadas så lätt.
http://i.imgur.com/7fVrjpc.jpg

Ahhhh du kör med bitspower oxo ser jag
Är det en T koppling du har mellan radiatorerna?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

Ahhhh du kör med bitspower oxo ser jag
Är det en T koppling du har mellan radiatorerna?

Det är en Q rotary på pumpens inlopp! Slangen kommer från tanken som sitter lite ovanför och jag kände att det var ett bra ställe för tömning!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Här kommer en bild på datorn. Ursäkta alla kablar så ska det självklart inte se ut ska dra om allt imorgon.. Eftersom jag köpte nytt block som kyler både cpu och mobo så är jag tvungen att böja nya rör eftersom dom gamla inte passar med nya blocket så klart då jag hade enskilt för cpu, mobo förut. Detta får bli vid ett senare tillfälle om jag orkar. Sitter 16/11 slang nu från utloppet av radiatorn i topp in i blocket --> gpu --> radiator i botten, resten är acrylic. Skulle vilja ha en annan pump/reservoar med då det blir lättare att bygga IMO än att ha i fronten som jag har, dock en väldigt kraftig en med två st D5 pumpar så den pumpar på bra.

Fattar inte varför det inte går att få in bilderna så postar väl länken ist.

http://postimg.org/image/jc0hq63g7/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Här kommer en bild på datorn. Ursäkta alla kablar så ska det självklart inte se ut ska dra om allt imorgon.. Eftersom jag köpte nytt block som kyler både cpu och mobo så är jag tvungen att böja nya rör eftersom dom gamla inte passar med nya blocket så klart då jag hade enskilt för cpu, mobo förut. Detta får bli vid ett senare tillfälle om jag orkar. Sitter 16/11 slang nu från utloppet av radiatorn i topp in i blocket --> gpu --> radiator i botten, resten är acrylic. Skulle vilja ha en annan pump/reservoar med då det blir lättare att bygga IMO än att ha i fronten som jag har, dock en väldigt kraftig en med två st D5 pumpar så den pumpar på bra.

Fattar inte varför det inte går att få in bilderna så postar väl länken ist.

http://postimg.org/image/jc0hq63g7/

ahhh oki! tack för att du visade. Alltid kul och se hur andra har löst saker osv. Är din maskin up n running med nya blocket? Tänkte höra vad du får för temps i idle?

Mste själv vänta på lite grejer på min dator så har inte byggt klart än. Fick fler saker igår som slangar, radiatorer osv får ta en bild och skicka upp. Ska montera de 2x 240 i botten idag se hur det ser ut

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

ahhh oki! tack för att du visade. Alltid kul och se hur andra har löst saker osv. Är din maskin up n running med nya blocket? Tänkte höra vad du får för temps i idle?

Mste själv vänta på lite grejer på min dator så har inte byggt klart än. Fick fler saker igår som slangar, radiatorer osv får ta en bild och skicka upp. Ska montera de 2x 240 i botten idag se hur det ser ut

26-27 grader på cpu just nu, ca 30 på mobo och 25 på gpuerna. Nu är allt ocklockat också så kommer att öka en aning sen. Har en 3930k och två st 780ti. Lägg upp bilder sen

Permalänk
Medlem

Sådär då blir det en liten update med bygget. Går frammåt med små steg. Äntligen fick man semester idag, men sjävklart så ska man utomlands i nästan 4veckor så blir inte så mycket byggande på datorn. Hann iaf med lite slangdragning(provmonterade). Fattas bara slangarna plus de nedre radsen.

Här kommer lite bilder iaf:

Titan 1 med vattenblock

Här syns Titan 1 och Titan 2

EK terminal 3 SLI Parallell block, måste plugga igen mittersta hålet

Här syns de mesta av slangdragningarna, får dra vidare sen till de nedre radsen när sem är slut

Allt för denna gången. Det som fattas att inhandlas är 3st skärmar plus quad monitor stand(har en skärm redan)

TREVLIG SEMESTER! //K

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa packningar som ska sitta mellan terminalen och blocket på grafikkortet??? EK block, samt behövs packning när man ska plugga igen mittersta delen av terminalen ? EK säljer denna:http://www.ekwb.com/shop/ek-fc-terminal-blank-parallel.html

Någon som vet om packning ska mellan den och terminalen?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

läste manualen för den där pluggen, ska vara o-ringar mellan, men frågan är var får man tag i dem?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

SJUKT mycke googlande men hittade dem förmodlign: http://www.frozencpu.com/products/22934/scr-819/EK_Replacement_O-Ring_-_150_x_1_OR_15x1_NBR70.html?tl=g57c585s1880

ifall andra är i samma sitts så vet ni var dem finns.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop