Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

aha! oki har ställt den på 2an nu. Har inte fått alla komponenter så har inte hällt i vätska än.

Men när jag väl ska fylla på, fyller man 2/3 av res först och låter den gå en stund och sen fyller på igen? hur fullt ska det vara i den cylinderformade res?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

perfekt tack!

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

aha! oki har ställt den på 2an nu. Har inte fått alla komponenter så har inte hällt i vätska än.

Men när jag väl ska fylla på, fyller man 2/3 av res först och låter den gå en stund och sen fyller på igen? hur fullt ska det vara i den cylinderformade res?

Fyll på och starta pumpen, det är bra flöde i en D5 så den kommer tömma res på några sekunder. Stäng av direkt när vätskan är slut i res, går pumpen torr kan den ta skada. På fullt tömmer min D5'a min 400res(väldigt stor) på typ 2-4sek.

Permalänk
Medlem

Jag kör min pump på max när jag fyller min loop. Har gjort det 4-5ggr nu o fungerat bra. Tilta lådan försiktigt fram o bak när loopen är full så försvinner bubblorna fortare. Sen kör jag min i 24h o läcktestar.

Sen fyll res o stäng den innan den är tom, fyll på o repeat till loopen är full.

Min res är fylld till a 90% i drift.

Kör ek cpu o gpu block, ek 360 + 480 rad, ek 250 res ,d5 pump
Pumpen körs på steg 4 utav 5. Låter minst då o har bra flöde.

Har ca 39-42c på cpu @ 4,5ghz och 32-35c på titan @ 1202mhz med rums temp på 27c , fläktarna på ca 800-900rpm, när jag spelar. Cpu ligger på ca 60c i prime95.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Jag kör min pump på max när jag fyller min loop. Har gjort det 4-5ggr nu o fungerat bra. Tilta lådan försiktigt fram o bak när loopen är full så försvinner bubblorna fortare. Sen kör jag min i 24h o läcktestar.

Sen fyll res o stäng den innan den är tom, fyll på o repeat till loopen är full.

Min res är fylld till a 90% i drift.

Kör ek cpu o gpu block, ek 360 + 480 rad, ek 250 res ,d5 pump
Pumpen körs på steg 4 utav 5. Låter minst då o har bra flöde.

Har ca 39-42c på cpu @ 4,5ghz och 32-35c på titan @ 1202mhz med rums temp på 27c , fläktarna på ca 800-900rpm, när jag spelar. Cpu ligger på ca 60c i prime95.

Nackdelen med att köra på fullt när man fyller är att luft lätt åker med runt i systemet, då flödet är så högt. Kör man på lägsta så kommer bubblorna bubbla upp i res som dom ska. När man fyllt kan man sen öka hastigheten för att få ut mer bubblor(när res är fylld är risken mindre att dom sugs ut i loopen igen)

Jag brukar få lägga min burk på sidan/skaka den som fan för att få ur all luft ur raddarna, har skräpiga ek XTX raddar i den. Min 1080 watercool rad behöver jag inte röra ens, den släpper luften själv på typ 2 min. Samma sak med en mindre 120 watercool rad jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nackdelen med att köra på fullt när man fyller är att luft lätt åker med runt i systemet, då flödet är så högt. Kör man på lägsta så kommer bubblorna bubbla upp i res som dom ska. När man fyllt kan man sen öka hastigheten för att få ut mer bubblor(när res är fylld är risken mindre att dom sugs ut i loopen igen)

Jag brukar få lägga min burk på sidan/skaka den som fan för att få ur all luft ur raddarna, har skräpiga ek XTX raddar i den. Min 1080 watercool rad behöver jag inte röra ens, den släpper luften själv på typ 2 min. Samma sak med en mindre 120 watercool rad jag har.

Jo möjligt att lägre hastighet minimerar bubblerna att slinka in men jag har ek plexi loggan i res och den delar av res för att motverka just det.

Funkade bra för mig iaf , har ingen luft kvar vad jag kan höra iaf.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Jo möjligt att lägre hastighet minimerar bubblerna att slinka in men jag har ek plexi loggan i res och den delar av res för att motverka just det.

Funkade bra för mig iaf , har ingen luft kvar vad jag kan höra iaf.

Jovisst går det, speciellt om man har en stor res. Har fyllt med pumpen på fullt, även med två D5'or på fullt utan problem. Kör anti cyclone i mina res också.

Tycker dock det underlättar just vid fyllningen med lägre hastighet.

Permalänk
Medlem

tackar för all hjälpsam info! till nästa problem. Fick hem mina cugar fläktar 120mm. MEN jag beställde med 4 pin skulle ha varit med 3 pin. Finns det inga adaptrar från 4pin till 3 pin så jag kan koppla dem till kosmos II fläktkontroller? ngn som har en länk på adapter?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

tackar för all hjälpsam info! till nästa problem. Fick hem mina cugar fläktar 120mm. MEN jag beställde med 4 pin skulle ha varit med 3 pin. Finns det inga adaptrar från 4pin till 3 pin så jag kan koppla dem till kosmos II fläktkontroller? ngn som har en länk på adapter?

4pin är väl bättre för den styrs hur snabbt den ska snurra efter temperaturen.
Annars kan du väl ändra hastigheten i bios eller nåt program.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

4pin är väl bättre för den styrs hur snabbt den ska snurra efter temperaturen.
Annars kan du väl ändra hastigheten i bios eller nåt program.

problemet är att cosmos II egna fläktkontroller är bara 3pin så dessa 4 pin går ju inte på utan en adapter?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

problemet är att cosmos II egna fläktkontroller är bara 3pin så dessa 4 pin går ju inte på utan en adapter?

Tror att 4 pinkär går att koppla på 3 pin, PWM styrningen kommer inte funka då.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Tror att 4 pinkär går att koppla på 3 pin, PWM styrningen kommer inte funka då.

de går inte på direkt tyvärr då måste jag börja skära bort plasten på fläktkontrollernas pin kontakt och det känns lite dumt därför jag undrade om det fanns sån 4 till 3 pin adapter.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

japp vet att pwm inte kommer funka, men skulle vilja styra allt med kosmos controllern och då är det 3pin som går från kosmos fläktkontroller. Så jag söker en 4pin som går till en 3 pin som sedan kan kopplas till 3pin i cosmos fläktkontroller....

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

japp vet att pwm inte kommer funka, men skulle vilja styra allt med kosmos controllern och då är det 3pin som går från kosmos fläktkontroller. Så jag söker en 4pin som går till en 3 pin som sedan kan kopplas till 3pin i cosmos fläktkontroller....

Skicka tillbaks och byt mot cougar fast med 3-pin istället? Dom är dessutom lite billigare än PWM modellen.

Vad gäller adapters så finns det, tex sånahär(har sleevat den själv):

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Skicka tillbaks och byt mot cougar fast med 3-pin istället? Dom är dessutom lite billigare än PWM modellen.

Vad gäller adapters så finns det, tex sånahär(har sleevat den själv):

http://i919.photobucket.com/albums/ad33/thereal_twisted/IMG_2...

var köpte du kabeln?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

jaha borde kanske fota lite men inte hunnit med datorn än. Håller på att köpa en ny bil oxo, så en massa turer till hedin bil osv. Fick iaf cpun en i7 4960X samt vattenblock. Får montera och fota imorgon.

har inte köpt ngn kabel än för fläktarna för att få dem till 3pin.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Skrivet av OceanK:

var köpte du kabeln?

http://www.inet.se/produkt/8906148/stromadapter-3pin-ha-2x-3p...

Permalänk
Avstängd

Kosmos II bäst chassi!!. Fett byge.

Permalänk
Medlem

inte hunnit alls så mycket som jag har velat men här sitter iaf cpu i. Blev en i7 4960X. Har även installerat vattenblocket.

Återkommer inom kort med nästa update! lite körigt nu denna och nästa vecka då jag inte är hemma.

Cpun:

Vattenblocket installerat

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk

Kan börja med att beklaga att du valde ett cosmos 2 till vattenkylning. Har själv ett äckel cosmos2, ångrar varenda gång jag tittar på det att jag inte köpte ett 900D. Men det såg väl inte lika coolt ut som ett cosmos 2.. Jävla dum man är.. Hur som helst så gick det precis in med en 360 radiator i topp och två st 240 nere i botten. Detta med ett rampage extreme iv moderkort som var kylt över cpu samt hela mobo. Det moderkortet gick preciiis med kopplingar till den övre radiatorn.. Köpte nu i veckan ett black edition eftersom mitt rampage extreme iv gick sönder.

Tyvär så får man inte plats med en koppling nu pga av den stora kylflänsen som går upp över IO panelen(alternativ är att du skruvar loss kylflänsen och sågar av 2-3 cm) Så jag har beställt ett nytt cpu/mobo block från EK

Permalänk
Medlem

Håller med tvelander ! Cosmos 2 är hemskt ! de må vara rätt snyggt men fyfan så trångt att bygga i de där chassit fast de är så stort

ja sålde de & gick till ett 900D där kan vi snacka plats att bygga vattenkylning !

// Andreas

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jokkan1338:

Kan börja med att beklaga att du valde ett cosmos 2 till vattenkylning. Har själv ett äckel cosmos2, ångrar varenda gång jag tittar på det att jag inte köpte ett 900D. Men det såg väl inte lika coolt ut som ett cosmos 2.. Jävla dum man är.. Hur som helst så gick det precis in med en 360 radiator i topp och två st 240 nere i botten. Detta med ett rampage extreme iv moderkort som var kylt över cpu samt hela mobo. Det moderkortet gick preciiis med kopplingar till den övre radiatorn.. Köpte nu i veckan ett black edition eftersom mitt rampage extreme iv gick sönder.

Tyvär så får man inte plats med en koppling nu pga av den stora kylflänsen som går upp över IO panelen(alternativ är att du skruvar loss kylflänsen och sågar av 2-3 cm) Så jag har beställt ett nytt cpu/mobo block från EK

http://www.techpowerup.com/img/14-05-08/EK-FB-ASUS-R4BE-Monob...

Just den där plåten som sitter över IO är inte så viktig. Måste ändå tas bort om man inte tar bort heatpipen.

Annars är det CaseLabs som gäller om man ska ha en seriös vattenkylning, känner jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Kan börja med att beklaga att du valde ett cosmos 2 till vattenkylning. Har själv ett äckel cosmos2, ångrar varenda gång jag tittar på det att jag inte köpte ett 900D. Men det såg väl inte lika coolt ut som ett cosmos 2.. Jävla dum man är.. Hur som helst så gick det precis in med en 360 radiator i topp och två st 240 nere i botten. Detta med ett rampage extreme iv moderkort som var kylt över cpu samt hela mobo. Det moderkortet gick preciiis med kopplingar till den övre radiatorn.. Köpte nu i veckan ett black edition eftersom mitt rampage extreme iv gick sönder.

Tyvär så får man inte plats med en koppling nu pga av den stora kylflänsen som går upp över IO panelen(alternativ är att du skruvar loss kylflänsen och sågar av 2-3 cm) Så jag har beställt ett nytt cpu/mobo block från EK

http://www.techpowerup.com/img/14-05-08/EK-FB-ASUS-R4BE-Monob...

tja! jo jag har börjat inse att det e SJUKT trångt i detta monsterchassi, de har inte tänkt så himla bra där tyvärr. Gillar verkligen designen på lådan dock. Har själv ett asus rampage IV black edition och en XSPC EX360 radiator. JAg fick vända min radiator så att in/out hålen är mot höger sida till HD:bayarna. Fick inte plats annars som du säger med anslutningarna till radiatorn.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTarpZ:

Håller med tvelander ! Cosmos 2 är hemskt ! de må vara rätt snyggt men fyfan så trångt att bygga i de där chassit fast de är så stort

ja sålde de & gick till ett 900D där kan vi snacka plats att bygga vattenkylning !

// Andreas

Ha ha ha har börjat inse detta tyvärr hur trångt det är i detta chassi. 900D verkar vara ett monster innuti men gillar mer designen på cosmos II lådan. Aja får behålla skiten och bygga klart detta så får man se i framtiden

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Just den där plåten som sitter över IO är inte så viktig. Måste ändå tas bort om man inte tar bort heatpipen.

Annars är det CaseLabs som gäller om man ska ha en seriös vattenkylning, känner jag.

Den där plasten samt heatpipen, hur tas den bort? Antar man måste ta bort dem om man ska köpa EK´s block till mobot.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

Den där plasten samt heatpipen, hur tas den bort? Antar man måste ta bort dem om man ska köpa EK´s block till mobot.

Undrar du hur man tar bort den? Bara att skruva loss? Om du undrar hur man delar den så är det typ värmepistol i liten dos så ska det gå att dra ut heatpipen!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Undrar du hur man tar bort den? Bara att skruva loss? Om du undrar hur man delar den så är det typ värmepistol i liten dos så ska det gå att dra ut heatpipen!

Schysst tips! tackar! får se om det blir att jag kyler hela mobo oxo. Får tänka på saken

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

Schysst tips! tackar! får se om det blir att jag kyler hela mobo oxo. Får tänka på saken

Värm inte för mycket bara! Då kan heatpipen svälla! Det går ju att bara plocka av den annars!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Värm inte för mycket bara! Då kan heatpipen svälla! Det går ju att bara plocka av den annars!

oki, men får man ut mycket mer om man kyler mobo?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Skrivet av OceanK:

oki, men får man ut mycket mer om man kyler mobo?

Inte så värst mycket. En del för VRMerna men det är vid överklockning och så. Mest utseende!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld