Funkar en Chromebook bra för mina behov?

Permalänk
Medlem

Funkar en Chromebook bra för mina behov?

Hejsan!

Har starkt funderat på att köpa en Chromebook men vet verkligen inte vilken av de som finns jag i så fall bör köpa.
Det jag tänkt göra med den är mestadels kodning och utveckling av hemsidor, t.ex HTML5/CSS3, jQuery osv samt jobba med lite dokument av olika slag. Såvitt jag vet kan man inte direkt installera något på dem, så finns det några lösningar för t.ex just detta så man kan få sin favorit editor?

För er som har en Chromebook, vilken har ni och är ni nöjda?
MVH Jimmy

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Hejsan!

Har starkt funderat på att köpa en Chromebook men vet verkligen inte vilken av de som finns jag i så fall bör köpa.
Det jag tänkt göra med den är mestadels kodning och utveckling av hemsidor, t.ex HTML5/CSS3, jQuery osv samt jobba med lite dokument av olika slag. Såvitt jag vet kan man inte direkt installera något på dem, så finns det några lösningar för t.ex just detta så man kan få sin favorit editor?

För er som har en Chromebook, vilken har ni och är ni nöjda?
MVH Jimmy

Har själv ingen Chromebook men har arbetat lite med html5/css3 direkt i Chrome (vilket ju är samma sak) med Chrome-apparna ShiftEdit och Codeanywhere. Du kan ju pröva dom och se om de fyller dina behov.

Permalänk
Medlem

Jag har den första samsungen. Den skulle jag inte vilja koda på.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS