Problem med Telias "triple play" box

Permalänk
Medlem

Problem med Telias "triple play" box

Tjena!

Är så att jag måste ha telia i min lägenhet och har då deras triple play box som följde med, Xavi XG6745 är modellen.

Problemet som nu uppstått efter ungefär 3 månader är det så att alla andra portar för utom den första inte funkar som de ska, första porten på boxen funkar alltså.

Efter som boxen ska vara "smart" och upptäcka vilken typ av enhet som sitter inkopplad så tänkte jag att det kanske gått fel där, om man kopplar in t.ex. min dator i ett av de andra uttagen så står det som att jag skulle vara uppkopplad, dock så kan jag inte connecta till något som kräver internet, så det verkar inte som dom andra portarna sönder utan kanske är ett mjukvaru fel.

Så, för tillfället sitter min router inkopplad i port 1 så jag kan ha wifi och internet till datorn, dock så kan jag inte kolla på tv samtidigt då den måste sitta kopplad direkt till telias box.

Undrar om någon har haft liknande problem eller/och vem hur man löser det.

Och jag har testat att starta om den

Tack på förhand!

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Medlem

Port 1 är för internet, port 2 för voip och port 3 för iptv.

Frågan är hur du har kopplat, samt vilken tjänst du faktiskt har från Telia?
Vad är det för "problem" som har uppstått efter tre månader? Hur fungerade det innan menar du?

Permalänk
Medlem

Innan så funkade vad som helst i alla portar, Nu funkar bara port 1. Har telia fiber 100/10 och iptv som sitter inbakat i hyran.

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Port 1 är för internet, port 2 för voip och port 3 för iptv.

Frågan är hur du har kopplat, samt vilken tjänst du faktiskt har från Telia?
Vad är det för "problem" som har uppstått efter tre månader? Hur fungerade det innan menar du?

FEL
Port 1 är för internet, port 2 för iptv och port 3 för voip.

Visa signatur

Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Helt korrekt. Var nog lite för snabb att skriva, speciellt när man går på tomgång nu under semestern