Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

vet inte vilka som kollade ikväll men den är värd att se reprisen på. jag är riktigt trött ikväll och hade cursats. gick in igenom en dörr öppning och där var en bunch of zombies. shit vad de slog mig. det var riktigt nära..galet nära alltså flera ggr då de stunnade mig

det var det närmaste förutom några gånger mot Andariel. hon är fan tuff alltså. hon gick ner efter kanske 10 minuter och med en boom. ingen bra loot dock

ser inte fram emot act 2

Vad trevligt att läsa, vi ser fram emot act2 även om inte du gör det

Permalänk
Medlem

aaah! firmafest igår. sliten som fan och nyss hemkommen

ser de massiva kassarna i hallen som ska in i kylen men vet fan om jag pallar ta det nu. det finns upates att göra!

det som varit min plan är att maxa bash först och sen stun. endast ett poäng sattes i mace mastery då jag fick crushflange(crushing blow och 50 + fire resist bland annat)

det funkade bra och jag lyckades få 2 second stun snabbt vilket gjorde min crowd control tillräckligt. mercen byttes i act 2 till aim merc. min träffchans är stabil men var lite dålig ett tag. jag strävade efter hexfire eller generals tang do liga. när jag äntligen fick generals så uppgraderade jag den och satta poäng i mace. vid nästa level upp hade jag tillräckligt med poäng till att sätta de som krävdes i strength och dex

med den slow effect så har jag de flesta mobsen under kontroll. jag har även clegaws braces som ger ytterligare 25% slow och knockback har jag för mig

så stun slow, knockback. det är enligt planen och skadan är god. mercen har bra skada även han och för tillfället fokuserar vi på att hitta skatter vilket gör att resiten är låg i vissa element bitvis. detta kräver bra planering. dim vision, frost nova(off weapon hand med wand och svärdet..har bara mf skölden där nu för att spara platrs inför act 2) samt life tap är de jag använder som mest till hjälp

blir nock lite lir idag. ska försöka ta lite mer bilder och snacka av mig

grymt kul att ni läser och verkar gilla detta försöket också!

e det nån som har nån fundering eller fråga så är det bara att köra. det gäller även kritik och tips om min build

Permalänk
Medlem

som den gode bruce buffer säger

we are liiiiive!

för att hedra Conan och författaren Robert E Howard kommer här en dikt som han skrev. fucking amazing bok anyways

men men nu ska Conan rensa i kloakerna och stoppa mumien!

The Cimmeria

I remember
The dark woods, masking slopes of sombre hills;
The grey clouds' leaden everlasting arch;
The dusky streams that flowed without a sound,
And the lone winds that whispered down the passes.

Vista on vista marching, hills on hills,
Slope beyond slope, each dark with sullen trees,
Our gaunt land lay. So when a man climbed up
A rugged peak and gazed, his shaded eye
Saw but the endless vista - hill on hill,
Slope beyond slope, each hooded like its brothers.

It was a gloomy land that seemed to hold
All winds and clouds and dreams that shun the sun,
With bare boughs rattling in the lonesome winds,
And the dark woodlands brooding over all,
Not even lightened by the rare dim sun
Which made squat shadows out of men; they called it
Cimmeria, land of Darkness and deep Night.

It was so long ago and far away
I have forgot the very name men called me.
The axe and flint-tipped spear are like a dream,
And hunts and wars are shadows. I recall
Only the stillness of that sombre land;
The clouds that piled forever on the hills,
The dimness of the everlasting woods.
Cimmeria, land of Darkness and the Night.

Oh, soul of mine, born out of shadowed hills,
To clouds and winds and ghosts that shun the sun,
How many deaths shall serve to break at last
This heritage which wraps me in the grey
Apparel of ghosts? I search my heart and find
Cimmeria, land of Darkness and the Night.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

aaah! firmafest igår. sliten som fan och nyss hemkommen

ser de massiva kassarna i hallen som ska in i kylen men vet fan om jag pallar ta det nu. det finns upates att göra!

http://imgur.com/9B7laAE.jpg

http://imgur.com/0WrHwVm.jpg

det som varit min plan är att maxa bash först och sen stun. endast ett poäng sattes i mace mastery då jag fick crushflange(crushing blow och 50 + fire resist bland annat)

det funkade bra och jag lyckades få 2 second stun snabbt vilket gjorde min crowd control tillräckligt. mercen byttes i act 2 till aim merc. min träffchans är stabil men var lite dålig ett tag. jag strävade efter hexfire eller generals tang do liga. när jag äntligen fick generals så uppgraderade jag den och satta poäng i mace. vid nästa level upp hade jag tillräckligt med poäng till att sätta de som krävdes i strength och dex

med den slow effect så har jag de flesta mobsen under kontroll. jag har även clegaws braces som ger ytterligare 25% slow och knockback har jag för mig

så stun slow, knockback. det är enligt planen och skadan är god. mercen har bra skada även han och för tillfället fokuserar vi på att hitta skatter vilket gör att resiten är låg i vissa element bitvis. detta kräver bra planering. dim vision, frost nova(off weapon hand med wand och svärdet..har bara mf skölden där nu för att spara platrs inför act 2) samt life tap är de jag använder som mest till hjälp

blir nock lite lir idag. ska försöka ta lite mer bilder och snacka av mig

grymt kul att ni läser och verkar gilla detta försöket också!

e det nån som har nån fundering eller fråga så är det bara att köra. det gäller även kritik och tips om min build

ohh. så du dual wieldar alltså?? riktigt manligt måste jag säga. Trodde du körde med sköld för resists

Permalänk
Medlem

nja..jag använder stun men har haft crushflange i andra handen på ena setet för att den gav 50 + fire resist. detta i väntan på en sköld. nu fann jag den äntligen! det blev en ancients pledge gothic shield. med den är resisten betydligt bätte och jag behöver inte frukta elementen så mkt längre

andra setet har jag två vapen för att kunna kasta fler spells

så det är dual wield och har varit det i båda seten på sätt och vis men inte för att dual wield attackera alltså

Permalänk
Medlem

jag har uppgraderat rustningen nu också. den som jag har sparat till hell och som används när det är tuffa strider(annars är det ju mf)

hell rogues cold arrows..

meet your doom!

Permalänk
Medlem

dags för lite live play!

Permalänk
Medlem

Live streamen går i gång nu, för dagen

det är med tunga steg som Conan och Emilio närmar sig den förlorade staden. hettan är olidlig och monster väntar bakom varje kulle. Vi hittade en oas där vi fyllde våra flaskor och fann skugga. efter en stunds vila hörde vi nåt rassla i buskaget en bit bort och sekunderna senare attackerades vi av en mindre armé av kattliknande monster. de gick på två ben och kastade brinnande spjut mot oss. ondskans bundsförvanter är många och baals vansinne och makt är större än jag vågade frukta. han styr nu även djuren och förstärker dem med demoniska krafter. i staden viskas det om en fara i ett mörkt tempel. mörkret hotar att spridas och solen kommer falla till marken. det är vad invånarna säger

tiden är på väg att rinna ut

dags att strida!

edit: streamen startar igen 16.00
vi är live!

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen man blir på lite D2 nu.
Extra roligt att se lite barbar-röj eftersom jag snöade in på Necro i nått år.

Hoppas det går vägen med Duriel så man får se lite act 3 snart.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

gött att höra!

har lite goa updates och ämnen jag skulle vilja prata lite om. jag är precis kommen till arcane sanctuary. får lite besök idag av bruden och familj med flera idag men räknar med att det blir lite kvällslir ändå så om allt går enligt plan så är jag live kring 8. 30 ca och då blir det minst 1,5 h lir

jag hittade en wand som ianbonden lär bli galet sur för att hans necro inte hittade : )

såvitt jag kan se så har act 2 inget som kan ta mig. jag kommer inte överskatta mina chanser. framförallt inte i tombsen men som jag ser det kan de inte ta mig här. inte nu. det finns dessutom mkt utrymme fortfarande för mf så skulle det bli tufft har jag mkt battle gear som ligger redo i lut gholein

Permalänk
Medlem

By Crom, its time to let the foes tremble and for my axe and sword to dance! Clockers, get ready for a blood bath!

Permalänk
Medlem

snart dags för första tombsen

Permalänk
Medlem

vet inte vilka som kollade igår kväll. det var nån som sa nyligen att chatten inte funkade men det var knappt tio som mest

det är en riktigt spännande video från gårdagen kan jag lova : )

Permalänk
Medlem

står att videorna kommer tas bort. antar att jag måste uploada dem till youtube då

finns det verkligen ingen möjlighet till save forever längre?

de tre första verkar inte hotas av deletion

hjälp nån!

de håller på att gå ut.

edit: jag kör en youtube upload bara. ni behöver inte hjälpa

Permalänk
Medlem

tror tyvärr att Google (som köpte twitch) har infört att allt ska bort från twitch. så du måste nog tyvärr ladda upp allt på youtube om det ska finnas kvar =(

Permalänk
Medlem

tack!

jag fixar det ikväll

Permalänk
Medlem

Ian! häromdagen när Conan och Emilio högg sin väg mot Duriel så damp en liten godbit ner

denna hade vatt nåt för din död-magiker eeey?

fan även denna i lost city har jag för mig det var

nån som vet vad som gäller med barbaren skill tree i vapenskolor? dolkar får ingen bonus alls eller? de har ju ingen egen skola och kan knappast räknas till svärd. eller är det nån som kan nåt om detta?

(min är uppgraderad till exceptional version däremot och gör betydligt mer skada)

jag använder denna som ingen kan ha missat. som ni ser är det klart en fördel i och med mina 15 poäng i mace mastery. den där poison damagen e saftig bara. fast jag tror inte jag byter ändå. rangen på stridsgisseln är viktig för mig. jag har hittat en go taktik som hjälpt mig ur flera tuffa lägen. jag håller i dörröppningen och lägger grim ward på några monster för att sedan hålla stånd med god range som flailen har. detta hade dolken saknat

Permalänk
Medlem

ingen av er gamla rävar som tänker ge det ett nytt försök? : )

Bonden; hur går det för din paladin?

Permalänk
Medlem

satt idag i bilen funderade lite på hell. det kommer bli jävligt tufft utan en aura som boostar mercenaryn. frågan är om min damage kommer räcka. nåja. den dagen den sorgen. ska jag gå ner ska jag i alla fall ta många av dem med mig

Permalänk
Medlem

om jag inte minns helt fel så går daggers inte under svärd (kommer ihåg att jag testade det när man spelade diablo2 som mest av någon anledning).

roligt att se att det går frammåt, skulle vara roligt att se dig spela mer, men twitch har valt att fungera otroligt dåligt för mig (tror det var den senaste flash uppdateringen som bråkar med mig eller något).

Mercen kommer nog att klara sig bra utan aura boost i hell, du kanske vill byta till en act3 cold merc som slowar dina fiender, men den kommer att bli mycket sämre mot bossarna tyvärr (mycket mindre skada, och ingen aura till dig) men det tål att tänkas på kanske?

jag funderar alltid på att börja spela, men kommer aldrig riktigt igång, men det är roligt att kolla på när du spelar, och prata med dig mera "live" för tips och tricks medans du spelar

Permalänk
Medlem

tack för go feedback!

aah okay. nåja..jag gillar inte daggers ändå på det hela taget.

kul att du gillar det! har haft svårt att få in tid de senaste dagarna. brorsan bor hos mig en vecka eller så men ska försöka klämma in lite snart så vi kan komma till act 3 och få en go duriel fight på köpet

jag har laddat upp allt på min profil på YT nu för de skulle utgå annars. undantaget är normal act 1 som jag inte har tagit med. kan rekommendera de två senaste klippen. de har en del spännande situationer : )

om du ska prova så gör det nån gång när du vet att du kommer kunna ha tillräckligt med tid till att komma igång. når du inte förbi den linjen så är det bara frustrerande. det är lite som de första avsnitten på en ny serie. vissa suger ändå men andra kräver 3-4 avsnitt på raken

ska försöka skriva av mig här i tråden mer också

Permalänk
Medlem

jodå, har provat, kom till act5 som amazon (kör pilbåge), men kände att de inte kommer funka pga för dålig skada och det finns inga låg level rune ord för amazoner som jag tycker fungerar efter act 3 normal.

testade sen att göra en barbar, men kom bara till act2 normal sen så tröttnade jag på den acten och då slutade jag tyvärr att spela, jag körde bara MF gear och med två svärd, kände inte att man behövde så mycket resistans vid den lvl och plöjde bara igenom alla mobs som kom nära.

men kanske ska ge det ett till försöka snart igen när man har lite mer tid och inte behöver jobba övertid varje helg på jobbet.

edit* skulle vara roligt om du lägger upp en länk på första sidan till din Youtube profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

ingen av er gamla rävar som tänker ge det ett nytt försök? : )

Bonden; hur går det för din paladin?

Min paladin har stått och stampat otåligt där jag lämnade honom i början av sommaren. Problemet är att jag har de uppdaterade save filerna på annan ort och vill ju inte köra om halva act3 så ska försöka få tag på dessa filer så småningom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

jodå, har provat, kom till act5 som amazon (kör pilbåge), men kände att de inte kommer funka pga för dålig skada och det finns inga låg level rune ord för amazoner som jag tycker fungerar efter act 3 normal.

testade sen att göra en barbar, men kom bara till act2 normal sen så tröttnade jag på den acten och då slutade jag tyvärr att spela, jag körde bara MF gear och med två svärd, kände inte att man behövde så mycket resistans vid den lvl och plöjde bara igenom alla mobs som kom nära.

men kanske ska ge det ett till försöka snart igen när man har lite mer tid och inte behöver jobba övertid varje helg på jobbet.

edit* skulle vara roligt om du lägger upp en länk på första sidan till din Youtube profil

aah just det. mins nog det om amazonen nu när jag tänker på det

alltså efter det, att du bytte till barabar och tröttnade kan jag förstå. givet dina förutsättningar med mkt diablo back in the day och ett byte till dena stilen samt ett försök avbrutet vid act 5 så är det fullt rimligt att du tröttnade. det borde rimligen brytas först på nightmare. jag rekommenderar ett nytt försök där du ställer in dig på att det kommer suga fram tills nightmare. först då kommer du få finds du kan se som värda att kämpa för samt att det kommer vara så pass svårt att du måste vara mer aktiv. dett atror jag kommer krävas för att kompensera dina anti-känslor

har du tur så kickar "shit jag har ju bara ett liv och dör jag måste jag starta från scratch"-känslan in så att det blir kul redan före nightmare men i annat fall försök att ha dina eyes on the prize

min profil är https://www.youtube.com/user/herkulesguff (hoppas clockers-bossarna är okej med detta)

jag ska redigera videosen när jag får en stund så namnen blir desto tydligare. det var i hast av rädsla för att de skulle "expire-a" som jag laddade upp dem som de var

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Min paladin har stått och stampat otåligt där jag lämnade honom i början av sommaren. Problemet är att jag har de uppdaterade save filerna på annan ort och vill ju inte köra om halva act3 så ska försöka få tag på dessa filer så småningom!

aah ok men när kan du få tag på dessa? du är väl medveten om att baal kommer göra allt han kan för att korrumpera dina filer såsom han försöker korrumpera världsstenen

du måste skynda dig! när som helst kan ha spy ut ur cyber space och då är det helvete för alla i världen!

Permalänk
Medlem

ett tips angående mf är att balansera den mot spelglädjen. när du nått en viss mängd mf, fokusera gärna på en build där du är mer aktiv. fler warcreis exempelvis, grim ward, battle cry. istället för bara hack hack hack

måste du resetta sen så har du ändå två kvar på dig

vad jag menar är att all mf i världen inte hjälper om det slutar med att du börjar tycka det är tradigt för att det blir för enformigt och du inte ens nått nightmare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

aah ok men när kan du få tag på dessa? du är väl medveten om att baal kommer göra allt han kan för att korrumpera dina filer såsom han försöker korrumpera världsstenen

du måste skynda dig! när som helst kan ha spy ut ur cyber space och då är det helvete för alla i världen!

Lite omtentor nästa vecka följt av begravning till helgen Sen efter det drar skolan igång så får se lite om jag blir aktiv i lite nollning och sånt eller skippar det i år då jag börjar bli lite gammal för de små barnen!

Så om 2-3 veckor tidigast..

Permalänk
Medlem

aouch..beklagar

var på en nyligen själv. det gör ont men är livets gång

ahh ok. ser fram emot att höra mer om hur det går sen!

Permalänk
Medlem

jag fattar inte mkt av det här med twitch och stream och video. fan jag hittar verkligen inte hela act 1 nightmare

den första acten på normal vet jag försvann men fan..försvann hela nightmare också? får ta tag i det.. som det ser ut nu finns normal ac2-act 5 men jag försöker fortfarande hitta slutet

act 2 nightmare verkar allt vara med dock

ska försöka fixa det

antar att nightmare från och med act 2 till hell act 5 är vad som räknas trots allt

ingen större idé att spara normal

Permalänk
Medlem

hatt en av mina bros på besök så det har inte vatt tid till att lira men hoppas kunna få en del tid i denna veckan