Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk

en timmes lir före man drar ut i misten!

Permalänk

det var jävligt gött att få in några oväntade timmar i fredags och lördags och speciellt på lördagen med lite enmanna-förfest : )

nån som har några tankar eller frågor om builden inför hell? ingen som kommer göra fler egna försök?

bonden är det inte dags för dig att knyta säcken?

Permalänk

live time. mitten av act 5 nightmare

Permalänk

aouch fick möta tomb vipers och kände att jag var tvungen att ta chansen och testa

när jag testat lite som jag kanske inte borde gjort så kände jag mig lite säkrarare på att detta kanske skulle gå men sen öppnade jag en sån där evil shrine och rätt vad det var så var jag omringad av tombvipers med cold enchanted och......FANATICISM!

det var inte väntat och det hela slutade med.....

en cliffhanger

va fan! jag trodde bara de där poison carrying sons of bitches kom på hell!

http://www.twitch.tv/guffaharley/b/566502991 för dem som prompt vill se om jag lever eller dog

Permalänk

galet..galet! tomb vipers to my left, tomb vipers to the right, underneath and above-all of them in a dark reddish glow and fangs and talons ripping me with icy dripping cold!

men som ni såg så står jag fortfarande

det var helt mad och jag klickade utanför skärmen haha med ca 0 liv och deras fuskmoln av fysisk och gift skada. dels det och dels rabiata pga fana auran så klickar jag fan utanför!

men jag var raskt och klickade på diablo igen och såg att jag levde och rusade sedan snabbt ut ur rummet och town portlade

så nära att dö måste varit max här..

så jag har en fundering. jag låg på 8 i fire resist med off handen och tänkte att jag skulle öka natural resistance så jag kunde ha lite mer mf. hade 3 perfect topazer och hittade en ancient armor med 4 sockets och gav upp ca 50 mf och 30 fire resist armorn jag hade innan

nu till min fundering. efter att ha satt ett andra poäng i resisten så fick jag fan minus i resist! fire resisten hamnade nu på 1!

har ni stött på det nån gång, forum-gurus?

Permalänk

Annars måste jag för övrigt säga att detta varit en av de mest utmanande actsen nånsin. Act 5 nightmare. Guest monstren har varit skitsvåra och kommit i fruktansvärt starka kombinationer där de kompletterar varandra på ett jävligt mäktigt sätt

Jag har fått röra på mig så in i helvete och byta gear och vara otroligt aktiv med spell casting och war cries, positionering och dylikt har varit avgörande i en sällan skådad nivå

edit: fan det är ju inget ljud på streamen.. trodde jag stängde av playback ljudet men det verkar fan vara inspelningsljudet..

Permalänk

så jävla skum bugg

man ser vid 50.00 ca in i videon att jag har 8 % fire resist i off handen sen efter uppgradring vid ca 51-52 min så köper jag ett poäng i natural resistance och då åker fan resisten ner till 1

what the hell man..

Permalänk

Det var alldeles för ostrukturerat och klyddigt på min kanal så jag har tagit bort allt. Jag kommer bara behålla det senaste med tomb vipers och se framåt längs nightmare. Därefter dokumenteras hela hell och läggs upp. Normal och början av nightmare är helt enkelt inte så intressant

Permalänk
Medlem

det gör du nog rätt i Guffa, folk är mest intresserade av slutet på NM / och hell, det är då spelet blir som mest "intressant".

men men, nu hoppas vi på att du tar Baal på NM och får lite otroliga drops så du slipper köra med 2hands yxan du hittade förut

Permalänk
Skrivet av Andreas.andreas:

det gör du nog rätt i Guffa, folk är mest intresserade av slutet på NM / och hell, det är då spelet blir som mest "intressant".

men men, nu hoppas vi på att du tar Baal på NM och får lite otroliga drops så du slipper köra med 2hands yxan du hittade förut

tack man. känns som det vatt bättre antal viewers på sistone också. skulle vara gött om det korsade 20-strecket på hell : )

i brist på fanaticism och might aura från mercen samt någon verklig damage reduction att snacka om så kommer movement och positioning få en helt ny innebörd : ) det kommer helt enkelt bli ungefär lika kul som när jag tog mig till cow level på hell. nu gick det ju bättre än väntat men nevertheless hårda förutsättningar. yxan lär kunna bli det som räddar mig. en eventuell lösning är förstås att behålla skölden och använda generals och helt enkelt bara movement movement movement för att försvaga dem och sen får mercen köra med might och ta ner dem bäst han kan. krisar det sen så medans de är stunned and slowed så byter jag till berserk och tar dem med magic. skulle kunna 10 eller 20 poäng i den och bara använda phys skada för att sakta ner deras movement och attacker.

bestämde mig i slutändan att köra(ladda upp på youtube kanalen) från strax innan diablo act4 nightmare och sen framåt

Permalänk

fan vad jag ser fram emot nightmare cow level!

Permalänk

lire-dags som italienarna säger

Permalänk

nej nej neeeeeej! skiten har hängt sig..

suck

usch att behöva göra om nilathaks grejer utan att döda igen eller dödas..allt extra gul..mina äss i rockärmen..mina potions och tyvärr kommer jag succesivt komma på saker jag hade velat spara

!!!!!!!!!!!!!!!!!1 baal du är en småsint usel demon!

aah fan det gick. tror bara jag dödade två packs. howl och grim, ward löste mycket

sista hallsen!

det kommer inte gå. jag får ta det igen och betala detta med att undvika en cave eller nåt för att gottgöra med balansen vad gäller xp och finds

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

nej nej neeeeeej! skiten har hängt sig..

http://imgur.com/DjvnbMW.jpg

suck

usch att behöva göra om nilathaks grejer utan att döda igen eller dödas..allt extra gul..mina äss i rockärmen..mina potions och tyvärr kommer jag succesivt komma på saker jag hade velat spara

!!!!!!!!!!!!!!!!!1 baal du är en småsint usel demon!

det kommer inte gå. jag får ta det igen och betala detta med att undvika en cave eller nåt för att gottgöra med balansen vad gäller xp och finds

Nej vad tråkigt! hoppas du inte blev av med allt för mycket saker i stashen

Permalänk

ska kolla det sen i videon från igår men det var en hel del!

haha baal fiixade helt enkelt inte att han skickade tomb wipers på mig men torskade ändå!

Permalänk

aah den vbisade även på kartan vart jag redan varit(vilken del av level 3) så jag behöver inte döda dem igen..

still..sjukt störigt på min dragons horde i stan

Permalänk

nilathak nu..

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

va fan! jag trodde bara de där poison carrying sons of bitches kom på hell!

De finns redan på nm, men ska bara vara buggade på hell så vitt jag vet.

Angående din resist så verkar det mycket konstigt. Jag har 2 gissningar.

1) Du bytte något mer i gear väg eller kanske skrotade en charm?
2) Någon bugg med den all ress man får efter Anya. Det är / var så att om man dog på softcore så räknades inte den extra all ress man fått från Anya questet med fören man startat ett nytt game även om det stod att man fortfarande hade den. Det kanske finns någon liknande bugg med att sätta skill points i natural ressistance? Var det bara Fire ress som minskade eller alla 4?

ps, kör du med den stora slöa yxan nu?

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

De finns redan på nm, men ska bara vara buggade på hell så vitt jag vet.

Angående din resist så verkar det mycket konstigt. Jag har 2 gissningar.

1) Du bytte något mer i gear väg eller kanske skrotade en charm?
2) Någon bugg med den all ress man får efter Anya. Det är / var så att om man dog på softcore så räknades inte den extra all ress man fått från Anya questet med fören man startat ett nytt game även om det stod att man fortfarande hade den. Det kanske finns någon liknande bugg med att sätta skill points i natural ressistance? Var det bara Fire ress som minskade eller alla 4?

ps, kör du med den stora slöa yxan nu?

Jag har kikat på streamen. Den ligger på youtube nu på Herkulesguff

Jag gör ingen annan ändring. Du kan kika på det klippet-så skumt!

Efter att spelet låste sig så verkar det balanserats igen däremot. Detr extra poänget ska ge +9 all. Det innebär att 8an borde ha blivit 17. Istället hamnade den på 1. Efter att spelet låste sig och jag fick restarta så låg poänget jag satte kvar(om spelet fryser kan det ju bli så att den återgår till ett tidigare läge då du inte hade satt poänget eller levlat upp..detta har hänt mig nån gång av de senaste försöken med guffa rules) men resisten är på 11!

Så skumt men som sagt..ingen annan ändring gjordes. Det visas också i streamen för jag kollar resisten före och efter i klippet

En möjlighet är såklart att räkna allt. Det kan vara så att min riktiga resist är 11. Kanske visade den fel redan innan och borde varit 11. Då stämmer din teori om resist awarden

Alltså jag måste säga att just nu är nog spelet för mig i topp 5 bästa spelkänsle-moments so far.. det är så galet kul! Det är så svårt men så gött!

De guest packen som baal skickar utgör en helt ny typ av utmaning där jag måste byta gear ena stunden för att sen använda dubbla off hand items och med hot key växla mellan dim vision för ranged attackers och life tap på de jag och mercen kastar oss in bland. sen upp med en grim ward för att inte bli omringade. Så jävla kul!

jag har inte börjat använda yxan ännu. jag har den som alternativ lösning på eventuellt motstånd på hell. det får nog bli en socket reward på den och en shael runa med tanke på speeden

jag hade 4 skill points över och satte 1 i speed(krvävdes två eftersom stamina är prerequisite på skillen) för jag behövde mer speed i istunnlarna. låg speed där i samband med en extra fast och anan nastyness på minotaurerna och det hela kan vara över..

mycket riktigt kom ett extra fast pack med minotaurer. jag var redo för dem dock : ) fast i den stunden när de kommer rusande i ett pack där man är omgedd av trånga isväggar och faror bakom varje hörn så måste jag medge att trygg som jag visade mig vara så just då kändes det som i Return of the king när Gandalf hållt sitt tal om Soldiers of Gondor och hans min därefter när flera troll i rustning stormar in : )

nästan såhär..(ja jag är medveten om att det är nazgul som gör honom "chockad" i denna scen men you get the idea..)

and then you smash em!

Permalänk

jag tror de är buggade redan på nightmare. det kändes så. det var inte ren poison i de där molnen : ) tror inte det i alla fall. det var mad damage jumps. grejen e att de endast kan komma på nightmare och hell så det borde vara samma

jag möter gloams nu också nere i frysgrottorna

det är hårda bud minst sagt. nu får man dock belöning för allt det tuffa planerandet : )

angående resistance buggen

https://www.youtube.com/watch?v=JE-m9agC5wg&list=UUjlp0mXVnTC...

kolla på 51.04

där ser man 8an och sen kolla hur skumt det utvecklas efter bytet på 52.07

Permalänk

woooo! ikväll blir det kamp mot de uråldriga! sen vidare mot baals horder och slutligen till att stå öga mot öga med självaste storskitstöveln själv!

Permalänk

go time! woo!

dags för ancients på nightmare nu för dem som vill se

edit: dags för throne room snart!

edit: dags för baal

Permalänk

Hej alla!

många läsare men få skrivare : )

nåja så länge det kommer views så fortsätter jag glatt att posta : )

slutet av act V var tufft på några få ställen men min plan och build funkar utmärkt. särskilt med tanke på att min barbarian experience är latscho play på softcore där man var skitglad för en tresocketad yxa med chipped gems : ) detta var way back men jag har egentligen bara spelat paladin de gånger jag spelat detta spelet för att klara det guffa rules på allvar. fram tills det där försöket för ca 5-6 år sen i samband med vadslagningen så hade jag inte klarat nightmare ens. de gånger jag kommit nånvart har bara varit med paladin så det var spännade som fan att prova barbaren på såhär "hög" nivå

anyways! här kommer slutet av act V inklusive ancients. den där whirlwind snubben gav mig nårra jävla problem. klockan tickar ju även konstant vad gäller town stah och arreat potions så man kan inte ta det lugnt heller

http://www.twitch.tv/guffaharley/b/567505183

Fight mot Baal och sen om jag överlever den fighten så kommer det fight mot nightmare cow level efteråt. skulle jag dö så är det ingen cow level bara death screen endlessly(klicka to find out)

http://www.twitch.tv/guffaharley/b/567535202

nåt kul har hänt. det är över 1000 views nu och 26 följare. ska bli spännande att se vad vi kan nå på hell!

dessutom blev jag inbjuden till en diablo clips tävliing : )

jag kan inte vinna den dock för jag tror de letar efter crazy videos. de kör en annan sorts spänning än den jag söker men det var kul ändå!

bästa findet den senaste tiden är denna rustningen:

den är ämnad för mercen på hell

Permalänk

hell börjar idag boys. blir lite lir om ca en halvtimme. då kör jag första outskirtsen kring rouge camp

Permalänk

live på hell

Permalänk

denna hade vatt nåt för asassins-lirarna : )

fucking bad ass! jag tror aldrig jag hittat nåt asassin föremål

Permalänk

kul att så pass många är och kollar på streamen och en del goa diskussioner har tagit plats även..

jag har fått tips om att köra stun via war cry istället och fokusera på concentrate samt berserk

problemet är att jag vill vara så mana-oberoende som möjligt och war cry kostar en del. dessutom så är stunne integrerad i en konstant move around taktik som jag inte vill lämna. utöver det så har vi lifetapen igång hela tiden(ofta om inte hela tiden) och varje stun ger mig liv samt spara mana(förblir oberoende i hög utsträckning)

det går naturligtvis långsamt bitvis och det märks att en del av de som kollar är vana vid att få sin fix snabbt och gärna med så mkt boostade items som det bara går

jag är som ni vet av en annan skola och det måste få ta sin tid om man ska kunna klara det på det sätt jag anser att spelet ska spelas

jag har efter en hel del om och men klarat wilderness, cold plains, stony field..ja nätt och jämt allt fram till black marshes inklusive grottor. jag är nere i andra nivån i mörka tornet nu och fruktar fortfarande extra fast extra strong mana burn ghosts

kommer dessa så kommer mest troligt min tuffaste utmaning hittills på hell. för närvarande är nog ett conviction pack med thorned beasts det svåraste. jävla tuffa enemies

antingen det eller det stället i en av grottorna när en rogue archer boos kommer samtidigt med en untainted boss och båda deras arméer

jag har fått släppa lite mf och så kommer det vara en tid framöver för jag fick äntligen tillräckligt med styrka till mercen för min ethereal ogre axe. någon här argumenterade att malice eller indirekt open wounds inte skulle vara så effektivt på hell men jag hävdar motsatsen. jag bytte min battle scythe malice mot en lika snabb med dubbel max skada och kanske 30% högre min skada och den var inte lika effektiv. nu har jag malice äntligen i ogre axen men mf och resists fick bli lidande. detta åtminstone tills jag hittar ett anat sätt att öka hans styrka. det kändes jävligt nice speciellt efter att jag hamnade 1 styrka minus efter min första plan..jag bara va fan!? han är ju stark nog nu med ametister och skit men det saknades ett och till slut fick min +6 styrka rustning med resists ge vika för en +7 styrka med bättre defense

varje sekund är galet kul och jag ser fram emot att få upp min resist på andra sätt så att jag skulle kunna byta till minotaur axe. hittade en boneweave 2 socket så skulle kunna göra en smoke med +50 resist. då kan jag lägga ner skölden

dock..det är ju som flera noterat ett risky move även om 50% slow finns där liksom hos genrals tang do li ga

slow är för övrigt så jävla bra!

ikväll ska jag köra resten av tornet. död åt grevinnan och guld till Conan!

känns kul att vara på hell första gången med en barbar och att jag hittade en fal-runa var nog första gången

Permalänk

Helt sjukt vad mycket som hänt här på bara ett par dagar! Grattis till Baal på nm men ser inget om det så blev det cowlevel också eller blev du tvungen att skippa den?

ps, jag kommer åt mina save filer nästa helg

Permalänk

tack man! jo det har hänt massor! lite väl tufft bitvis jämfört med paladin men riktigt kul!

aaah sweet bananas!

jo klart det blev! jag länkade men här kommer den igen. om man inte får länka(sorry men är verkligen dålig på vad som gäller med reglerna) så kan ni väl ta bort denna

här skippas inget! det var klart ett tufft val eftersom det vore kört om jag inte hittade en väg men liksom cavesen och dark tower så har jag lyckats och sluppit ångra att jag var så het på gröten. man måste såklart väga in level på monstren men inte i vilken utsräckning som helst! det ska vara lite chaos!

framförallt min howl är väldigt beroende av att de inte är för hög level verkar det som

här har du min kanal också. jag har rensat så att endast sista 2 akterna på nightmare, cow level och början på hell(allt kommer spelas in såklart och laddas upp från hell och hell cow level) finns kvar

Permalänk

guldet har varit nere och vänt under 200 000 i carry stash men jag har lyckats vända trenden så det har vatt lite berg och dalbana men mina chest stash guld är trygga på 2.5 mille

guldet är ju avgörande för vissa strider. ska man ta den själv och missa mf eller ska man tänka på guldet. med alla recharging och repair costs så är det jävligt hårt bitvis och jag börjar med jämna mellanrum plocka upp 5 000 guld items igen och sälja i stan