Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

fan att det ska vara så svårt att få en black mace med 3 sockets. kommer bli läskigt med maggot king och tombs annars

grim ward är bra men kräver att man dyker in

kunde såklart gjort en horadric socketer men den amtisten behövde jag till mercens styrka

Permalänk
Medlem

bonden här kan du även se lite ancients-taktik i bättre kvallisort

mins det var dåligt sist samt att du var lite tveksam angående tillvägagångssätt. här har du en fin taktik! den får du gratis. teleportstaven får du köpa för dina egna pengar! : )

ancients börjar vid ca 20 min

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Guffa!

Jag lessnade ju en hel del när min Assassin gick in i en vägg på hell, och dog en bit in i act 1.
Och sen när jag försökte igen med en sorc och en ny assassin så dröjde det inte länge innan du hade klarat spelet. Då försvann den sista lusten att kriga, eftersom du helt enkelt var först med att klara det! (av dem jag känner till)

Men det är faktiskt sant att spelet och spelstilen lever vidare, inte minst med tanke på att det finns 7 karaktärer att klara det med, och nu är det 6 kvar, så vem vet, en dag kanske jag tar upp min assassin eller sorc igen och joinar tråden!

Du skrev en bit tillbaka att du ville veta vad folk vill se helst, och jag instämmer i endel andras svar: Bilder och text är bäst, för då kan man läsa när man har tid, /till/från jobbet/osv.

Hur långt har du kommit i akt 1 på hell nu? Vad är dina main damage abilities? har du stött på en "vägg" än som jag gjorde med min assassin? Det jobbigaste som jag tyckte, va ju att jag missade en massa slag, och monstrena fick in slag direkt som tog 1/3 av mitt liv eller liknande. Och bossar fick jag slå på 100ggr för att få ner lite liv på alls.. för att inte tala om mercen som dör konstant och repairbills som tömmer guldet!

Tycker iofs att Ianbonden nästan är på delad plats med dig att klara spelet, då han kom till slutet med sin summoner necro, och sedan dog precis innan baal, bara för att testa igen med en patch för att ressa sin döda hardcore gubbe och direkt klara spelet på andra försöket ^^. Så i min värld kvarstår den här spelstilen att klara av med: Barbar, Assassin, Druid, Sorcerer och Amazon.

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

bonden här kan du även se lite ancients-taktik i bättre kvallisort

mins det var dåligt sist samt att du var lite tveksam angående tillvägagångssätt. här har du en fin taktik! den får du gratis. teleportstaven får du köpa för dina egna pengar! : )

H-zevTa4fhU

ancients börjar vid ca 20 min

ahh, verkar ju gå riktigt lätt att separera dom! Den taktiken ska jag verkligen ta med mig om jag någonsin kommer så långt med en icke Necromancer

Såg att din teleport stav var rare, måste man hitta dom eller går de att köpa också?

Permalänk
Medlem

tack flexis! grymt kul att se dig här igen!

kolla på den unika asassins clawsen jag hittade; den skulel du hatta!

ska skriva mer senare men bara som hastigast! den finns även som magic hos köpmännen

mitt råd är att köra lut gholein där trollkarlen står precis vid stadsporten. no fuzz no muzz

spring in och ut tills han har den. det var så jag gjorde med mina paladin shields

Permalänk
Medlem

KÖR LIVE NU I TOWERN

Permalänk
Medlem

Det var det för barbaren

5e leveln fick mig

finns i streamen och sen på youtube men som sagt. det var det : )

Permalänk
Medlem

Noo! Vad dödade dig? varför dog du?
Kommer du pröva igen med en barbar?

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

Noo! Vad dödade dig? varför dog du?
Kommer du pröva igen med en barbar?

Resan tog slut i Tower lvl5 act1 hell. det var för myket archers och om jag inte minns helt fel så var det lite blood moon clan mobs där också.

han skrev i twitch chatten igår att han antagligen kommer ta en pause ifrån D2 ett tag nu, då han redan har visat att det går att klara spelet på det här sättet.

och nu vet Guffa vem det är som har kollar på streamen från början nu kan jag inte reta honom för det längre =(

Permalänk
Medlem

haha boys! det är sånt här som får det att vela lite med "det blir inget mer d2 på ett tag"

din buse andreas! jag har vetet sen du klagade på twitch både här och i chatten : )

innan dess var jag het clueless på att det var du : ) hade några gissningar dock men twitch grejen avslöjade dig haha

det stämmer att det var archers. rogue archers med ledare. cold enchanted cursed, lightning enchated också har jag för mig. goat men (tre stycken) stängde in mig mot väggen och archerserna sköt mig medans jag var cursed. mercen föll precis innan de omringade mig

det var ett litet rum så det blev för mkt. i retrospekt så hade jag behövt ha en hot key leap attack(hade inte skillen)

det hade kunnat räddats om jag varit totalt fokuserad kanske men det var en galet svår situation och en värdig motståndare att dö emot

en sak är säker däremot. jag vet en som ska bli en grim ward totem när jag kommer till hell tower level 5 med min nästa barbar. känns som jag kommer sura och mumla ett tag och sen börja med nästa gubbe. vad fan ska man annars göra när man har egen tid? träning film och poker är bara tre fjärdedelar. en man behöver fyra fjärdedelar. minst!

Permalänk
Medlem

Jag har hört talas om att denna barbaren var en impostor som hade tagit den riktiga Conans namn. Den riktiga Conan är naturligtvis smickrad att nån såg upp till honom så och vill hämnas denna fan boys död och passa på att ge ondskans demoner vad de förtjänar!

more to come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Jag har hört talas om att denna barbaren var en impostor som hade tagit den riktiga Conans namn. Den riktiga Conan är naturligtvis smickrad att nån såg upp till honom så och vill hämnas denna fan boys död och passa på att ge ondskans demoner vad de förtjänar!

more to come

attans också, så du kom på vem jag var

men men, var roligt att kolla på när du spelade, och om du ger det ett till försök så uppskattar iallefall jag om du streamar det igen, men om du väljer att skriva så är det också bra såklart

låter spännande, jag spelade alltid barbar när jag spelade D2 för många år sen, så jag skulle verkligen vilja se någon klara av det med just barbaren.

Permalänk
Medlem

detta var det första seriösa försöket med barbar. jhade bara spelat honom back in the soft core days vill jag minnas. då ett two handed sword med chipped saphire, chipped ruby OCH chipped topaz fick det att glänsa i ögonen på eng ung Guffa : )

så jag är väldigt nöjd med resultatet. jag kommer ta till mig av lite råd jag fått på vägen av en spansk vägfarare. han visade mig en kristallkula och en barbar med helt andra skills. jag kommer lyssna på lite av det i väntan på att de föremål jag egentligen vill ha för min originella build-plan

så hittar jag inte det jag anser mig behöva för min build så fortsätter jag med den halvt egna halvt lyssnade på råd-builden

Conan väcktes upp av Crom igen för att han borde aldrig fortsatt detta uppdraget då han hade feber och han är nu åter kung i Aqulonia medans Widestrider tar hans plats om ung äventyrlig barbar!

skulle denna barbaren dö så kommer Conan göra ett absolut sista försök men sedan är nästa diablo-lir diablo 3 skulle jag gissa

men som sagt! det finns 2 försök kvar

andreas vill du se stream på normal och nightmare också?

Permalänk
Medlem

aaah one hit kills..

wunderbaar

Permalänk
Medlem

flexis!

mina main damage abilities var min slowing uppgraderade flail på genrals tang do li ga. jag hade max bash och ca 10 stun så de var stunnade en liten stund och jag hade bonus från bash. jag hade 20 mastery i mace så det blev en del skada framför allt med crtical hits

jag hade rätt bra träffchans eftersom jag fixat mkt AR+. jag visste det skulle bli tufft på hell annars. därför såg jag till att prioritera det mkt

planen var annars att sega ner dem och hålla oss vid liv med life tap off hand. ranged attackers stoppade jag tillfälligt med andra off hand wanden med dim vison

sen hade jag berserk ca 5 points för phys immunes. de som var phys attack ok fick mercen ta kanske 65-70 dels för att han slog hårdare och att jag kutade runt och slowade och stunnade dem men även för att han oftast hade mer mf

Permalänk
Medlem

Fan va synd de tog dig! men gött att du gör ett nytt försök, mer text och bilder denna gången tack

Permalänk
Medlem

tack för sympatierna pågar!

ok vi kör mer bilder denna gången : )

hows this for a start!?

haha men absolut! vi kör mer bilder och text denna gången

edit: haha den blev ännu värre än tänkt eftersom jag glömde stänga ner det bakom

Permalänk
Medlem

efter att ha kämpat mig igenom blood moor, cold plains och den förrädiska bloodravens marker så kom jag till steniga fälten. vid min sida har jag nu ett nyvärv ifrån rogue-lägret. Hon heter Liaza och är tränad inom köldens vägar

vi slog oss ut från ett bakhåll där de myllrade fram små skrikande röda demoner. säkra bakom buskar och träd stod bågskyttar vars pilar ven genom luften. vi hade verkligen hamnat rakt i elden. tappert kämpade vi och gick segrande ur striden. därefter fann vi en mystisk bok. jag undrar tyst vem eller vad denna grevinna är och vilka underbara skatter vi kommer att hitta där

Permalänk
Medlem

Widestrider har lärt sig mkt av tidigare kämpars misstag och visar här upp hur leap används inte bara för att ta sig ur inträngda knipor men även hur man hoppar rakt in i farans käftar

nere i underjordiska passagen och visar helvetets arméer vem som bestämmer!

Permalänk
Medlem

vilken trevlig övveraskning man fick när man kom till level 5!

samma start som på hell

baal vill verkligen gnida in det..

Permalänk
Medlem

en snabb 2 socket scepter görs ännu mer giftig såhär i början

jävligt schysst start på flera sätt och jag är snabbt inne i det igen. snart dags att få runa och guld för besväret

schysst find såhär tidigt

denna gången är det brute 2 hand sword som gäller

hittar jag nåt som öppnar upp för en annan skola så är det reset som gäller. använde inget fram tills jag dog i tower så det ska gå med 2 reset därifrån i fall i fall

Permalänk
Medlem

nån som vet om ett tvåhandsvapen är långsammare än ett enhandsvapen om de har samma speed?

känns fan så..

Permalänk
Avstängd

Liter mer bilder denna gången. Inte bara screenshots i windows utan inne i spelet bara. Man får bättre känsla då. Precis som i din förra tråd med Paladinen. Den var grym den tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guffa_Harley:

nån som vet om ett tvåhandsvapen är långsammare än ett enhandsvapen om de har samma speed?

känns fan så..

Jag tror de. Läste nog de nånstans när jag spelade som liten år 2004 typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

känns fan så..

Det stämmer, som exempel utan attackspeed modifierare så har två vapen med normal attack speed (tror [0] motsvarar normal i alla fall) olika attack speed om det är en eller två-handat.

Ett Two-handed sword har tex 17,5 frames per attack som motsvarar 1.42 attacker per sekund medan en War axe som även den är [0] i hastighet (för en paladin då det varierar mellan klasserna!) bara tar 14 frames för en attack vilket motsvarar 1.78 attacker per sekund.
Ett ett handat vapen är med samma attackspeed är alltså 25% snabbare än ett två handat

Permalänk
Medlem

stort tack för hjälpen!

då är det bara att släppa den tanken

Permalänk
Medlem

bonden du råkar inte veta om huggvapen har några fördelar mot krossvapen? känns som den där +50 mot undead borde förlora något mot svärd och yxor. open wounds chance? critical hit eller nåt?

finns det nåt där?

började du i helgen eller!? : )

Permalänk
Medlem

ding dong the witch is dead!

Permalänk
Medlem

Widestriders och hans build

20 concentrate. börjar med 10

20 mastery

5 resistance

5 berserk

20 battle orders

1 grim ward

1 leap. kanske leap attack

1 howl

1 shout

10 war cry

sen fylls concentrate på

1 battle command

Permalänk
Medlem

Ok jag förstår..
Men jag tycker nog att den här builden du visar nu verkar solid. concentration och battle orders for the win!

Iron skin verkar väldigt bra, tillsammans med concentration som boostar defence ännu mer. det plus en sköld är fantastiskt.
Mer poäng i natural resistance är nog ett måste också om du inte har tur med gear.
för att levla borde väl masteries undvikas hela vägen till hell? man vet ju inte vilka vapen man hittar, 1hands vapen menar jag. Sen på hell så pumpar man ut poäng i vapnet man har, och kanske sparar en respecc för alternativt ett nytt vapen find.

Är warcry stabil? menar blir alla fiender stunnade garanterat eller är vissa immuna? för om den fungerar som assassins mindblast (alla i ett område stannar garanterat) då är den verkligen ett måste! men lvl 10 känns lite mycke, både för att den kostar mana, och för att de 3 sekunderna säkert blir reducerade på hell till typ en halv sekund i alla fall.

Visa signatur