Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag funderar på om black i en scourge hade kunnat vara bra nog att ha som main weapon för nightmare och hell i kombination med stun

speed stun och crushing blow sen en corpse explosion som back up. jag får ju även knockbacken jag ville åt

har annars runor för ett malice samt för honor

mercens vapen har slow attack speed men 10-100 i dmg så det är ändå rätt bra

skulle inte lagt ner för mycket tid på mercen vapen innan du har fixat bra battle gear åt dig själv först, spelar ingen roll om mercen är skit bra om du dör på en boss / elite grupp

en scourge hade nog fungerat bra, om du kan hitta ett vettigt vapen till det först.

blir det något lir i helgen? själv har jag inga planer och är alltid trevligt att chatta lite medans du spelar (jag är väll en av de få som följer twitchen ganska så bra:P)

Permalänk
Medlem

haha absolut! du är en av de mest trogna : )

det blir lir nu fram till knappt 8 sen blir det dessvärre mest troligt inte mer denna helgen eftersom det är brudens helg(antingen hos mig eller hos henne på helger)

men nu är det fullt ös in i nightmare 2 timmar!

Permalänk
Medlem

nightmare och cow level har börjat bra. de har inte mkt att sätta emot såvida jag inte klantar mig och missar att mercen dör och skulle bli löst i freeze eller cursed

uppgraderade den till shamshir och kör med denna nu. riktigt bra. kommer inmte behöva oroa mig för chance to hit nu genom hela nightmare.

har även hittat en bra resist all amulett. från drygt 15 till drygt 30 på alla fyra elementen! flera bra resist-finds inklusive ring och hjälm på senaste tiden så jag känner mig redo att leta skatter och skulle situationen kräva det så har jag resist-föremål så jag klarar mig

Permalänk
Medlem

låter bra!

fint svärd, det jag alltid ville hitta på min barbar när jag spelade lite guffa style. Mana stolen per hit är guld värt när man spammade dubble swing

får se om jag får lite tid över snart så jag kan hoppa på tåget igen och se om jag kan klara minst normal iallefall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

låter bra!

fint svärd, det jag alltid ville hitta på min barbar när jag spelade lite guffa style. Mana stolen per hit är guld värt när man spammade dubble swing

får se om jag får lite tid över snart så jag kan hoppa på tåget igen och se om jag kan klara minst normal iallefall

det vore jävligt nice om du började igen! vad fan händer med ian? han måste ha dött : ) en sådan total tystnad efter så mkt build up vad gäller hans save file..jag hoppas jag har fel men så luktar det : )

jo det är gött som fan för nu. jag har även 20% + speed och life boosten(de viktigaste handskarna har) sanders gloves som gör att jag kan strida lite snabbare dessutom. personligen har jag aldrig riktigt sett charmen i mana steal i och med mana potions. hade det funnits nåt som är lika snabbt som life tap så okej men annars är de där leech nåt som aldrig känts riktigt som att det är värt att ge upp nåt annat för

utveckla gärna hur du ser på det

Permalänk
Medlem

när du uppgraderar svärdet, hur mycke damage gör den då, och vad gör du totalt i damage då med bash?

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

det vore jävligt nice om du började igen! vad fan händer med ian? han måste ha dött : ) en sådan total tystnad efter så mkt build up vad gäller hans save file..jag hoppas jag har fel men så luktar det : )

jo det är gött som fan för nu. jag har även 20% + speed och life boosten(de viktigaste handskarna har) sanders gloves som gör att jag kan strida lite snabbare dessutom. personligen har jag aldrig riktigt sett charmen i mana steal i och med mana potions. hade det funnits nåt som är lika snabbt som life tap så okej men annars är de där leech nåt som aldrig känts riktigt som att det är värt att ge upp nåt annat för

jag gillar mest att det låser upp en till potion plats för healing potions (samt att jag använde dubble swing hela tiden, så jag fick slut på mana väldigt snabbt).

tror att du har rätt att det finns mera effektiva metoder, men vid lägre level så kan det vara svårt att få tag på life tap m.m och då hjälper mana / life leech väldigt mycket

hoppas att Ian bara har en liten pause ifrån Sweclockers/datorn och att han kommer tillbaka snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Nejdå, jag är inte död, bara lite upptagen med annat

Kan väl säga att planen sket sig och besöket till save filen uteblev pga sjuk tjej men ett nytt försök väntar till helgen!

Permalänk
Medlem

tjena boys!

jag använder fortfarande concentrate med synergy från bash och battle orders och ligger på kanske 120-15 minimum och 200-250 max så det är schysst. jag har även lite elemental damage inkluderat i denna skadan. alla 4 har jag för mig. ska se om jag kan ordna en screen på detta ikväll annars imorgon

min amulett granskade jag igår. den har resists 15, 15, dryga 20 och 39 har jag för mig. galet bra! den ska med till hell thats for sure. har även fått en ring med flera skydd efter att jag räddade cain från undergången i tristram. de höll honom fast i en bur upphängd som ett djur. onda jävlar

jag rev ner stan figuratively!

aah då förstår jag vad du menar med manan. kanske är det så. numera ser jag normal som en språngbräda bara men det kunde också blitt min tidiga död. hur som helst, känner man sig beroende av mana och får slut på det konstant så är mana leech kanske inte så dumt trots allt

jag hoppas på att få ett grymt svärd eller krossvapen snart så jag kan specca om när det blir dags för hell. nightmare kommer jag mest troligt klara med denna builden och de items jag har men jag måste vara försiktig. jag hamnade under 0 i fire nyligen och gjorde då en liten ändring som kostade mig 12 mf men jag har riktigt mycket så jag lade den ringen åt sidan och tog på mig Akaras prize istället så nu känns det tryggt med resisten. ska återkomma med bild där också

jag står redo för barrackerna nu och ser fram emot mer skattjakt och förberedelse för hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nejdå, jag är inte död, bara lite upptagen med annat

Kan väl säga att planen sket sig och besöket till save filen uteblev pga sjuk tjej men ett nytt försök väntar till helgen!

jag tror vi alla vet vem som låg bakom den där sjukdomen och det uteblivna besöket och missade savefilen

Permalänk
Medlem

just det! jag glömde en sak. i den mörka blodiga vildmarken gjorde jag en storslagen upptäckt!

I slutet på mitt förra äventyr då Baal besegrades för första gången(normal), använde jag hånskriket för att föra de små skrikande eldskjutande demonerna närmare mig. de rusade då emot mig som vore de galna! rakt emot mitt skarpa svärd och mot sin dom. jag hade tröttnat på att de stack och sedan besköt mig ånyo från tryggt avstånd

I mardrömslika blodiga vildmarken provade jag att håna de onda bestarna och då slog det mig plötsligt! skelett, taggbestar och hondemonbesatta banditer slutade skjuta och rusade i blint raseri emot mig!

underbart! de börjar inte skjuta förrän de är alldeles intill mig och det är guld värt!

Permalänk
Medlem

BILDER

Permalänk
Medlem

några fler noteable finds : )

Hello act 2 tombs!

hello upgrade for battle gear on hell! Ps. min är inte ethereal

sparade för attde är unika : )

hello Andariel! try poison me now!

min mf-satsning har lönat sig!

Permalänk
Medlem

funderar på om det är värt att uppgradera den odöda kronan och rustningen med alla battle stats

känns som att det kan vara värt det men jag måste fundera. rustningen kommer endast användas vid svårare ställen och från låt säga act 3 HELL då jag bör klarar resten av resan utan att behöva hitta fler vapen eller rustningar(annars är ju mf gear det jag bär alltid)

det lär bli svårt att solla items inför act2

jag har för mig att jag vid ett tillfälle gick vidare till nästa act och sen gick tillbaka och då låg grejerna kvar i stan. tror det var mellan ac4 och 5

nån som vet hur det är med det får gärna informera mig

Permalänk
Medlem

skidrows charm

hittade den efter att jag dödat en ung demon som hette ricky

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

funderar på om det är värt att uppgradera den odöda kronan och rustningen med alla battle stats

känns som att det kan vara värt det men jag måste fundera. rustningen kommer endast användas vid svårare ställen och från låt säga act 3 HELL då jag bör klarar resten av resan utan att behöva hitta fler vapen eller rustningar(annars är ju mf gear det jag bär alltid)

det lär bli svårt att solla items inför act2

jag har för mig att jag vid ett tillfälle gick vidare till nästa act och sen gick tillbaka och då låg grejerna kvar i stan. tror det var mellan ac4 och 5

nån som vet hur det är med det får gärna informera mig

jagh ar för mig att det går att åka mellan acterna utan att sakerna försvinner. men är inte 100%! så skulle nog inte riskera det med några saker som du vill ha kvar, testa med något som du inte bryr dig så mycket om först och se hur det går?

Permalänk
Medlem

tack! får helt enkelt testa

tror vi har hittat vinnaren inför hell : )

nu måste jag bara respecca och fundera på vad jag ska socketa med. med tanke på att allt flyter på jävligt bra så kanske det är dumt att klydda nu och spara den utifall jag verkligen måste. men kort sagt kan jag i alla fall konstatera att just nu är det mace mastery och aldurs som gäller från hell act 1

Permalänk
Medlem

För er som inte kikar på streamen men följer i tråden så kan jag glatt meddela att jag känner mig väldigt nöjd med build, plan och utförande hittills

Andariel fick smaka kallt stål och treasure var ingen höjdare men nåt fint gult var där. Ett bälte som kanske kan komma att sparas. Jag har sparat båda chrasi imbue rewards så kanske vore det väårt att imbuea en demonhide sash eller liknade

Jag gav mercen min 90 poison resist och med den så var hon mer intresserad av mig. Verkar som att det finns ett tydligt system om vem vissa monster attackerar. Ser fram emot att lära mig mer om det. så i alla fall var det mig hon attackerade. Med överflöd av juvves så tog vi båda henne från varsin vinkel. Jag aktiverade life tap med off handen och boostade med war cries och till slut var hon svag nog att byta till mf gear. Därefter lät jag hene slå mig blodig och henes gift strömma genom lemmarna-allt för att maxa mf genom att mercen fick dela ut nådastöten så jag lät healthen sjunka och sen juvvedrack jag när det krävdes

Permalänk
Medlem

angåend sockets på min mace kan det nog bli nef eth eth eller nef eth shael

frågan är om 25% minus defense kommer göra tillräckligt stor skillnad. sen vet fan om jag behöver knockback nu när jag har leap för de trängda situationerna. kanske eth eth shael vore bättre då och skippa nef(knockback)

Permalänk
Medlem

puh..det var tufft sållande

många potions, ringar, rustningar, gloves med mera som fick ryka. jag försökte tänka på vad som skulle kunna ersättas längre fram och vad som var ovärderligt.

denna hälmen (ovan) exempelvis verkar grym men faktum är att en thul ort ral skulle slå den och en 3 sockat barbarian helm lär jag hitta mellan här och hell

dags för act 2!

lite sänkt mfmen valde istället att behålla 3 par handskar. sandors för speed och life, frostburn för def, mana och cold damage(cold time 2 sec) och plus 28 cold och 14 lightning för hell

Permalänk
Medlem

det som länades i act 1 fanns kvar efter jag åkte med warriv. det är bra att veta som fan för det innebär att act shift sållandet är över! för vendors så räknas det som att det är scene change däremot för de sålda varorna fanns inte kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

det som länades i act 1 fanns kvar efter jag åkte med warriv. det är bra att veta som fan för det innebär att act shift sållandet är över! för vendors så räknas det som att det är scene change däremot för de sålda varorna fanns inte kvar

Lite off topic, men goda nyheter är att jag har mailat över mina save filer nu så kommer kunna fortsätta lite senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

angåend sockets på min mace kan det nog bli nef eth eth eller nef eth shael

frågan är om 25% minus defense kommer göra tillräckligt stor skillnad. sen vet fan om jag behöver knockback nu när jag har leap för de trängda situationerna. kanske eth eth shael vore bättre då och skippa nef(knockback)

Om jag inte minns fel så kanske 25% räcker, har för mig det.
I alla fall körde jag ofta det på min kicksin, eth shael shael shael shael shael i Phase Blade

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Lite off topic, men goda nyheter är att jag har mailat över mina save filer nu så kommer kunna fortsätta lite senare

hur är det off topic!? : )

it is on if something ever was!

alltså boys..jag hittade två sjuka saker i fredags eller om det var lördags

Jag gjorde bytet också med reset etc för att bli varm i kläderna ina hell. Det hade kunnat bli tufft annars.

Nu kommer jag jöra bash tills jag får upp stunnen till skill 10. Jag är på 2 nu

Annars är det mastery 20

Leap attack, howl, grim ward, natural resistance, iron skin, battle comman och battle orders som jag har ettor i och de som krävs för att nå dem

Ligger på 70-75 i snitt att träffa. Tung skada nu med bytet. Dryga 300 till 600, flertals cold damage sources så det blir lite freeze på det och där har jag ju även holy freeze mercen

Mf ca 200-250 med oss båda så det hela känns väldigt bra

Jag kommer ta båda mina fötter ur grinden och köra lite Guffas tid i 2 veckor efter idag. lite efterårsferie som dansken säger. Denna semestern tar jag bara för mig vilket innebär mkt sömn, träning, tid för loved ones och inte minst Diablo 2 : )

Tösen kommer dessutom åka till sin BFF på torsdag så kommande helg lär det bli galet mkt utrymme för lir

Det gläder mig att meddela att det är 31 som följer nu : ) Förhoppningsvis vet i alla fall dessa att det inte fuskas som dåren påstod haha. Det balla med det är att i stort sett allt är streamat och borde ligga på recent : )

jag speccade om och kör enligt plan med mace. jag använder aldurs jagged star och min mf sköld

men jag testade steeldriver..haha shit vad mkt skada!

bonesnap är dessutom ethereal så det är väl ännu mer dmg. med en upgrade item kommer det göra så mkt skada att baal kommer rysa!

anyways. tvåhandsvapen är dock galet slöa. även med bra speed. det är absurt egentligen. jag provade steeldriver och även med den goa speeden så tar det sån tid att svinga den

-25 räcker? stort tack! ska fundera mkt på det innan hell. tvivlar på att jag behöver det innan hell. wow det var många shael : ) jag har 2 nu men jag känner att åtminstone en måste sparas till potentiella runord och upgrade. jag planerat att ha twitchroe upgraderad som min battle armor på hell

det var lite störigt men samtidigt ball. en kille kom in i chatten och ifrågasatte min build och anklagade mig för fusk. han sa att allt jag hade var unika och frågade vad fan det var för build, att det kändes som en gammal karaktär som jag hade innan

haha jävla dåre. att fuska i ett sånt här försök skulle ju falla så hårt på sin egen orimlighet att världen skulle implodera pga brist på logik men men. kul var det i alla fall. extra så eftersom jag i det läget endast använde en unik sak och det var min uppgraderade sabel : )

Permalänk
Medlem

tror för övrigt att jag ska försöka få upp min resistance mkt via boots rings amuletts etc vilket jag har massor av nu när jag kommer till hell. då behöver jag inte använda ancients pledge utan kan istället ta en rhyme sköld. 25 resist all och cannot be frozen. det i kombination med twitchroe kommer bli grymt. hög FHR(speciellt bra eftersom jag kommer ha mindre fokus på defense), bra block, bra attack speed

det kommer bli bra det här!

fan jag kan ju göra den redan nu eftersom jag har 20% mf med milabregas för närvarande och rhyme ger mig 25. dock måste jag hitta en bra nog sköld. vore en bra idé att vänta tills jag hittar en elite shield och så tar jag en av larzuks reward på den. eller kanske bättre att göra sockets med recpt och i värsta fall ta larzuks. jo så får det bli..fast fanmånga av de sköldarna har 3-4 socket som max. det kan bli fel då..hyperion är nog lösningen. 49 % block och 3 max socket så borde prova med den. kan vara värt att vänta på

Permalänk
Medlem

För övrigt har jag alla runor från el till hel. Har även lum

Flera är 3 men de flesta 2 och några 1or

Permalänk
Medlem

Väldigt coola finds! och bra planer du har också.. synd bara att det är druid-classen som är bäst för att använda 2handed maces. Aldur macen är bäst för dig i nuläget, men jag hoppas du får ett fint 1hands svärd.. typ Lightsabre eller Azurewrath. Doombringer som 2handare är också nice
(grandfather droppas väl aldrig så den får du nog inte till din babbe)

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

tack man! jo det är lite trist att det ska vara så dyrt att använda den. en upgrade på nån av dessa klubbor vore ju coolt som fan med skada!

får hoppas på lika hög skada på enhandssvärd : )

synd du är o jobbar för nu är det full rulle på diablo 2 : )

dags för en liten paus dock. har bara tombsen kvar nu och första tomben är snart klar

hittade denna i sanfdynerna utanför alla gravar

gotta love it!

ps man kan ju alltid hoppas på övriga aldurs-items. de verrkar goa dem också. jag kan ju inte ha hjälmen men övriga

Permalänk
Medlem

skulle rekommendera att kolla från 37 min på denna

http://www.twitch.tv/guffaharley/b/580417304

så går det med might extra strong horder i trånga utrymmen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

tack man! jo det är lite trist att det ska vara så dyrt att använda den. en upgrade på nån av dessa klubbor vore ju coolt som fan med skada!

får hoppas på lika hög skada på enhandssvärd : )

synd du är o jobbar för nu är det full rulle på diablo 2 : )

dags för en liten paus dock. har bara tombsen kvar nu och första tomben är snart klar

hittade denna i sanfdynerna utanför alla gravar

http://imgur.com/iDnGrNn.jpg

gotta love it!

ps man kan ju alltid hoppas på övriga aldurs-items. de verrkar goa dem också. jag kan ju inte ha hjälmen men övriga

Grattis till ett riktigt bra fynd