Kan ej starta upp windows 7, startreparation ger fel

Permalänk

Kan ej starta upp windows 7, startreparation ger fel

Hej,

Letar hjälp för att få igång min dator. Har windows 7 installerat och får inte igång den. På senare tid har datorn stängt av sig ett par gånger, skärmen blir bara svart.

För två/tre dagar sedan gjorde den en windows uppdatering. Vet inte om det kan påverka.

Men nu kommer jag till Startreparation när jag försöker starta datorn. som säger att "Den här datorn kan inte repareras automatiskt av startreparationen.

I diagnostik- och reparationsinformation får jag följande fel:

Funnen rotorsak:
-----------------------
Okänd felsökning: Felsökning 50. Parametrar = 0xfffff901c066e464, 0x0, 0xfffff960000ccca3, 0x5.

Reparationsåtgärd: Integritetskontroll och reparation av systemfiler
Resultat: Misslyckades. Felkod = 0x490
Tidsåtgång = 207840 ms

Kommer inte förbi detta och kan starta datorn. Någon som kan hjälpa mig? Ringde windows support och de drog ut mig på en rundtur i kön till olika människor innan de lade på.

/M

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du stängt av datorn under en windows-uppdatering? I värsta fall kan ju datan bli korrupt.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk

Senaste uppdateringen fick stå tills den gick klart, den stod kvar på kontoret då.
Om ingen annan jäkel dragit ur strömsladden förstås.

Om det skulle vara orsaken, vad kan man göra då?

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Kan det vara så att du stängt av datorn under en windows-uppdatering? I värsta fall kan ju datan bli korrupt.

Senaste uppdateringen fick stå tills den gick klart, den stod kvar på kontoret då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miawilmas:

Googla, "Felkod = 0x490"

Verkar som om data blivit korrupt :/

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk

Kolla in detta det är något fel på en uppdatering som windows hade med, du kan läsa mer här och genom länkar i denna text,

http://www.idg.se/2.1085/1.578764?utm_source=dmdelivery&utm_m...

Permalänk
Skrivet av Bertil_88:

Kolla in detta det är något fel på en uppdatering som windows hade med, du kan läsa mer här och genom länkar i denna text,

http://www.idg.se/2.1085/1.578764?utm_source=dmdelivery&utm_m...

Tack, känns som att detta kan vara problemet, har även hittat trådar i windows forum där folk har samma problem och får en blåskärm. Jobbar vidare på det spåret

Permalänk
Skrivet av miawilmas:

Tack, känns som att detta kan vara problemet, har även hittat trådar i windows forum där folk har samma problem och får en blåskärm. Jobbar vidare på det spåret

Japp, jag råkade ut för en blåskärm, och har nu sedan tidigare under morgonen tagit bort denna uppdatering, hoppas att det ska fungera nu, lycka till

Permalänk
Skrivet av Bertil_88:

Japp, jag råkade ut för en blåskärm, och har nu sedan tidigare under morgonen tagit bort denna uppdatering, hoppas att det ska fungera nu, lycka till

Vad skönt för dig!

Bara att jag har problemet att efter blåskärmen så får jag den här startreparationen som inte funkar. Så jag ser inte hur jag ska kunna avinstallera den uppdateringen?