NOLF 2 vattnet :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin

Har 1:an.. dock gilla inte den så mycket... men visst är den bra

1:an e ju superbra, vad kan man inte gilla med den?. :D..

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

NOLF 1 är lätt bättre än NOLF 2.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag oxå börjat spela NOLF2 och det är ju ett trevligt spel helt klart. Vattnet är mycket vackert och även grafiken i övrigt tycker jag är helt ok. Dessutom är det inte så tungt så man kan köra i höga upplösningar med allt maxat och med FSAA. Det kan jag inte riktigt göra i Unreal2..

De små lapparna om ryssarnas ransonering av ciggaretter och kaffe är klockrena.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Edit: Ocean vattnet var inte sååååå snyggt, körde med 6X aa och 16X AF dessutom.

Det ser bäst ut med AF avstängt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Jo faktiskt

"No One Lives Forever 2 was critically acclaimed among the gaming press, winning numerous “editor’s choice” and “game of the year” awards (including our own PC Game of the Year for 2002)."

Citat från gamespy som jag ramlade över i jakt på information om en eventuell expansion.....och jodå, expansion är på g, fast man kommer inte spela som Kate utan som en av the bad guys

Stod för övrigt att NOLF 2 inte sålt så jättebra....det är ju fan helt sjukt, spelet blir höjt till skyarna och vinner pris efter pris, men ändå springer alla och köper Unreal 2 tex och sen sitter dom hemma och gnäller på hur dåligt det var.....sanslöst

Permalänk
VR-fantast

Men vad han menade var att NOLF2 är långt ifrån det enda spelet som är critically acclaimed med massor av awards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Men vad han menade var att NOLF2 är långt ifrån det enda spelet som är critically acclaimed med massor av awards

Nja, jag tror inte att hur många spel som helst kan vinna "editors choice" och "game of the year". NOLF 2 är ett av få, och inte en i mängden. Dom kan ju inte ha hur många förstaplatser som helst i varje genre eller hur.
Vad jag menade var bara att det är ett erkänt riktigt bra spel....verkar som många här inne har uppfattningen att det är nåt skitspel och det är tråkigt för det är långtifrån sant, men sen kan ju smaken vara olika. Men jag är nog likadan själv, kommer ett råsegt "Europa Universalis 3" och får 100% i betyg överallt så kommer det ändå va ett skräpspel för mig för jag pallar inte med så sega jobbiga spel tex, så självklart är det den personliga smaken som avgör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Nja, jag tror inte att hur många spel som helst kan vinna "editors choice" och "game of the year". NOLF 2 är ett av få, och inte en i mängden. Dom kan ju inte ha hur många förstaplatser som helst i varje genre eller hur.
Vad jag menade var bara att det är ett erkänt riktigt bra spel....verkar som många här inne har uppfattningen att det är nåt skitspel och det är tråkigt för det är långtifrån sant, men sen kan ju smaken vara olika. Men jag är nog likadan själv, kommer ett råsegt "Europa Universalis 3" och får 100% i betyg överallt så kommer det ändå va ett skräpspel för mig för jag pallar inte med så sega jobbiga spel tex, så självklart är det den personliga smaken som avgör.

Nej men du överreagerar lite tycker jag liksom, Half-Life blev enligt Am. PCGamer utsett till 'Game of Forever' vilket egentligen passar ganska bra, det är ju klart det spelet som har hållt längst, och var helt underbart när det kom, fast liksom, ja. det har nog fårr hur många editors choise och game of the year och game of the month som helst vid detta laget tror jag... ser gärna att det kommer ett nolfe3, för 1an och 2an var mycket roliga och bra gjorda, fast, det finns ju andra spel, som Unreal, diablo, Warccraft, Quake etc etc som är hur bra som helst med...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
VR-fantast

Precis. rsr framställer det lite som Gud's skapelse (även om det är ett bra spel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. rsr framställer det lite som Gud's skapelse (även om det är ett bra spel)

Nja, det är inte för att va elak mot er eller driva er till vansinne hehe....men det är ju så att om man spelar nåt spel som man tycker är så jävla bra så vill man ju dela det med andra, man vill inte att någon ska råka missa det höjdarliret bara för att grafiken inte är precis lika snygg som nyaste grafiktyngsta spelet...

Men men, jag verkar ha dragit ihop ett par nya nöjda NOLF 2-spelare iallafall så jag är nöjd

Edit: Egentligen borde jag köra dagliga trådar om "Den längsta resan" (The longest journey) för det slår ju allt annat med marginal....fast alla som gillar den genren har nog insett hur unikt det spelet är redan

Permalänk
Medlem

Uhm... skall bara säga, att vattnet i Enclave är sjukt mycket snyggare

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Uhm... skall bara säga, att vattnet i Enclave är sjukt mycket snyggare

Skojar du eller? Cooooooolt i så fall.....kanske ska kolla in det där Enclave lite, kan va kul med lite snygg simpel action ibland också att fördriva tiden med.

Permalänk
Medlem

Hehe, bra kämpat rsr:D
Håller med om att NOLF 2 är bland det roligasre spel jag spelat. Det har något som många andra spel sakanar: spelgädje! Det är inte som tex U2 som jag blev less på efter några timmar. Jag vet att det inte är samma sorts speltyp... men ändå. Jag har inte blivit less på NOLF 2 ännu, har klarat det 3 gånger.

Lite OT kanske

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

NOLF 2 är ett bra spel, inget snack om saken! Men jag vet inte om jag stannade till för att beundra vattnet Vad som är fascinerande dock är att denna tråd hunnit bli 3 sidor

Permalänk
VR-fantast

Någon här som spelat Nolf2 i Co-Op ??

(som jag tror uppdragen är)
Första banan : Man är i kina o ska rädda Cate som blev nerninjad
Andra Banan : Man är på någon snöbana o ska infiltrera en fabrik
Tredje banan : man plantar explosives på nån bas i snö o sen sticker man ut o åker iväg med helikopter
FJärde banan : man är i indien eller turkiet eller nåt .. springer runt på gatorna och ska fotografera en kille i en lägenhet med sin läppsticksspionkamera
Femte banan : Franska mimare som har en hållning som gorillor springer runt med maskingevär inne på nåt högkvarter, man ska rädda gisslan

SEN så tar det bara slut, jag hinner inte ens trycka Key to continue så hoppar den ut till hostmenyn ... är det fel hos mig eller ska det sluta så konstigt?

Permalänk
Medlem

Blir det så för din andra coop spelar med?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon här som spelat Nolf2 i Co-Op ??

(som jag tror uppdragen är)
Första banan : Man är i kina o ska rädda Cate som blev nerninjad
Andra Banan : Man är på någon snöbana o ska infiltrera en fabrik
Tredje banan : man plantar explosives på nån bas i snö o sen sticker man ut o åker iväg med helikopter
FJärde banan : man är i indien eller turkiet eller nåt .. springer runt på gatorna och ska fotografera en kille i en lägenhet med sin läppsticksspionkamera
Femte banan : Franska mimare som har en hållning som gorillor springer runt med maskingevär inne på nåt högkvarter, man ska rädda gisslan

SEN så tar det bara slut, jag hinner inte ens trycka Key to continue så hoppar den ut till hostmenyn ... är det fel hos mig eller ska det sluta så konstigt?

Det ska vara så. Vart lite besviken när man satt på det lokala lanet vid kl. 03.10 och spelet bara tar slut.

Btw: Det var en rolig tolkning av banorna

Permalänk
Medlem

rsr!
Ledsen att jag är lite ot men jeg behöver fråga rsr en grej, och såg att han var aktiv i den här tråden.
Jag såg att du hade samma problem i ett inlägg för en dryg månad sen som jag har nu. så här skrev du:

Citat:

Har avinstallerat gamla 40.72 (eller vad det var) via kontrollpanelen och startat om, men då lägger XP in sina egna Nvidia-drivare för kortet, och när jag ska installera 41.09 så klagar den på att de gamla inte är helt borta.

MEN, väljer jag att uppdatera drivrutin, välja drivrutin själv, så finns det inget "standard vga" eller vad det är som man brukar välja, utan BARA en massa Nvidia TnT GF GF2 osv osv.

Och tar jag bara bort den helt istället så installerar ju XP om den vid uppstart nästa gång.
Så hur blir jag av med mina drivrutiner helt och hållet???

Jag har exakt samma problem fast med Radeon 9700...
Hur fixade du det!?

Visa signatur

|| Intel E8200 || Leadtek 8800GT|| OCZ Reaper HPC 2x2gb PC6400 || Gigabyte GA EP35-DS4 || Tagan 480W || Seagate Barracuda 7200.8/11 250/500 GB || Cooler Master Centurion 530 || NEC ND-3540A || Logitech media keyboard || Logitech MX510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demoh
rsr!
Ledsen att jag är lite ot men jeg behöver fråga rsr en grej, och såg att han var aktiv i den här tråden.
Jag såg att du hade samma problem i ett inlägg för en dryg månad sen som jag har nu. så här skrev du:

Jag har exakt samma problem fast med Radeon 9700...
Hur fixade du det!?

Ja, problemet var alltså att det i XP tydligen inte fungerar att göra på samma sätt som man alltid gjort i 98:an, alltså avinstallera och välja standard pci eller nåt så att den är nöjd med det och inte ominstallerar det man nyss avinstallerat vid omstart.

Tyvärr lyckades jag inte lösa det, tror det var nån galning som låste tråden till och med....hmmm.....så jag avinstallerade från kontrollpanelen och efter omstart la jag in nya, trots att den varnade att det låg gammalt kvar men vad fan jag hade ju inget val. Verkar som det funkade dock. Om nån vet den perfekta lösningen på denna procedur så är jag lika glad som du att få höra den

Sen är det ju en annan sak att 41.09 var riktiga jävla skitdrivare som jag kastade ut rätt snabbt
Väntar nu på nästa riktiga WHQL från Nvidia och då blir det nog dags för omformattering och hela köret.....var ett tag sen nu....

Permalänk
Medlem

Vattnet i Delta Force 5 är mycket snyggare med....

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Vattnet i Delta Force 5 är mycket snyggare med....

Ja men vad fan Delta Force 5 och Enclave är ju ett halvår färskare än NOLF 2 så dom borde ju ha snyggare vatten.......även om jag inte är helt övertygad förren jag sett det själv

Permalänk
Medlem

Men alltså, vattnet är Morrowind är ju snyggare med, fastän det är äldre

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Efter att ha spelat med 4x FSAA och 4x anisotropic en längre tid så gör det ont i ögonen att titta på de bilderna!

Permalänk
Medlem

Antar att alla tycker detta vatten är skitfult också

http://trekis.ath.cx/upload/bilder/Operation-Genesis-1.jpg
http://trekis.ath.cx/upload/bilder/Operation-Genesis-2.jpg
http://trekis.ath.cx/upload/bilder/Operation-Genesis-3.jpg

Inte mycket vatten på den tredje bilden (förutom regnet då) men tycker den är rätt brutal ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Antar att alla tycker detta vatten är skitfult också

http://trekis.ath.cx/upload/bilder/Operation-Genesis-1.jpg
http://trekis.ath.cx/upload/bilder/Operation-Genesis-2.jpg
http://trekis.ath.cx/upload/bilder/Operation-Genesis-3.jpg

Inte mycket vatten på den tredje bilden (förutom regnet då) men tycker den är rätt brutal ändå

Korrekt! Nä, men både nolf2:s och ut2003:s vatten ser bättre ut än det där.

Permalänk
VR-fantast

Det håller jag inte med om .. UT2003's vatten är ju inte alls roligt, inga reflektioner (förutom nån stillbild på vissa banor kanske) inga plask när man skjuter i vattnet osv .. och så har det en tendens att "gunga" orealistiskt.

Det där Jurassic Park vattnet var inte direkt värt o göra en tråd om (;)) men jag tycker det var snyggare än nolf2's och morrowinds (p.g.a reflektionerna) vatten

Permalänk
Medlem
Citat:

Det håller jag inte med om .. UT2003's vatten är ju inte alls roligt, inga reflektioner (förutom nån stillbild på vissa banor kanske) inga plask när man skjuter i vattnet osv .. och så har det en tendens att "gunga" orealistiskt.

Det där Jurassic Park vattnet var inte direkt värt o göra en tråd om (;)) men jag tycker det var snyggare än nolf2's och morrowinds (p.g.a reflektionerna) vatten

Precis, UT's vatten är ju fan skräp, men tyvärr är det ju så "korrekt" att tycka allt i UT är bäst.....säg "UT2003" och "snyggt" och du har genast 90% av forumet med dig

Tror nog detta är det finaste vatten jag sett i ett spel, skulle va kul om nån annan kunde kontra med bilder från Unreal 2, Black Hawk Down, Enclave, och vilka mer det nu är som folk pratar om.