Permalänk
Medlem

Är det moderkortet det är fel på?

Tjena.

Har en polare som nyss köpt sig lite delar:

AMD XP Througbred 2200+
Soyo Dragon Platinum ViaKT400
TwinMOS 256 MB DDR400, Winbond
MSI GeForce 4 Ti4400 (Hade sen tidigare..)

Vi plockade ihop allt och när man tryckte igång så pep det typ 2 sek sen slog den av. (fläktar, hdd och allt drog igång!)

1. Processorn har kontakt med cpu kylaren, pastan (artic3) har smetats ut som den ska.
2. CPU Kylaren sitter på cpu1fan platsen, som den ska.
3. Vi har testat minnet i en annan dator, och det funkar perfekt. Har även testat i alla dimm platser på moderkortet.
4. Har testat en annan fungerande processor
5. Har testat att reseta cmos batteriet

Utan något annat resultat än ett 2 sek långt pip för att sedan slås av.

Vi har gått igenom felsök i manualen till moderkortet och testat alla saker flera gånger om för just den här saken och testat alla möjliga utvägar, utan att det blir någon förändring.

Vad kan vara fel om inte moderkortet?

EDIT: Punkt 5

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk

Re: Är det moderkortet det är fel på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardell
Tjena.

Har en polare som nyss köpt sig lite delar:

AMD XP Througbred 2200+
Soyo Dragon Platinum ViaKT400
TwinMOS 256 MB DDR400, Winbond
MSI GeForce 4 Ti4400 (Hade sen tidigare..)

Vi plockade ihop allt och när man tryckte igång så pep det typ 2 sek sen slog den av. (fläktar, hdd och allt drog igång!)

1. Processorn har kontakt med cpu kylaren, pastan (artic3) har smetats ut som den ska.
2. CPU Kylaren sitter på cpu1fan platsen, som den ska.
3. Vi har testat minnet i en annan dator, och det funkar perfekt. Har även testat i alla dimm platser på moderkortet.
4. Har testat en annan fungerande processor

Utan något annat resultat än ett 2 sek långt pip för att sedan slås av.

Vi har gått igenom felsök i manualen till moderkortet och testat alla saker flera gånger om för just den här saken och testat alla möjliga utvägar, utan att det blir någon förändring.

Vad kan vara fel om inte moderkortet?

Hm kosntigt. Hjälper de inte att reset bios.

Permalänk
Medlem

Nope, la precis till det på listan, det var det första jag testade att göra.

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Avstängd

Är cpu-fläkten justerbar? Isf kan det löna sig att skruva upp den på max. Min dator vägrade starta om jag inte hade full rpm på min cpu-fläkt. En möjlighet av 100 men ändå.......

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Re: Re: Är det moderkortet det är fel på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eRazorNite

Hm kosntigt. Hjälper de inte att reset bios.

Kan va kortslutning i nån kontakt.

Permalänk
Medlem

Laxieboy: Ja det är den, den ställde vi på max innan vi startade första gången. Det är en Thermaltake Volcano 9 Cool Mod.

eRazorNite: Möjligt, men allt drar ju igång som det ska så.

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardell
Laxieboy: Ja det är den, den ställde vi på max innan vi startade första gången. Det är en Thermaltake Volcano 9 Cool Mod.

eRazorNite: Möjligt, men allt drar ju igång som det ska så.

Jo de e sant.

Ni har inte vänt Ide kabeln fell till Disket stationnen hehehe

Jag hade de problemet att de va nåt som va kortslutet lite då bara klicka skiten när jag tryckte på han.

Finns de ingen sån där felkods display på modekortet?

Permalänk
Medlem

eRazorNite: Nej, det skulle inte slå av isf, nej vi drog ur alla sånna enheter också och testade, det ska ju gå endå. Nej det gör det inte, det är inget epox

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk

Synd att du inte fick igång datorn Gardell, jag som var sugen på att komma över och spela

Visa signatur

Det är trevligt att vara viktig, men det är viktigare att vara trevlig!

Permalänk
Medlem

Rebellion: mjo mjo, det är ju inte ens min jö

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardell
eRazorNite: Nej, det skulle inte slå av isf, nej vi drog ur alla sånna enheter också och testade, det ska ju gå endå. Nej det gör det inte, det är inget epox

Hehehe jag sätter alltit hjärtat i hals gropen när ett sånt pip ljud kommer. Man tror fan datan e kaputt. men de bruka bara va nån simpelt.

De ska ju inte va sönder på ett nytt kort men de kan hända.

Ahh jag har inga me ider hehehe....

kanske hjälper me en spark i röven på burken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardell
Rebellion: mjo mjo, det är ju inte ens min jö

Vet, men "komma över" kan ju vara hela Moraområdet med tanke på att jag inte ens bor där i närheten.

Visa signatur

Det är trevligt att vara viktig, men det är viktigare att vara trevlig!

Permalänk
Avstängd

Problemet är inte lika stort stort som det du att du tror tro fasar över

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)