Ska jag köpa en ny gaming dator, eller en ny smartphone?

Permalänk
Medlem

Ska jag köpa en ny gaming dator, eller en ny smartphone?

Hej, jag är en kille som börjar komma in i pc-gaming, så jag skulle behöva en ny dator inom en snar framtid, men jag skulle även behöva en ny smartphone. Nu undrar jag vad jag ska välja. Jag har aldrig byggt en dator, men jag skulle vilja testa. Min budget är runt 12000 kr (inklusive skärm och tangentbord om ni rekommenderar dator).

Om ni väljer pc, skulle jag vilja veta vilka delar jag ska bygga med och vilken skärm och tangentbord jag ska välja. Mus har jag redan.

Om ni väljer en smartphone, skulle jag vilja veta vilken jag ska ta. Jag föredrar android.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Att välja vad du ska ha kan ingen göra åt dig, det måste du svara på själv. Antingen köper du en billig smartphone eller en billigare speldator så du har råd med båda, eller så väljer du ett alternativ och satsar allt på det.

Om du börjar "komma in i pc-gaming" så låter det som att du fortfarande är lite tveksam, och då kanske det är en dum idé att köpa en bra dator innan du vet att du verkligen vill det.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]