Ide för nvidia shield tablet

Permalänk

Ide för nvidia shield tablet

Hej har tänkt dra på dreamhack summer 2015 och har tänkt skaffa en shield tablet för att spela i soffan, skolan,hos kompisar och övrigt. Så här är min ide för att släpa med så lite som möjligt jag tar med mig en shield med usb otg y kabel som jag kopplar in med ethernet adapter till dreamhack's snabba uppkoppling. innan jag drar så kopplar jag upp min dator och tar med mig dator stolen på bussen med min shield och kablarna som behövs. vill ha lite feedback om min ide typ latency och diskutera lite om shield.

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Det lär vara ospelbart hög latency. ..

Beror ju såklart på vad du vill spela, men jag skulle inte ens spela på wifi

Permalänk
Medlem

Bara jag som har lite svårt att förstå vad TS menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Bara jag som har lite svårt att förstå vad TS menar?

nej, jag tror jag förstår den, men inte helt säker

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Bara jag som har lite svårt att förstå vad TS menar?

Jag kommer använda en otg y kabel så jag kan ladda och ha ethernet samtidigt på plattan för att kunna använda grid eller game stream från min dator för att slippa ta med mig en dator på 15 kilo

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

lär väl gå men det kommer nog lagga en del...

Permalänk

Kommer nog lagga en hel del som andra sagt.
Testa att spela några tunga spel från skolan innan du åker iväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kaktuszon:

Kommer nog lagga en hel del som andra sagt.
Testa att spela några tunga spel från skolan innan du åker iväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Gick inte så bra blir nog att ta med datorn än då :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1