Permalänk
Medlem
Skrivet av TheXviper:

Tackar!
Chassit är värt varenda krona, det är ett sååååååååå grymt chassi!
Kvalitén är grym och det finns gott om plats att leka inne i chassit. Sen gillar jag även hur man kan ändra hur det ska se ut vid beställning
Sen är det inte så mycket dyrare än t.ex Corsair 900D.

Verkar riktigt nice, enda caselabs jag faktiskt gillar då resten bara ser ut som serverskåp..

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Update!

Hej!

Då var det dags för en liten uppdatering, håller just nu på att böja slangarna och det var mycket svårare än vad jag tänkt mig från början. Men har lyckats få till 2 stycken bra iaf Slangarna har fortfarande skräp i sig så det är inte sprickor eller annat skit, men har inte hunnit tvätta av dom ännu.

Är även nästan klar med boxen som ska sitta runt pumpen, är bara locket kvar till den som ska göras.

Nedan kommer lite bilder, Blir en större uppdatering imorgon med bättre och fler bilder:

Ska fortsätta nu och ena vattenblocket ska på grafikkortet och slangen mellan CPU o grafikkortet ska dras.

Kommer en update på det imorgon

Permalänk

Update!

Hej!

Då var det dags för dagens uppdatering, har lyckats böja alla slangar och är väldigt nöjd med resultatet. Har även installerat ett grafikkort.

Börjar med lite bilder på grafikkortet:

Naket GTX 980:

Vattenblock monterat:

Bilder på slangdragningen:

Permalänk

Update!

Hej!

Jag hoppas alla har haft en bra påsk, mitt bygge tog lite påsklov men nu är det igång igen.
Jag har börjat att montera belysning i chassit samt böjt om en slangen till cpun. En kompis till mig har även börjat skissa i CAD till mina backplates.

Det som är kvar o göra nu är att sleeva cpu kabeln samt ena GPU, har lyckats få ena gjord.

Tog lite bilder med den installerade belysningen:

2 leds monterade i vattenblocket på GPU:

Boxen runt pumpen är klar, i bakgrunden går även sleevad kabel till GPU:

Tycker belysningen i boxen blev bra:

De vita ledsen i taket lyser upp chassit bra:

Permalänk

Update!

Hejsan!

Dags för en liten update igen, det har varit mycket planering de senaste tiden för att kunna få kabeldragningen så snygg som möjligt, har testat mig fram och även förstört några GPU kablar så väntar på nya som jag beställt.

Har dock fått en del gjort, jag valde att dra om slangarna vid CPU:n så jag slipper 90 graders fittings:

Jag har även sleevat cpu kabeln:

Sen installera jag tre stycken strömbrytare för att kunna stänga av o på min leds i chassit, 1 för de vita ledsen i taket, 1 för GPU leds samt 1 För det blåa ledsen.

Jag har även borrat hål för GPU kablar genom min plexiplatta:

Väntar på mina nya GPU kablar sen ska det sleevas sen börjar det bli dags att starta upp datorn

Permalänk

Update!

Hejsan!

Det blir en liten update nu, de sista sakerna för bygget har kommit så håller på att sleeva GPU kablarna samt montera ihop allt nu.
Bättre bilder kommer imorgon om allt går som planerat

Men här får ni en bild på GPU kablarna:

Samt en bild på nya SSD:

Imorgon borde det vara dags att fylla loopen så fler bilder kommer då!

Permalänk

Update!

Hejsan!

Jag har byggt ihop allt, men tyvärr så läckte det när jag börja fylla loopen. Håller just nu på att undersöka läckaget för att sedan fixa till det.
Bilder kommer när allt fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheXviper:

Hejsan!

Jag har byggt ihop allt, men tyvärr så läckte det när jag börja fylla loopen. Håller just nu på att undersöka läckaget för att sedan fixa till det.
Bilder kommer när allt fungerar

Awwwwh sånt är förbannat jobbigt, hoppas det löser sig och inget gick sönder

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk

Update!

Hej!

Det har varit lite aktivitet här och det ber jag om ursäkt för. Men har fixat läckaget, dock ska det bli ny slangdragning så väntar på nya slangar. Har även fått hjälp att rita en modell i CAD på hur min backplate ska se ut:

Det som ska göras nu är att få backplates gjorda har skickat iväg till ett företag här i Uppsala som sysslar med vattenskärning så väntar på svar där.
Sen väntar jag på nya fittings o slangar för att dra om lite.

Permalänk

super snyggt!
Enda saken jag hade gjort om det var mitt är skottgenomföringar i plexit.

Typ Bitspower vita som man sen kör monsoon anslutningar på.
http://www.coolerkit.se/shop/bistpower-skottgenomforing-4083p...

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

super snyggt!
Enda saken jag hade gjort om det var mitt är skottgenomföringar i plexit.

Typ Bitspower vita som man sen kör monsoon anslutningar på.
http://www.coolerkit.se/shop/bistpower-skottgenomforing-4083p...

Hejsan!

Tackar!
Jag gillar idén med skottgenomföring, blir nog att beställa några sådana. Tack så mycket för förslaget

Permalänk

Update!

Hej!!

Ber om ursäkt för att det inte hänt mycket på sistone, men nu är det igång igen, har fått tillbaka mina backplates från vattenskärningen idag. Dessa ska nu målas vita. Jag har även fått hem en del fittings från bitspower, bland annat skottgenomföringen.

Permalänk

Update!

Hejsan!

En liten update kommer nu, har målat båda backplates vita, håller även på att designa en sli brygga just nu:)

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge skulle nog kolla på en evga sli brygga typ denna. https://www.dustinhome.se/product/5010794990/pro-sli-bridge-3...

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Skrivet av Ten:

Snyggt bygge skulle nog kolla på en evga sli brygga typ denna. https://www.dustinhome.se/product/5010794990/pro-sli-bridge-3...

Tack så mycket!
Har kollat runt och har inte hittat någon snygg brygga, har även kollat på den du länka. Så blir att göra en egen istället

Permalänk
Avstängd

Såg ju ut att vara lite arbete med 24pins kablen igenom plexit ett hål för varje kabel . Mycket skickligt gjort tycker jag. Lite jobbet med lekage när man drar rören igenom saker bara bättre att som föregående så använda en genomföringar. Snyggt byggt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Proffsmoddare

@TheXviper: Stiliga backplates! Vad fick du pynta för dom?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av Hytin:

Såg ju ut att vara lite arbete med 24pins kablen igenom plexit ett hål för varje kabel . Mycket skickligt gjort tycker jag. Lite jobbet med lekage när man drar rören igenom saker bara bättre att som föregående så använda en genomföringar. Snyggt byggt

Hejsan!
Tack så mycket, det var helt klart mycket jobb men tycker det var värt i slutändan
Genomföringar håller på att monteras nu, borde komma bilder på det imorgon.

Skrivet av timez:

@TheXviper: Stiliga backplates! Vad fick du pynta för dom?

Hejsan!
Tackar!
Betalade 400 för dom, sen målade jag dom själva så det kostade inte mycket.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara lämna en snabb varning om denna modellen på monsoon hardline fittings, den lilla biten som man limmar fast på änden av röret har för ganska många användare spruckit efter ett tag och orsakat läckor samt döda komponenter, avråder dig från att använda dessa fittings (även fast de är grymt snygga).

Åter till bygget.
Snyggt jobbat, detta kommer bli bra!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tänkte bara lämna en snabb varning om denna modellen på monsoon hardline fittings, den lilla biten som man limmar fast på änden av röret har för ganska många användare spruckit efter ett tag och orsakat läckor samt döda komponenter, avråder dig från att använda dessa fittings (även fast de är grymt snygga).

Åter till bygget.
Snyggt jobbat, detta kommer bli bra!

Hejsan!

Jag tackar så mycket för varningen, ska kolla lite extra innan de monteras hur det ser ut, tyvärr är det inte ett alternativ att byta fittings då det blir för dyrt :/

Tackar så mycket, hoppas det jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheXviper:

Hejsan!

Jag tackar så mycket för varningen, ska kolla lite extra innan de monteras hur det ser ut, tyvärr är det inte ett alternativ att byta fittings då det blir för dyrt :/

Tackar så mycket, hoppas det jag med

Tyvärr så kommer de nog spricka förr eller senare, vissa har spruckit direkt och andra efter ett par veckor.
Är som att sitta med en tickande vattenbomb i datorn, rekommenderar verkligen att du försöker skrapa ihop det du kan och köper några vanliga fittings med o-ringar istället, vore dumt ifall det skulle börja läcka och döda massa komponenter (och mycket dyrare för den delen).

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Update!

Hej!

Nu är det dags för en update igen. Har fått klart de sista delarna i CAD, det är en slibrygga samt en del som kommer sitta på sidan av chassit. Dom är skickade för vattenskärning, så när dom är klara monteras allt ihop (längtar) :D. Har även installerat två stycken skottgenomgångar och tycker det blev lyckat. Sista men inte minst har jag lyckats komma över en del bitspower 90 graders fittings som är sjukt snygga så ska nog använda dom i mitt bygge.
Lite bilder:

SLI bryggan:

¨

Sidan:

Skottgenomföringen:

¨

Bitspower fittings:

Permalänk

sjukt mycket snyggare med skottgenomföringen
Ser fram emot nästa uppdatering!

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

sjukt mycket snyggare med skottgenomföringen
Ser fram emot nästa uppdatering!

Tack så mycket
Blir en så fort delarna som ska vattenskäras är klara