vmdk split flexibel file size grov order

Permalänk
Medlem

vmdk split flexibel file size grov order

Hej på er,

Undrar om det är någon som vet om hur det fungerar om man har en vmdk disk som är uppdelad i 2gb per del och hur disken fylls upp. Alltså i vi vilken ordning? Tar den del 0 först och fyller upp den och sen del 1, 2, 3 etc?

Frågar detta för att kunna ta bacup på en disk till ett moln. Då täkte jag att dela upp disken kan fungera så att man bara får med den delen av disken som är förändrad. För att minska trafik vid förändringar av innehåll på disken.

Trött och sådär så hojta om någon inte förstår vad jag menar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

sorry den använder alla delarna...
Du kan köra på en snapshot, då använder den bara snapshotens vmdk för att skriva ner ändringarna, men du får slöare prestanda...
men när du commitar din snapshot är du rökt och måste kopiera över allt igen, alternativet till det är att köra på två lager snapshot men är inget jag rekommenderar... bättre att köra på ett program som bara tar filerna i guesten (även kallat vanlig backup), jag kör syncbackpro för att backa upp filerna sen kör jag disk2vhd från systeminternals för att skapa en bootbarimage av servern som jag drar ut till en separat disk om det skiter sig.