Intel Compute Stick är Chromecast-liknande datorsticka med Windows 8.1 för 149 dollar

Permalänk
Melding Plague

Intel Compute Stick är Chromecast-liknande datorsticka med Windows 8.1 för 149 dollar

Datorstickan Intel Compute Stick ska kunna förvandla vilken HDMI-utrustad bildenhet som helst till en fullfjädrad persondator och erbjuda inget mindre än Windows 8.1 with Bing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Veeeeery interesting...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Nice

Kan även passa på att tipsa om den här liknande produkten som verkar vara intressant:
http://c.dx.com/collection/201412/guleeki8/en/index.html?utm_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Nice

Kan även passa på att tipsa om den här liknande produkten som verkar vara intressant:
http://c.dx.com/collection/201412/guleeki8/en/index.html?utm_...

Beställt en. Ska bara fundera ut vad jag ska använda den till.

Permalänk
Entusiast

Nice! Har använt chromecasten i drygt en månad tills nyligen. Det har gått helt okej men det har hela tiden saknats något. Därför är jag nu tillbaka på HTPC:n igen.
Denna intelgrunkan verkar ju vara den perfekta mixen. Den har inte överdrivet mycke kraft, men är inte så begränsande som chromecasten.

Permalänk

Frän mackapär, portabel media enhet för filmtittande hos andra kanske samt egen diskret HTPC?

Permalänk
Medlem

Sån ska jag ha, yep yep

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Nice tycker jag! Perfekt som enkel HTPC.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Verkar vara en mycket trevlig produkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Nej, inte BING.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Undrar om det går att använda sig av andra sökmotorer eller om man är fast med Bing?

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Nej, inte BING.

Skrivet av Lithen2:

Undrar om det går att använda sig av andra sökmotorer eller om man är fast med Bing?

Det går att byta ut. chilla

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

"Windows 8.1 with Bing" Jag skrattar på mig varje gång jag hör "Bing". Ni har väl sett Chandler Bing i "Vänner"?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dalu1976:

Beställt en. Ska bara fundera ut vad jag ska använda den till.

Varifrån köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

"Windows 8.1 with Bing" Jag skrattar på mig varje gång jag hör "Bing". Ni har väl sett Chandler Bing i "Vänner"?

.

Chanandler Bong

Its BING, like when your turkey is ready oven....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Inget ethernet verkar det som. Jag kommer aldrig köra wifi för stationär "htpc". Wifi-utrymmet i luften sparar jag för mobila prylar. Så detta är inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

"Windows 8.1 with Bing" Jag skrattar på mig varje gång jag hör "Bing". Ni har väl sett Chandler Bing i "Vänner"?

.

Haha, klart man har sett Vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Inget ethernet verkar det som. Jag kommer aldrig köra wifi för stationär "htpc". Wifi-utrymmet i luften sparar jag för mobila prylar. Så detta är inget för mig.

Varför då? Jag har kört trådlös HTPC i flera år, fungerar perfekt, strömmar alla typer av HD utan problem. Och då är huset fullt av smartphones och trådlösa laptops, och jag bor i ett tätbebyggt område. Min gamla WNDR3700 router ger 300Mbit/s trådlöst och det räcker uppenbarligen med råge. Nu finns det ju massor med routrar som är bra mycket snabbare.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vilken tur att de poängterar att den kommer med Bing, annars hade jag aldrig köpt den!

Permalänk
Medlem

Klarar den 4k så är det intressant

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Varifrån köpte du?

Kolla länken han citera, det är från dx.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Nice! Har använt chromecasten i drygt en månad tills nyligen. Det har gått helt okej men det har hela tiden saknats något. Därför är jag nu tillbaka på HTPC:n igen.
Denna intelgrunkan verkar ju vara den perfekta mixen. Den har inte överdrivet mycke kraft, men är inte så begränsande som chromecasten.

Chromecasten är perfekt till sovrumstvn och till sonens tv. Men än klår inget en htpc till vardagsrummet, vi får se vad denna har att erbjuda. Undrar lite när det kommer något som klarar framtida format.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Inget ethernet verkar det som. Jag kommer aldrig köra wifi för stationär "htpc". Wifi-utrymmet i luften sparar jag för mobila prylar. Så detta är inget för mig.

Vore väldigt coolt om den klarade Ethernet över HDMI samt CEC, men det gör den nog inte, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Kolla länken han citera, det är från dx.

My bad, trodde han hade beställt intelstickan.

Permalänk
Medlem

För stor för att sitta direkt i en HDMI port bakom tvn. Och hur ska man styra denna? Måste man koppla in trådlöst tangentbord o mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Inget ethernet verkar det som. Jag kommer aldrig köra wifi för stationär "htpc". Wifi-utrymmet i luften sparar jag för mobila prylar. Så detta är inget för mig.

HDMI 1.4 har ju stöd för det så det är väl inte otänkbart att det funkar? Rent tekniskt i alla fall. Men ja, det låter ju inte som om dom har det som en feature.

Permalänk

Antecknar omedelbart i önskelistan!

Skrivet av teejee:

Inget ethernet verkar det som. Jag kommer aldrig köra wifi för stationär "htpc". Wifi-utrymmet i luften sparar jag för mobila prylar. Så detta är inget för mig.

Ser ut att finnas en ledig usb-port som lär fungera med ethernetadapter, ifall man inte litar på wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

För stor för att sitta direkt i en HDMI port bakom tvn. Och hur ska man styra denna? Måste man koppla in trådlöst tangentbord o mus?

För montering bakom TV:n.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/hdmi...
http://www.kjell.com/sortiment/kontor/skrivbordstillbehor/tej...

Det borde finnas en app för att styra den med en smart telefon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

För stor för att sitta direkt i en HDMI port bakom tvn. Och hur ska man styra denna? Måste man koppla in trådlöst tangentbord o mus?

Vadå för stor?? Den är väl inte större än vilken annan USB dongle?
Jag har en "stor" miracast dongle till ena tv som inte har miracast inbyggt. Funkar utan problem. USB kontakt bredvid som matar den med ström.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

För stor för att sitta direkt i en HDMI port bakom tvn. Och hur ska man styra denna? Måste man koppla in trådlöst tangentbord o mus?

Hur du styr den beror ju på vad du ska göra med den, min raspberry pi med XBMC går att styra med hjälp av fjärrkontrollen till tvn. Ska du ha den som en minidator förutsätter jag att du vill använda mus och tangentbord av något slag.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core