BF4 - Laggar till när jag blir träffad

Permalänk
Medlem

BF4 - Laggar till när jag blir träffad

BF4 flyter på fint, förutom när jag blir träffad, då laggar det till och jag blir alltid "tvåa på bollen" i det situationerna. Jag har uppdaterat Punkbuster.
Frugan upplever inga såna lagg på sin maskin med 290X o Mantle, jag kör 780 Ti i SLI. Jag har googlat men inte hittat nåt vettigt. Nån som har idé på lösning?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta kan låta konstigt, och är ganska långsökt, men det skulle kunna bero på ett nätverksproblem. Kör ni samma inställningar i spelet relaterade till nätverk? Använder ni båda kabel/trådlöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Detta kan låta konstigt, och är ganska långsökt, men det skulle kunna bero på ett nätverksproblem. Kör ni samma inställningar i spelet relaterade till nätverk? Använder ni båda kabel/trådlöst?

Långsökt eller ej, jag är tacksam för all input.

Vi kör trådat båda två, i samma switch.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bandite:

Långsökt eller ej, jag är tacksam för all input.

Vi kör trådat båda två, i samma switch.

Och du har ingen form av QoS aktiverat i ditt nätverkskort? Inställningar relaterade till nätverk i spelet? Vet att det lades till något sånt i BF4 i en patch om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Det är alltid lagg när jag dör i bf4, letar fortfarande efter anledningen!

Permalänk
Avstängd

Jag har ej lyckats komma längre än till loading screenen på 3 veckor minst,har provat det mesta.ominstalerat windows 8.1 klockat ner grafikkorten avaktiverat ambient occlusion ominstallerat direct X inget fick det och funka.Felmeddelande DXGI_Error device hung.Stänger av sli och då funkar skiten klockrent!!!!

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Det är alltid lagg när jag dör i bf4, letar fortfarande efter anledningen!

Jag med!
Spelet laggar precis innan man dör/när man dör.
Extremt störande.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]