Köp vilket som passar dig, köper AMD för princip sak. Och som föregående inlägg dom kommer inte att skärpa sig så länge folk köper deras kort.
Nackdelarna brukar vara Strömförbrukning, Värmeutveckling, Ljudnivå. Men det finns andra fördelar
Anledningen till att jag stannar hos AMD, är öppet tänk (ej inlåst): Display Port, Adaptive Sync (blev vesa std), Mantle, säkert mer. Känner att detta är fördelaktigt för alla.
Prova att söka på Nvidia bad business practices så lär det komma upp rätt mycket, något som är dåligt för konsumenterna är G-sync, PhysX, GamesWorks (gamesworks är riktigt illa). Allting dom gör låser dom till sina kort, gamesworks låser in producenter av spel att följa nvidias riktlinjer gällande uppdateringar/bugg fixar av spel osv. Alltså dom gör allt för att allting ska fungera på Nvidia kort men inte på något annat. Och arbetar aktivt för att se till så att spel producenterna som använder gamesworks gör samma sak.
Tror till och med dom sa att dom kommer att göra en spelkontroller men den kommer att vara låst till nvidia. Det kanske passar på konsol, men på PC tycker jag inte att det hör hemma att man låser in saker till en tillverkare / om AMD skulle ge sig in och köra samma race som Nvidia och om jag överdriver lite grann så kommer vi att i framtiden ha en hög spel som bara fungerar på AMD kort och en hög spel som bara fungerar på Nvidia kort.
Källa: googla