Tele2 chockhöjer datamängden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Samma här. Håller hårt i det.

Testat slänga i det sim kortet i router med 4g eller telefon med 4g ?
Borde bli skapligt högre fart då om inte sim kortet är låst på något skumt sätt till att endast känna igen 3g.
Det är mer utrustningen skulle jag tro som sätter begränsningen där vad för anslutning du får ha.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Testat slänga i det sim kortet i router med 4g eller telefon med 4g ?
Borde bli skapligt högre fart då om inte sim kortet är låst på något skumt sätt till att endast känna igen 3g.
Det är mer utrustningen skulle jag tro som sätter begränsningen där vad för anslutning du får ha.

Det sitter i en telefon med 4G, det blir bara 3G-mottagning ändå.
Högre fart blev det, men det beror på att 5S har snabbare 3G-modem än 4S som jag bytte från.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Alltså är det ett 3G abonnemang styrs det i operatörens datasystem inte i hårdvaran.

Permalänk
Avstängd

Blir lite konfunderad av allt skrivande i tråden om 3G. Tele2-abonnemangen är alltså endast 3G?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Amajave1:

Har fri surf för 249:-/ månad Telenor. Men det finns ju inte längre.

Mitt kostade liknande (Telenor fri surf, köpte det tillsammans med en HTC Incredible S nångång 2011) och efter 2 år när mobilen var betald sjönk summan till runt 70 kronor i månaden. Den har stannat där sedan dess. Telefonsamtal och sms kostar ju extra, men summan stannar på 70 kronor oavsett om jag tagit slut på både 50GB och 100GB data.

Konstigt hur abbonemang skiljer sig åt så mycket från person till person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Blir lite konfunderad av allt skrivande i tråden om 3G. Tele2-abonnemangen är alltså endast 3G?

Tele2 har 4G på samtliga abonnemang.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Testpilot

Enligt en chatt jag hade med supporten igår så krävs det också att man har ett 4G-SIM-kort, jag hade tydligen bara ett 3G-kort (5-6 år gammalt) men har ett nytt på väg hem till mig. Det var inte på grund av avsaknaden av 4G som jag ville ha ett nytt SIM-kort utan jag har haft väldiga problem med anslutningen över huvud taget så det är en del av felsökning att få ett nytt kort.

Sen ca en vecka tillbaka har jag haft problem med att ringa, ta emot samtal och SMS och även surfande funkar till och från hela tiden. Telefonen hoppar mellan endast nödsamtal, 2G, 3G, ibland med ett utropstecken vid indikatorn (Android) och även om indikatorn i telefonen visar full täckning har jag ändå ingen anslutning. Folk som ringer mig hamnar oftast direkt i telefonsvararen så jag har blivit tvungen att vidarekoppla alla samtal till jobbtelefonen. Hoppas det nya SIM-kortet löser det

Hojta till om det är någon annan i Linköping som haft problem den senaste veckan, skumt att mitt SIM-kort bara skulle gå sönder liksom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

När man kollar på sidan så verkar det vara ren surf man köper, för hela tiden ska de ta 149/20 GB som exempel för fria samtal+surf, därför undrar jag, är det rena surfabonnemang eller missar jag något? Tänker på 50, eller 100 GB?

Tydligen, numera är det så. Man ska addera 149 (för fastpris, annat för rörligt) till det abb man väljer.

Permalänk
Medlem

Telia har under en period ett erbjudande där de dubblar datan på vissa abbonemang. Kan tipsa folk som har ett abbonemang från innan erbjudandet började, och som ingår i erbjudandet, att man kan gå in på "mina sidor" sen välja sitt abbonemang och gå in välja att ändra surfmäng eller vad de kallar det. Där kan man välja dubbel datamängd för samma pris som man betalar idag. Så fick 12gb istället för 6gb.

Ringde telia och kollade så att det inte var någon hake, och det är det inte(ingen extra bindningstid eller något sånt). Det är bara att de inte aktivt meddelar folk att de kan få dubbel data om de gör detta(alltså lägger till erbjudandet på sitt nuvarande abbonemang).

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell