Permalänk
Medlem

FD Arc Midi VS Monsta dual 180

- Moddad Fractal Design Arc Midi,
- OCZ ZX Series 850W,
- Asus P8Z68 Deluxe/GEN3,
- Intel Core i7-2600K @4.9Ghz,
- Corsair LP DDR3 2x4GB 1600mhz,
- Asus R9 290x
- SB X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro,
- Samsung 830 Series SSD - 128GB,
- Samsung Spinpoint F1 - 1TB,

- Alphacool triple 120 60mm + Alphacool Monsta Dual 180 80mm Rad,
- Laing DDC 3.25,
- XSPC Top Res,
- Ek-Supreme HF Full Copper,
- Ek-FC R9 290x Copper Acetal + Backplate,
- 90/10 Water-Glyckol,
- 1x140mm 5x180x32mm Fan's,
- Lamptron FC8 Fan Controller

- Yamakasi Catleap 2B S-IPS 110hz 2560x1440,
- Philips Fidelio X2,
- Edifier s730 2.1,
- Xtrfy XG1-R LED,
- Asus Gladius =crap!,
- Mionix Propus 380,

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Pågående projekt med mål att få i så mycket radiator/fläkt som möjligt in i chassit.

Nån som vet vart man få tag i fint nät helst i metall som funkar bra som dammfilter?

Permalänk
Avstängd

Intressant fråga, jag gjorde en snabb sökning på ebay och hittade en massa ekonomiska val med stålmesh till fläktar!

"fan filter dust steel mesh" sökte jag på ebay.com - 10-20kr styck

Förmodligen billigare och snyggare än att göra egna filter med t ex nylon, haha.

Permalänk
Medlem

snyggt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Vad kör du med för fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Intressant fråga, jag gjorde en snabb sökning på ebay och hittade en massa ekonomiska val med stålmesh till fläktar!

"fan filter dust steel mesh" sökte jag på ebay.com - 10-20kr styck

Förmodligen billigare och snyggare än att göra egna filter med t ex nylon, haha.

Bra tips! Tanken e att göra dem själva. Letade runt på svenska sidor lite kvickt utan resultat. Klart man hittar det via Ebay med sökorden steel woven wired mesh. Få se om jag hittar ett stycke som förhoppningsvis inte stannar upp luften alt för mycket. Magnet på rulle för att hålla det på plats bör funka utmärkt.

Skrivet av Marticus:

Tack, beror nog på att mobilkamerans kvalitet gömmer en del mindre defekter. Inget allvarligt man inte kan rätta till. Dock det här med tid plats och rätt verktyg...

Skrivet av biorrith:

Ser grymt ut! Vad kör du med för fläktar?

Det ska kylas bra vid benchmarking och va tyst vid surfning.

Fläktarna är av modell SST-FM181 e riktigt imponerande utav dem inget man kan jämföra med små 140mm fläktar.
Om man nu kan lita på siffrorna ska man kunna justera dem från 500 rpm 65 cfm 17dB där jag inte hör dem från en meters avstånd till 1300 rpm 150 cfm 36 dB där man undrar hur man fäst chassit och få hålla i gardinerna.