Onödiga program eller vad gör de?
Nu är det förvisso typ ett halvår sen jag köpte datorn men bättre sent än aldrig.
När man köper en ny dator är det inte ovanligt att det följer med en massa bloatware men som Windows-analfabet är jag lite osäker på vad som är skräp och inte. Jag är något tveksam på att köra typ ccleaner vilket annars brukar vara standardförslag här. Istället önskar jag att någon vänlig själ kan berätta lite vad olika program gör så kan jag själv avgöra ifall de underlättar mitt datorarbete eller ej. Jag har sökt en del på www.shouldiremoveit.com men blev inte mycket klokare av det. Det är svårt med en del datortermer.
Program
CISCO EAP-FAST Module --- Cisco systems, Inc.
CISCO LEAP Module --- Cisco systems, Inc.
CISCO PEAP Module --- Cisco systems, Inc.
Lenovo Auto Scroll Utility
Lenovo Dependency Package --- Lenovo Group Limited
Lenovo Experience Improvement --- Lenovo
Lenovo Power Management Driver
Lenovo QuicControl --- Lenovo Group Limited
Lenovo Settings Dependency Package --- Lenovo Group Limited
Lenovo Solution Center --- Lenovo Group Limited
Lenovo System Update --- Lenovo
Lenovo User Guide --- Lenovo Group Limited
Lenovo Warranty Info --- Lenovo
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable --- Microsoft Corporation --- (version 8.0.61001)
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable --- Microsoft Corporation --- (version 80.59193)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.4148 --- Microsoft Corporation
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.17 --- Microsoft Corporation
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.4148 --- Microsoft Corporation
Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.0.40219 --- Microsoft Corporation
Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable - 10.0.40219 --- Microsoft Corporation
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.51106 --- Microsoft Corporation
PowerDVD Create --- CyberLink Corp.
RapidBoot HDD Accelerator --- Lenovo
ThinkPad OneLink Dock --- Lenovo
Windows Driver Package - Lenovo 1.67.03.13 --- Lenovo
Visa på skärmen (ja det står som ett program längst ner)
Skulle någon vilja vara snäll och hjälpa mig vore jag oerhört tacksam.
Appar
Alarm
Lenovo Companion
DesktopToastsForCriticalUpdates
Hightail for Lenovo
Lenovo QuickCast
Lenovo Settings
Lenovo Support
Läsare
PowerDVD for Lenovo Think
rara med Lenovo
Lenovo Messenger
Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?