Dags att uppgradera(?) gamla Bettan.
Hej! Inviger mig själv på Sweclockers med min första tråd.
Det är nu på tiden att blåsa liv i min kära dator som följt mig genom åren, den har fått en uppgraderig längs vägen och nu är det då dags igen.
Tanken är att behålla mitt gamla chassi och byta ut det som behövs inuti.
Här kommer då min oro in i bilden att dagens komponenter inte ska passa/få plats.
Behöver då hjälp från er här i forumet med att säga vad ni tycker, eftersom jag inte är så insatt i datorers hårdvara och specifikationer längre.
Värt att tillägga är att jag brukar inte spela de nyaste och mest krävande spelen, men jag vill ändå ha en maskin som pallar trycket och håller sig skapligt prestandamässigt i flera år.
Det gamla chassit i fråga är "Cooler Master Centurion 534" och är ganska rymligt, men jag vill ändå ha era åsikter. Är det dags att köpa ett nytt och isåfall vad rekommenderar ni?
Jag vet inte om det hjälper men idag ryms det utav moderkortet "ASUS P5K LGA 775 Intel P35", Stort geforce grafikkort dock gammalt, några hårddiskar och andra nödvändigheter. Nätaggregatet är ett 500W från NorthQ, räcker detta eller bör det också uppgraderas? Hur tar man reda på det?
Har funnit ett uppgraderingspaket som verkar lockande och huvudfrågan med denna tråden är då om det kommer att få plats i mitt nuvarande chassi eller om jag borde byta det också.
Paketet innehåller:
Asus Z97-A S-1150 Atx
Intel i7 4790K 4Ghz 8MB S-1150
Kingston HyperX Fury 8GB 1600Mhz
Uppskattar all respons jag kan få!