Astro A50 syns inte i windows

Permalänk
Medlem

Astro A50 syns inte i windows

Hej

Har haft lurarna liggandes ett tag nu efter att jag gav upp men hörlurarna funkade ett tag efter köp. Installerade, uppdaterade hörlurarna och mixampen och syncade dem och de funkade i typ 2 veckor. Sen kom inget ljud och headsetet syntes inte bland uppspelningsenheter längre även när jag satt "Digital Audio (S/PDIFF) som default device(då med optisk sladd isatt). Har försökt installera om flera gånger men funkar fortfarande inte och nu går det inte ens att uppdatera. Det står "no device connected" när jag ska försöka installera de.

Skickade de till astros support men för dem fungerade det så jag fick tillbaka det. Försökte med nåt knep om att urladda batteriet genom att ha headsetet påslaget men det stängs ju av automatiskt efter några min så jag vet inte hur det ska gå till.

Har sett flera som har sagt att man kan skippa optiska kabeln och köra stereoljud via usb men den kommer inte upp ändå bland ljudenheter. Vet inte om det är nåt jag gör fel där. Har upptäckt nyligen att jag inte har ett ljudkort med stöd för Dolby digital live men bör den inte dyka upp i windows med usb i alla fall så man kan köra stereo?

Nån som vet?

Tack på förhand!

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk

Hej!

Efter att du stoppat in USB kabel, finns det någon enhet i enhetshanteraren med gult utropstecken?

//RK

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2

Permalänk
Medlem

Ok jag har fått min att funka igen. Verkar som att usb kabeln som man får med spökade och gjorde att den inte hittades i windows. Bara att dra till Kjell o Company och köpa en ny. Utifrån astro forumet så verkar detta vara ett vanligt problem. Rätt kasst för ett så dyrt headset.

Men om det är någon annan som haft detta problem så kan det vara värt att testa. Funkar precis som det ska nu för mig

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080