ta bort ringhistorik i skype

Permalänk
Medlem

ta bort ringhistorik i skype

jag har ett problem med min ringhistorik i skype, jag får inte bort den.
såhär ser det ut:

att gå in på verktyg->alternativ->chatt & sms->behåll historiken->rensa historiken funkar tyvärr inte. den tar bort alla samtal som har svarats på och allt jag skickat och allt jag skrivit. men den tar inte bort missade samtal, spelar ingen roll hur många gånger jag försöker rensa historiken.
att gå in på %temp%/skype och ta bort DBtemp funkar inte heller
att gå in i %appdata%/roaming/skype och ta bort den mappen funkar inte heller, då laddar skype bara ned min chattlog från deras servrar.

hur ska jag få bort denna datan?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

jag har ett problem med min ringhistorik i skype, jag får inte bort den.
såhär ser det ut:
http://puu.sh/hVKLi/03bc5964c1.png

att gå in på verktyg->alternativ->chatt & sms->behåll historiken->rensa historiken funkar tyvärr inte. den tar bort alla samtal som har svarats på och allt jag skickat och allt jag skrivit. men den tar inte bort missade samtal, spelar ingen roll hur många gånger jag försöker rensa historiken.
att gå in på %temp%/skype och ta bort DBtemp funkar inte heller
att gå in i %appdata%/roaming/skype och ta bort den mappen funkar inte heller, då laddar skype bara ned min chattlog från deras servrar.

hur ska jag få bort denna datan?

Testa?

Kontrollpanelen > Program och funktioner > Avinstallera Skype > Ominstallera Skype

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Högerklicka och välj "Delete event". Borde vara något i form av "Ta bort händelse" eller "Radera händelse" då du har Skype på Svenska.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Testa?

Kontrollpanelen > Program och funktioner > Avinstallera Skype > Ominstallera Skype

glömde skriva att jag testat det också. den laddar ned historiken igen

Skrivet av XFTality:

Högerklicka och välj "Delete event". Borde vara något i form av "Ta bort händelse" eller "Radera händelse" då du har Skype på Svenska.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!