Jag tänker bygga ihop en dator till hösten med "custom" vattenkylning. Och min budget på det hela är 30k kronor jag planerar att köpa nya skylake i7 6700 med ett z170.
Jag är ganska ny med vattenkylning så jag vet inte riktigt vad för chassi som kan passa.
Sedan så vet jag inte hur bra nätagg jag behöver om jag vill överklocka ett 980 Ti till 1300mhz
Och om det gör någon skillnad om man köper ett 980 Ti med referens kylare eller en bättre från evga eller asus m.m för man kommer ju ändå ta bort kylaren och sätta dit ett vatten block
Som sagt så är jag ganska ny på vatten kylning så jag vet inte riktigt hur stora radiatorer och pump och resiovar. Så att jag kan överklocka grafikkortet och mera. Jag tänker att ha vattenkylning på grafikkortet och processorn, sen så vet jag inte om det är värt att ha det på ram minne och modekort. Annars så skulle jag vilja lägga till ram minne i framtiden och ta moderkort nu. Men vad för delar är viktigast.
Så jag tänker att det kommer se ut så här
Z170
i7 6700
2x8gb ram + kan uppgradera med 2 till senare
Gtx 980 Ti
Plus typ 2 hårddiskar en ssd och en hdd
Jag vill också ha ett svårt rött tema på datorn.
Senast redigerat
Visa signatur
intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling
Ska du endast ha ett 980 ti och CPU överklockad så räcker det med ett 500W nätagg.
Ska du däremot eventuellt slänga in fler kort i framtiden så kör på kralligare nätagg.
Vilken modell du köper spelar mindre roll, det som kan spela roll är ifall du köper ett Classified eller ett HOF kort. Dom korten klockar oftast bättre. Sen är 1300Mhz INGA problem. Du skrämmer upp kortet i minst 1400Mhz boost med stock BIOS